Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Mark op wo, 12 apr 2006, 12:32:54
-
Gisteren dus ff m'n "nieuwe" daily opgehaald vlak bij Nijmegen ( 2 uur rijden ).
De volvo heb ik een uurtje geleden naar de slopert op de hoek gebracht....RIP -boehoe-
But hey, life goes on......and life ain't bad at all -naughty-
Heb ff snel wat (ongewassen) foto's geschoten.
Voorkant
Binnenkant
Brandgat ?
Geen deurvakken ( wel binnenstebuiten spiegels )
Krasje
Roestplekje
Achterkant
Motorruimte
Hoogteverstelling koplampen.
-
Nice -thumbsup-
-
En voor weinagh :D
-
Ziet er idd niet slecht uit voor dat geld.
En Mark kan dus weer APK-proof rijden... -sturen-
-
Nice! Ik heb nog wel deurbakken liggen.
-
Nice! Ik heb nog wel deurbakken liggen.
Bij deze gereserveerd :)
-
Leuke bak!
Moet je d'r nog veel aan doen? De startmotor moest toch vervangen worden?
En wat zijn de plannen :) ?
Succes ermee iig!
-
Nice! Ik heb nog wel deurbakken liggen.
dito.
Maar dit keer was Michiel me voor :)
-
Startmotor had ie zelf ooit 's uitgebouwd, want die weigerde soms dienst.
Dus die hebben we er eerst maar weer ingeschroefd.
Sleutel omgedraaid...en dus gewoon in 1x starten.
...en doet het nog steeds prima -dunno-
Ik heb nog wel problemen met de AAV, gaat continu met horten en stoten ongeacht toerental/belasting etc.
Rotor die er in zat was echt helemaal verbrand/ingeslagen aan het uiteinde -dunno-
Plannen ?
Ehm...zorgen dat ie netjes gaat lopen en m'n radio+spiekers monteren :D
Dus...iemand nog speakers voor voor+achter rondslingeren ?
-
geen slinger slinger hier, maar: voor 2 stuks monteren werkt goed zat (eigen 2f ervaring)
Die van achter werken allen bij ingebouwde hoedenplank (anders blijft t qudt geluid).
AAV => 1.3? Vuile Mazzal Piemel!
Horten en stoten: rotor + verdeler in iedergeval even wisselen. Bleek bij mij ook voor een wat onrustige loop te zorgen. Toevallig vandaag gewisseld (heen en terug naar Essen met een 'over de betonnenvloer opgeschuurde rotor' ging nog prima, maar t zeker voor t onzekere he :)
D4051 (DODOCU VAG) -> verdelerkap 10.10euro brutto
D5023 (ROTOR VAG/VAUXHALL) -> rotor 4.30euro brutto.
ff opletten met de bougietjes: NGK BP5ET ipv BUR6ET. (geen idee waarom, maar de AAU en AAV hebben een andere dan standaard warmtegraad) 5.50euro brutto.
Als je toch bezig bent:
CA3333 luchtfilter 9.74euro brutto
PH5548 oliefilter 6.52euro brutto
kannetje 15W40 erbij en je bent helemaal klaar
(ochja: wapo doet ongeveer 59,nogwat-euro, distributie 20.55euro)
-
BTW2: brandgat: verraad die speaker-opening enig bak en braad werk aan de accu-wak?
-
Een mooi kleurtje :D
-
Nice! Ik heb nog wel deurbakken liggen.
Bij deze gereserveerd :)
Neem ze mee naar de voorjaarsmeeting.
-
BTW2: brandgat: verraad die speaker-opening enig bak en braad werk aan de accu-wak?
Moet ik nog ff inspecteren.
Kzal de accu ff liften, gelijk ff de zooi opruimen.
Reeds vervangen vandaag:
Rotor d 5023 -> netto € 3,58
Verdeelkap d 4068 -> netto € 7,83
Ruitenwisser Bosch 400H 400mm achterruit -> netto € 7,13
D-Riem ligt al klaar nr 5311 en idd 20,55 bruto -> netto € 17,12
Ik heb er ook al een andere stroomverdeler op gehad ( ook met de nieuwe rotor+verdelerkap ).
...geen verschil.
Onsteking stond wel veel te vroeg, die heb ik dus ff teruggedraaid.
Nu slaat ie stationair iig niet meer af, wat ie eerst wel continu deed.
btw: ik heb het hier NIET over onregelmatig lopen maar dus gewoon een kleine seconde helemaal compleet wegvallen alsof er geen ontsteking meer is. De ene keer wat heftiger dan de andere.
