Auteur Topic: polo g40 problemen  (gelezen 597 keer)

Offline mielmeister

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
polo g40 problemen
« Gepost op: di, 26 jun 2012, 20:16:15 »
Hallo,

Bij deze wil ik graag mijn probleem met mijn g40 aan jullie voorleggen.

Na het vervangen van mijn lader snaren(ingekorte versie ivm 68mm poelie)
even de g-lader eraf gehad om de snaren erom te leggen en er weer op net als altijd.
dit kan natuurlijk puur toevalzijn maar,

Het begon met lopen op 3 cilinders.

Setje gereinigde injectors erin gezet.
nieuwe bougies.
nieuwe verdelerkap.
nieuwe rotor.
bougiekabels getest en goed bevonden evenals de bobinekabel.
injectierail spanning is goed.
Deze spuit een mooie nevel, en de druk is ook goed ongeveer 2,6-2,8 bar.
nieuwe benzinefilter, oliefilter en luchtfilter.
4 gastestleverde niks vreemds op co is prima.
lambda mankeert niks.
compressietest gedaan, ook geen vreemde uitschieters.(10,8-10,6-9,4-11)van links naar rechts bekeken
getest op valse lucht..niks kunnen vinden.
co potentiometer reageert goed (stekker eraf en loopt meteen stuk minder)

hierna de auto gestart.
loopt weer mooi op zn 4 pootjes.
blok om...koude motor half gas rijdt ie prima
plankgas begint die in te houden en te bokken.
warme motor wordt het half gas ook minder en bij volgas lijkt het of de 1e cilinder(de linker) weer begint te hinken.

wie o wie heeft nog meerdere opties om te proberen of ervaring met zo'n soort probleem?
« Laatst bewerkt op: di, 26 jun 2012, 20:21:34 door mielmeister »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: polo g40 problemen
« Reactie #1 Gepost op: di, 26 jun 2012, 20:26:33 »
Heb je de werking van de extraluchtschuif (Zusatzluftschieber) gecontroleerd?

Als ik het goed heb...
staat ie bij koude motor open en geeft ie via bypass extra lucht
+ o.b.v. KVS-temp geeft digifant signaal voor extra brandstof.

Als motor warm is moet de schuif dicht gaan.
Doet ie dat niet, dan krijgt de (warme) motor via de bypass TOCH extra lucht, maar GEEN extra brandstof en gaat warme motor inhouden bij gasgeven.

Testen van de werking van het ding gaat dmv het afkijpen van de slang di loopt tussen de dikke buis naar het gasklephuis en de extraluchtschuif.

Als ik het niet goed heb....
is er hopelijk iemand die het wel weet


Offline mielmeister

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
Re: polo g40 problemen
« Reactie #2 Gepost op: di, 26 jun 2012, 20:29:10 »
dankjewel voor het snelle antwoord, ik dit donderdag even proberen.
als iemand nog meer opties heeft..donderdagmiddag sleutel dag  :)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: polo g40 problemen
« Reactie #3 Gepost op: di, 26 jun 2012, 21:05:34 »
Terug bouwen naar originele poelie om te testen of hij het dan ook nog doet. -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mielmeister

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
Re: polo g40 problemen
« Reactie #4 Gepost op: di, 26 jun 2012, 21:08:01 »
deze poelie zit er al 3 jaar op, nooit problemen mee gehad.
intussen de orginele v-snaren weer gemonteerd.(geen verandering)
lijkt me ook sterk dat ie hierdoor op 3 poten gaat lopen.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: polo g40 problemen
« Reactie #5 Gepost op: di, 26 jun 2012, 23:57:46 »

Of het is de blauwe temperatuursensor van de koelvloeistof bij motortjes met digijet (of digifant bij PY motor van G40) die niet helemaal jofel meer is....


Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: polo g40 problemen
« Reactie #6 Gepost op: wo, 27 jun 2012, 03:11:29 »
Ik zou voor de blauwe sensor gaar, die laat het motormanagement zo met een kluitje het veld in gaan. Heb het zelf ook gehad met m'n 1.0, nieuwe sensor en alles weer werken.

--> meet 'm eerst eens door (weerstand), vervangen kost 16,- euro dacht ik.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline mielmeister

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
Re: polo g40 problemen
« Reactie #7 Gepost op: wo, 27 jun 2012, 09:21:44 »
blauwe sensor is 2 maand geleden vervangen incl thermostaathuis en thermostaat, trek je de stekker eraf loopt ie als een ..
nog slechter als anders -thumbsup-

Offline mielmeister

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
Re: polo g40 problemen
« Reactie #8 Gepost op: za, 30 jun 2012, 13:07:11 »
Bypass verhaal gecheckt en werkt naar behoren.

De auto loopt inmiddels weer op 3 poten(of nog steeds?)kan natuurlijk door de nieuwe bougies en dergelijke veel mooier hebben gelopen dan voorheen.

Iemand nog opties?of iemand met een gaatje in zn vrije tijd in de buurt van friesland groningen?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: polo g40 problemen
« Reactie #9 Gepost op: za, 30 jun 2012, 14:21:25 »
Zitten er wel de juiste bougies er in?
Voor de G40 zijn apparte bougies dan van de normale 1.3 blokjes.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mielmeister

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
Re: polo g40 problemen
« Reactie #10 Gepost op: za, 30 jun 2012, 15:03:36 »
zelfde bougies als afgelopen 3 jaar -dunno-

Offline mielmeister

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
Re: polo g40 problemen
« Reactie #11 Gepost op: za, 30 jun 2012, 17:10:15 »
Opgelost  :)

Die ijzeren dingen om de bougiekabels sloegen door op de kop...dusja
fabricagefoutje?? meteen nieuwe gekocht en nu wel 4 cilindertjes en pk'tjes!  -naughty-

iedereen weer bedankt voor het meedenken, super -thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: polo g40 problemen
« Reactie #12 Gepost op: za, 30 jun 2012, 18:34:30 »
Ik zat er net aan te denken of het toch mischien aan je kabels kon liggen.
Maar je hebt het gevonden. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2