Het vervolg: na het voltooien van de nodige geldstromen kwam de kabelboom netjes gereviceerd (alle stekkers schoongemaakt, verbindingen doorgemeten en weggefikte massadraad opnieuw getrokken) en opnieuw ingepakt weer terug.
Dus weer snel naar de auto en monteren maar! (Den Haag - Breda) Goed ingepakt is zo'n kabelboom wel flink wat stugger, maar met een beetje elbow-grease erbij lukte het toch goed.
Na veel pielen en pulken moest ik helaas tot de conclusie komen dat het probleem niet volledig opgelost was. Na de nodige hoofdpijn, tijdelijke telefoondiefstal en het een en ander aan app-contact met deze en gene toch de conclusie getrokken dat -hoewel voorzien van de correcte pinbezetting- het vervangende relais niet de juiste functionaliteit boodt.
Dan maar weer in de buidel tasten en bij MaxRPM een ander relais besteld (daar weten ze in ieder geval de juiste te vinden) in de hoop dat daarmee het probleem ook opgelost zou zijn. Het was tenslotte nog maar een paar dagen tot de kampeermeet in Lunteren... (Breda - Den Haag)
Zo goed als MaxRPM van (G40-)zaken weet, zo slecht is hun verzender: DPD. Altijd gezeik met die gasten!
De bezorger bleef niet wachten tot ik de deur opendeed (ik was gewoon thuis), en dus ging mijn pakket naar het afhaalpunt. Maar dat duurt vervolgens weer 2 dagen, en via de klantenservice kun je niets achterhalen. Meer klanten dan service, zeg maar... Daar ging de planning, tussen de ritjes naar de kartbaan door (Den Haag - Zwolle vv x4)
Uiteindelijk langs Jon gereden met de deal om zijn reserve-relais te kunnen toepassen, waarna hij vervolgens het DPD-goudstuk terug zal krijgen. Zo gezegd, zo gediggiedaan... (Den Haag - Giessen - Breda)
For future reference:
en zowaar: de auto startte!!!
[mov]https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/IMG_4018.MOV[/mov]
Inmiddels was het echter donderdag tegen middernacht, dus op naar huis (Breda - Den Haag) en in halleluja-stemming naar bed.
Volgende dag weer terug (Den Haag - Breda)
Met de auto hup naar de keuring... Mmm, hij meurt wel een beetje na dat lange stilstaan. Maar goed, op hoop van zegen:
Helaas... Bandje RA, was ongelijk afgesleten en op 1 punt net niet meer APK-proof... Bovendien bleken de koplampen & clignoteurs niet langer beplakt te mogen zijn voor APK. En oh ja.. De CO-waarde lag een beetje te hoog (>10). Kortom: bandjes wisselen, reservelampies steken, en effe goed warm rijden.... Driewerf KAK!, maar met 3 uur vóór laatste afmeldmogelijkheid was Lunteren wellicht nog haalbaar? (<-- eeuwige optimist)
Het was echter de vrijdagmiddag waarop het halve land besloot terug te keren van de vakantie die ik niet had gehad, en dus was alleen het verzamelen van de spulletjes al voldoende om alle tijd (en daarmee al mijn positiviteit) te laten verdampen...
Na het weekend, op de laatste (dins)dag van mijn verlof, heb ik de auto opgepikt en naar Mathieu gebracht, om te voorkomen dat de auto weer voor een jaar in de spelonken zou verdwijnen.
En wat volgde woensdag, terwijl ik weer zat te zwoegen op kantoor:
Wel met het nodige kunst- en vliegwerk van Polo86(C)-Service Brabant om de CO-waarde onder de norm te krijgen. Auto loopt wat rijk...
[mp4]https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/35e51882-e7af-4af9-9a38-29153ba0867e.mp4[/mp4]
Maar goed, we hebben weer een jaar om daar over na te denken... en 'm eens écht goed warm te rijden?!