Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Michiel op ma, 01 mei 2006, 13:27:08
-
Wie kan dit blok thuisbrengen?
-
Voorover hellend blok... Golf 2 of Scirocco 1.8? Inlaat lijkt zelfbouw... Waar zit de radiator? Onder de airbox?
-
achteroverhellend bedoel je?
Hoe t blok in de auto hangt, zegt bij bergrennen niet zoveel. Daar hangen ze t blok zo, zodat t de meest ideale gewichtsverdeling geeft.. (ook al eens een 45 graden naar voren hangend blok gezien). hoe schuiner, hoe lager t zwaarte punt...
't ziet er 16v achtig uit,.. maar verders? 20v zonder turbo misschien?
-
Ik herken een rood 16v kleppendeksel
Misschien zit de turbo verstopt aan de achterzijde? -dunno-
Inlaat voorzijde met throttle bodies? -dunno-
Blok achterstevoren....huh?
Maar hoe flik je dat dan met de versnellingsbak enzo?
Of zit de kop verkeerdom op 't onderblok? kan dat? Nee toch?
Pfff......ik heb meer vragen dan antwoorden......... -dunno-
-
Nee, is 't ook niet.
Kleppendeksel zit zoals ik gewend ben.
Nokkenaswielen rechts (voor de kijkers links)
Dus onderblok zit niet gedraaid, maar flink achterover gekanteld.
Mijn idee: cilinderkop hoort daar niet op thuis -dunno-
-
AFH!
-
AFH = 1.4 16v polo 6N
Heeft die de inlaat aan de voorzijde dan? -dunno-
-
Ik zit dus met dezelfde vragen en ik heb niet meer info dan deze foto... -dunno-
-
duh... idd achteroverhellend blok. Meerdere foto's vanuit een andere hoek biedt misschien meer helderheid?
-
Fotootje emailen naar Sorg en de man een belletje geven brengt wellicht uitkomst?
Groet, Jan.
-
Je hebt toch ook zoiets als crossflow, dat dus de inlaat en uitlaat van plaats wisselen,
hoe t werkt geen id,
melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt -dunno-
-
Je hebt toch ook zoiets als crossflow, dat dus de inlaat en uitlaat van plaats wisselen,
hoe t werkt geen id,
melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt -dunno-
Crossflow: zoals alle polo blokjes: inlaat aan de ene, uitlaat aan de andere kant van de kop.
Golfjes (bigblocks) hebben meestal tegenstroom koppen: in en uitlaat aan de zelfde kant. D'r zijn ook bigblock koppen waar dat niet zo is (16v bijvoorbeeld).
Neemt niet weg dat t bij polo blokjes zo is, dat de inlaat aan de schutbord kant zit (vanaf distributie bekeken aan stuurboord), en de uitlaat aan bakboord. (grill, voorkant auto).
Dit blok wordt duidelijk aan bakboord voorzien van frisse lucht.. Dat zou heel wat aanpassingen betekenen.. maar niets is onmogelijk.
-
In feite zou je de inlaatpoorten als uitlaat kunnen kunnen gebruiken en vice versa...
Moet er wel wat gebeuren aan de klepsturing.
-
In feite zou je de inlaatpoorten als uitlaat kunnen kunnen gebruiken en vice versa...
Moet er wel wat gebeuren aan de klepsturing.
aahk, ik dacht dat dit dus crossflow was maar weer wat geleerd....
-
Klepppendeksel lijkt verdacht veel op die van een AFH. Je zou de inlaat aan de voorkant kunnen maken, weet alleen niet hoeveel vlees er om de uitlaatpoorten zit on er HELE grote inlaatpoorten van te maken.
Maar lijkt me niet onmogelijk, heb gekkere dingen (o.a. proto's) gezien :D
-
In feite zou je de inlaatpoorten als uitlaat kunnen kunnen gebruiken en vice versa...
Moet er wel wat gebeuren aan de klepsturing.
Klepsturing maakt niet uit, kleptiming des te meer....laatst nog een TDI ACHTERUIT horen lopen -nana-
En dat klinkt niet gezond iig!!
-
Ben een nitwit op motoren-gebied, maar weet wel dat een kennis van een kennis ooit een 2.0 Alfa Twin Spark boxer-motor in zijn Golf I heeft gehangen...?
Boxer zou zo liggend kunnen overkomen, toch? -gert-
-
1.8 16v omgebouwd naar 1.3 16v dmv krukas met korte slag .levert minimaal een 170 pk bij 11000rpm
-
douwe ik denk dat je gelijk heb
een smallblock 16v heeft aan inlaat zijde de grote nokkenas tandwiel met daarachter de kleine die dan noor voren loopt en daar de uitlaat aandrijft
hier is duidelijk te zien dat het grote tandwiel aan het voorkant van het blok gemonteerd is dus inlaat?
en achterkant de kleine dus uitlaat?
het zou voor de werking eigenlijk niks uitmaken of wel soms???
greez maikel