Morgen ff de bobine doormeten iig.
Irritante is dat ik dus geen vraagbaak heb voor 2Fjes :(
Tot '90 alle info wel ongeveer in tha house, maar 2F ben ik niet op voorbereid :)
-
Nice! Ik heb nog wel deurbakken liggen.
Bij deze gereserveerd :)
Neem ze mee naar de voorjaarsmeeting.
-thumbsup-
Prijs komen we vast wel uit.
-
Je krijgt te weinig korting :)
Rotor netto 3.01 :)
Helaas zie ik geen toerenteller in je cockpitje zitten ('t is een CL he?! CL badge voor 2f heb ik nog wel voor je, maar je moet natuurlijk Polo Coupe CL hebben.. )
Als de toerenteller ook 'gek' doet (slaan), is het de bekende hall-gever, maar tja: als ie dat precies zo doet met een andere ontsteking (heb jij die op voorraad dan? veelste nieuwerewetsch toch?) dan zoek t maar in een draadbreuk of bom-bine inderdaad...
Of is je contact-slot-blokje niet lekker meer? (was bij mijn 2f wel zo toen ik m kocht)
-
CL op kenteken iig. ( blijft import natuurlijk )
CL Badge ? Die fietsstickers eraf en klaar hoor ...
Contactslot had ik nog nie eens aan gedacht...hmmz...das snel genoeg te checken natuurlijk.
-
Vanmorgen ff bij een specialist te rade geweest.
Die kwam tot de conclusie dat de gaskleppotentiometer wel eens kaduuk kon zijn.
Ik heb het ding ff doorgemeten en de weerstandwaardes kloppen idd van geen kant....
Gelijk ook het nummer gechecked... 033 133 028 A.... en volgens ome edgar hoort dat bij een AAU...hij is dus al eens vervangen !
...door de verkeerde ! -boehoe-
-
en nu?
naar de sloop drukken die bak?
-
Ik heb nog aav-zooi liggen.........
-
en nu?
naar de sloop drukken die bak?
:)
@ Sjon : Kzal ff een lijstje maken :D
-
en PM terug
-
Update (Engine)
Motorretje loopt nog steeds niet goed.
- Complete gasklephuis + inspuit-unit vervangen door die van een AAV.
- Bobine gewisseld.
- Heb er provisorisch ff een polo 2 TT aangehangen.
Maar tijdens het "inhouden" slaat de wijzer niet heen en weer,
dus dan zou ik de Hall-gever ook definitief uit kunnen sluiten volgens mij.
- Met/zonder lambda
- Met/zonder (blauwe) temp-zender
Geen verschil....
Suggesties iemand ?
-
computer
-
Da's het enigste wat nog overblijft idd.
@ Sjon : Wanneer kun je visite gebruiken ? :)
-
ja hoor gelijk chippen die bende :)
-
heb nog wel een cockpitje met toerenteller liggen!
Interesse?
Leuke bak!!
-
@ Sjon : Wanneer kun je visite gebruiken ? :)
Regelapparaat al gereset? (accupolen los en tegen elkaar)
Zeg maar wannneer ik de koffie mot aanzetten -dj-
@Serge: die met chip heb arie......dat was nog voor z'n pch-ban......
-
En? nog wat wijzer geworden?
-
Nope, no change. ( ook niet veel tijd voor gehad btw )
Eerst maar 's ff de bedrading doormeten.
-
benzinetoevoer wel in orde?
Filter niet compleet verstopt?
-
Goeie tip! Bij mijn 2f was t filter ook 'vooroorlogs'..
(maar in hoeverre dat dit plotselingen uitvallen verklaart, terwijl ie wel 'zonder problemen' van Leuth naar de USE kan rijden)
-
Benzinefilter ga ik zowiezo nog ff vervangen.
De CL heb inmiddels 206.300km gedraait ( toen ik 'm kocht vorige week dinsdag 205.100km :D )
...maar het zou me niks verbazen als de originele er nog gewoon onder hangt.
Maar betwijfel ook of dat het is.
FF de een willekeurig voorbeeld geven:
Snelheid 120km/h.
Ik wil een auto inhalen die 110km/h rijdt. Ga naar links, geef iets gas bij gaat ie plots *schokken*, geef ik bijvoorbeeld op dat moment volgas is het nagenoeg weer weg.
