Algemeen forum > Algemeen

metertjes

<< < (2/7) > >>

polo 3:
hmz,ik zit mer een erg raar probleem,als ik de meters aansluit vliegt de voltmeter over de 13 volt en valt daarna uit,als ik de moter start vliegt de oliedrukmeter rect is inde hoek en ik denk niet dat er meer dan 5 bar op staat.de olietemperatuurmeter heb ik op het blauwe stekkertje aangesloten en daarbij waren 2 draadjes,1tje gaf constand 12 volt en de ander niks,dus heb de ander genomen want die geeft dan de meetwaarde aan,moter gestart,effe de drukmeter losgegooid, de olietemperatuur komt op iets boven de 60 graden,maar als ik de meter aansluit springt de choke erop :( en dat blijft zo,dus het metertje werkt wel maar hij blijft choken, nu heb ik de spanning gemeten op de voeding en nu blijkt er dus rond de 15 volt op te staan als de moeter loopt terwijl er op de metertjes vermeld staat dat ze maar 12 volt kunnen hebben,nu ben ik er dus achter wat dat zwarte kastje voor iets is en dat is een spanningsregelaar die de spanning op 12 volt houd.op 58D moet de + in en op 58 de - en op 58d de min uit,waar altijd 12 volt uit komt.nu gaat ik dit er morgen tussen zetten en hopen dat t dan wel naar behoren werkt zonder dat er niks van de meetwaarden klopt.

arno.

polo 3:
58d + uit. tiepvoutje :D .ben zelf elektricien dus heb dat gekke ding doorgemeten,de verlichting werkt wel goed.

JurG40:
Heb je wel de juiste oliedruksensor en tempvoeler ingebouwd? Op de meters hoeft alleen een geschakelde plus een massa en een draad naar de gever/sensor. Een voltmeter heb ik nog nooit ingebouwd.

Jeroen:
Het is belangrijk om zeker te weten dat het de goede sensoren zijn, daar lag bij mij ook het probleem. Volt meter sluit je gewoon op de min en de plus aan.

patrick86c:
hoe kan ik bij de projecten mijn projecten toevoegen.
ik wilde mijn huidige project en mijn ex polo's laten zien.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie