Maakt niet uit wat het kost.
Balanceren van de wielen moet je op de vooras en achteras doen.
Onbalans in de voorwielen voel je eventuele onbalans door het trillen van het stuur (vooral tussen 80 en 100 km/h, daar boven is het vaak veel minder)
In de achterwielen voel je het veel minder sterk, maar kan het zijn dat je t in je kont/bips/gat voelt: Wiebelen/trillen van de hele auto.
Uitlijnen van de auto is het recht zetten van de wielen onder de auto, en heeft meer met weggedrag (zoals recht uitrijden, sturen en terug komen van je stuur naar 0 stand, het recht of scheef afslijten van de bande) te maken.
Als je alleen een trillend stuur hebt: wielen laten balanceren.
Als je geen nette slijtage hebt aan de voorwielen: uitlijnen.
Kromme remschijven geeft vooral trillen in het stuur bij remmen (goh) en niet bij het rijden. Als je recent je blokken hebt gewisseld kan het zijn dat de blokken licht aanlopen, omdat ze nog moeten inslijten op je gesleten remschijven. Als de remschijven erg gesleten zijn, ben je niet slim bezig als je alleen de blokken vervangen hebt. Zeker wanneer je de blokken tot op het staal versleten hebt, zal het opppervlak van de schijf niet mooi meer zijn. Je verliest daardoor behoorlijke remkracht op de vooras, met als gevolg dat de verdeling van de remvertraging op de achteras is komen te liggen: Bij een noodstop wil de kont dan uitbreken. Uiteindelijk zullen de blokjes vóór echter wel zover inslijten dat dit probleem vanzelf oplost, maar of dat nou zo veilig / verstandig is?
Goed dat je morgen naar de garage gaat, dan kunnen en zullen ze (hopelijk toch, en anders op jouw aanwijzingen?) ook gelijk kijken naar de staat van de remmen vóór.
Let op: Spelen met je remmen is niet alleen spelen met je eigen leven, maar ook met dat van een ander.