Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: wobster op wo, 10 mrt 2010, 11:29:25

Titel: groeven in kop wat is waarheid
Bericht door: wobster op wo, 10 mrt 2010, 11:29:25
kam dit toevallig tegen

http://video.canvas.be/india-voor-beginners-afl-7-groovy


en dit is de site van de beste man

http://www.somender-singh.com/


ziet er simpel uit
Titel: Re: groeven in kop wat is waarheid
Bericht door: Sieperman op wo, 10 mrt 2010, 19:24:03
Wat ik zo op het eerste oog heb gezien, lijkt bij de briggs & stratton motor het koppel en het vermogen onderin, tot ongeveer 2000 rpm omhoog te gaan, maar hierboven wordt het koppel lagen dan origineel.
Dit heb ik alleen gezien bij de B&S omdat ik zo snel geen andere uitdraaien op de site kon vinden.
vermogensuitdraai B&S (http://somender-singh.com/content/view/12/37/)
Titel: Re: groeven in kop wat is waarheid
Bericht door: wobster op wo, 10 mrt 2010, 19:48:42
ja kan ook niks super bewijzend vinden ivm vermogenwinst .

-enkel verbruik minder
-betere stationairloop heb nu toch al paar gezien die mooi op 500 toeren lopen zelfs circuitwagen


is wel een heel hoop over te vinden over de 'singh grooves'

iemand die wil proberen -sturen-
Titel: Re: groeven in kop wat is waarheid
Bericht door: FuriouZ op ma, 14 jun 2010, 21:44:35
http://motorvitamine.eu/www.motorvitamine/index.php?topic=67.0

duidelijke nederlandse taal :P volgens mij heeft het bij de vlakke hydro koppen geen nut. dit is 1 groot plat vlak en de miniverbrandingsruimte loopt mooi rond naar buiten toe.
weet niet of een kop met verbrandingsruimte van een polo wel platte kanten heeft? het gaat vooral om het mengsel onder deze platte vlakken naar de bougie te sturen en retour dmv een groef
Titel: Re: groeven in kop wat is waarheid
Bericht door: Serge op ma, 14 jun 2010, 22:10:33
bij een vlakke kop werkt enkelt om het bougie gat wat ruimer te maken .en groeven in een kop zijn perfecte hotspots voor warmte ophoping en smeltpunten .
Titel: Re: groeven in kop wat is waarheid
Bericht door: FuriouZ op ma, 14 jun 2010, 22:23:13
vond het bougiegat al zo noks/scherp..
die hotspots zijn te zien in links in de url hierboven, heb ze net gezien (iemand die van 1 groef naar 3 ging omdat het dichtkoekte). het is iig geen kwestie van groeven erin en klaar.
maar het is een stuk makkelijker uit te proberen op motoren met enkele losse koppen dan een heel blok.. zoals ook sighn is begonnen met "brommers"
Ik geloof de verhalen (genoeg over te vinden), nou nog in de praktijk zien :P