Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: 86c2003 op za, 05 nov 2005, 13:20:59
-
Sinds kort trilt het stuur als ik rem. Het zijn niet de schijven, want dan zou ik het pendaal moeten voelen trillen. Nee echt alleen het stuurwiel. De uitslag hangt af van de snelheid. Ik merk het vooral bij snelheden in de bebouwde kom.
Wat kan dit zijn??? help me want het is echt vervelend!!!!
-
kromme schijven hoef je niet in je pedaal te voelen: Uitwerking op t stuur is vele malen groter.
-
Ik heb hier ook last van, precies hetzelfde, maar ik heb net een paar maanden nieuwe blokken en schijven. -boehoe-
Ben ook wel benieuwd wat de oorzaak is!
Balanceren/uitlijnen misschien?
-
Mijn stuur trilde ook bij remmen! 3 weken geleden nieuwe schijven en blokken gemonteerd nu trilt ie niet meer!
-
Speling ergens in ophanging?
-
Ergens bespeur ik de gedachte dat nieuwe schijven niet krom kunnen zijn.
Ik ben de kampioen schijven krommen he.. binnen 1000 km heb ik meerder setjes schijven krom getrokken :)
bleken uiteindelijk toch echt de remklauwen te zijn die niet goed los kwamen
-
geen speling op stuurkogels???
als hier overmatige speling op komt krijgen je voorwielen een soort winkelwagenwieltjes efect. (maar dit geld dan ook voor het rijden)
schijven kan je in de inremfase al krom remmen!!!!!!!!!
zovaak meegemaakt bij de skody dus.
groeten maikel,
-
Ik heb deze Zimmerman schijven pas een jaartje met GReen Stuff blokken erop. Bij stoplichten hou ik altijd de remmen los en de schijven zijn trouwens geperforeerd...
Ik weet het niet -wanker-
-
en toch...
-
perongeluk een plas met zeer warme remmen en het is al gebeurt
-
de polo hier heb hetzelfde probleem....
wordt toch tijd voor nieuwe schijven.. wordt gek van dat getril met remmen...
-
ik weet dat de Polo deze kwaal heeft, vooral als je dus standaard remmen hebt... Binnenkort toch maar G40 remmen erop, hopen dat die langer goed blijven
-
Geventileerde (G40) schijven zijn ZO dik dat ze bijna niet krom kunnen trekken...
(en ze zijn geventileerd, dus zouden wat koeler moeten blijven).
-
En nog trekken ze krom .. hoe dik ze ook zijn als je door een plas rijdt en je hebt pech
Misschien je bouten wat meer aandraaien ?
-
Dat zal het kromtrekken niet voorkomen/verhelpen (en is zowieso niet verstandig).
Bij remschijf vervangen/velg monteren de aanligvlakken goed schoonmaken is heel belangrijk.
En je kunt ook de pech hebben dat de naaf krom is (had Jaap dat niet? )
-
ik ben het levende bewijs dat g40 schijven krom kunnen trekken!!!!
lange remweg nemen door langzaam af te remmen in ook funest heb ik mister polo serge gehoord
paar keer goed warm gereden en netjes laten afkoelen door erna heel weinig te remmen en toch rustig door te laten rollen (plus wellemsblokken monteren en 14inche lichtmetaaltjes eronder) voel je het nu bijna nie meer!
greez maikel
-
wat hebben die wellemsblokken ermee te maken?
-
niet veel -dunno- , net zoveel als de 14 inch wielen.
-
inzovere niet nee zal je denken
maar de vooras word stabiler en die wielen vangen ook een grootdeel op dus voel je het nie meer zo in het stuur!!!
groeten maikel