Voorbeeld 2:
Sta voor rood stoplicht te wachten.
Lampie groen-> ikke dus gas , 2m verder zit ik bijna met m'n kop in de voorruit...maar daar krijg ik de kans niet voor omdat ie in eens wel weer reageert en ik weer terug geslingert wordt richting rugleuning..... errug plezant allemaal....
Meest vervelende: dit doet ie lang niet altijd....maw: volkomen onverwachts.
Let wel: stationair draait ie zonder ook maar één slag te missen.
Ik gok momenteel op de injector. Hetzij geen rechtstreeks signaal richting injector (kabelbreuk) danwel geen signaal afgegeven door computer om wat voor reden dan ook.
Kan ik trouwens zelf storingscodes uitlezen bij zo'n ding ? ( mbv ledje ? oid )
Of moet ik me dan ff bij de dealert vervoegen ?
-
Mark,
ik zou het toch in het kontaktslot zoeken, wat jaap al eerder zij.
Gewoon onder het rijden met constante toerental even aan de sleutel vriemelen, dit was met de bedrijfs auto van mij ook het geval, half jaar lang naar de garage heen en weer gereden en bijna kompleet blok met bedrading vervangen -gert-
En er dan zelf achterkomen dat het kontaktslot verrot is
-wanker-
-
Updeetje:
- Storing in den motor heeft zichzelf na verloop van tijd opgelost...
( Maar oorzaak nog steeds onbekend )
- Nielzzzz's ex-stuurtje zit er al geruime tijd in en stuurt prima -sturen-
Aanvankelijk wilde de beruchte verloopbus op de stuurpen niet luisteren..
Poelietrekkert bood geen soelaas helaas....
....maar de man met de hamer heeft hem uiteindelijk ff laten zien "wo's langsgeht" :D
Vorige week ebay-cockpitje binnengekregen, en dus gelijk maar ff gemonteerd.
Veel beter uitzicht....
Deurvakken zitten er inmiddels in ( Thanks Michiel -thumbsup- )
Foto speciaal voor Jaap:
En wat doe je dan ook gelijk ff als je 4 jaar in een Volvo hebt rondgestuurd ? ....juust...de verlichting.
Contact aan = licht aan -thumbsup-
Ochja...en het is natuurlijk m'n daily....
Morgen moet ie trouwens voor de APK...so wish me luck :)
-
Morgen moet ie trouwens voor de APK...so wish me luck :)
"vet getjoent" met dakrekje -naughty-
enne; good luck! -thumbsup-
-
Break a leg!
BTW: zien ik daar Ducttape op den dakdragerts?
-
Jup, spanbandjes is voor watjes :)
-
If you can't fix it with duct-tape.....
-
Taa-ta-rantaaa!, ... taan-taaa taa!
(where's BA?)
-
En niet te vergeten...
:)
Maar behalve de achterbandjes is de 2F in orde bevonden.
Profiel zat net ff aan de verkeerde kant van de grenswaarde :(
Maar z.g.a.n bandjes heb ik nog wel liggen, dus no worries.
Donderdag ff laten monteren en afmelden. -thumbsup-
-
Je kunt t doen,
Je kunt t laten,
Je kunt t laten doen! :)
btw: 't is deurvak.. niet deur-val :)
-
past net niet lekker, een stratenboek in een 2f deurvak-val.
Verder: toppie!
Mijn 2f moet volgende week ook voor de apk. Moet nog even een dagje klussen om er door heen te komen denk ik.
-
past net niet lekker, een stratenboek in een 2f deurvak-val.
Past prima!
Maar t past inderdaad beter als de schroeven d'r nog niet in zitten..
Na verloop van tijd (die boeken koop ik meestal niet voor niets) passen ze steeds beter (en vallen ze standaard op de juiste steden open :) )
-
gheghe...
Klopt wel. Op een gegeven moment nemen ze de vorm van de deur bak/vak/val aan.
-
of je hebt een jaap-jaap
-
Sow, bandjes zitten er om en hij heb weer een vol jaar apk. -prut-
-
Kiek!
Issie nu helemaal weer tip-top in shape? (ik las dat zelfs de motorische eigenaardigheden verdwenen waren?)
Tied om'm te verpats'n dan!
-
En dan ? 120km per dag lopen naar m'n werk ? -gert-
-
niks verder als rijden toch ?
-
2x de helft idd :D
-
2x de helft idd :D
-gert- -gert- -gert- Hûh?! Daar werk ik ook!!! :D