Auteur Topic: moterfiets carbs.  (gelezen 1845 keer)

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
moterfiets carbs.
« Gepost op: ma, 23 dec 2013, 09:13:42 »
Voor de ervarings-deskundige onder ons
Ik kan een setje 34mm keihin carbs krijgen is dit wat?
« Laatst bewerkt op: ma, 23 dec 2013, 09:27:55 door anton 72 »
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: moterfiets cars.
« Reactie #1 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 09:16:05 »
Krijgen is altijd goed anton :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: moterfiets cars.
« Reactie #2 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 09:22:03 »
Fout Ramon,
Mot er niet aan denken nog een kid te krijgen.
Daar krijg je dan weer koppijn van van
heb ik nu al vaak genoeg.
« Laatst bewerkt op: ma, 23 dec 2013, 09:23:43 door anton 72 »
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: moterfiets cars.
« Reactie #3 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 17:59:17 »
Mot er niet aan denken nog een kid te krijgen.
Billy the Kid?

34mm is leuk voor een 1.0 of 1.1
Voor een 1.3 bij voorkeur min. 36mm.

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #4 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 18:27:51 »
Oke,hij had ook nog 38mm en 40mm van suzuki,
Die zitten ook op rails.
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #5 Gepost op: di, 24 dec 2013, 12:48:34 »
38 of 40 pakken .

motorfiets carbs hebben variabele venturi . te groot kun je ze theoretisch niet pakken ,wel te klein .

truuk is om de juiste diameter te pakken voor de juiste vullingsgraad .

mijn ervaring is dat sleeptuimelaars vanaf 34mm kunnen ,maar beter is 36mm .
hydraustoters van 1.0 tot 1.4 8v 36mm of 38mm naar gelang de nokkenas .
1.4 en 1.6 8v kunnen gelang de nokkenas vanaf 36mm maar als je kunt 40mm of groter  .
vullingsgraad is af te lezen aan je koppelcurve (als je het goed doet bij een 8v is deze relatief vlak  tussen de 2900 en 5700 bij stocksettings)
bij 16v motoren ,pak je ze zo groot mogelijk .

wat ook veel cvergeten wordt is om 4 zo lang mogelijke kelken te plaatsen , dit zorgt voor een beter koppelverloop en vangt meer terug gespuwde brandstof op (die gele vlek op je schutbord)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #6 Gepost op: di, 24 dec 2013, 13:17:21 »
Het gaat op de ombouw 1.3 dus 36/38mm
De kelken worden gedraaid van hard kunststof
dat zuur en benzine bestendig is en volgens de man.
Hij werkt bij sempres/parker dus dat zal die wel weten.
Het spruitstuk maakt hij ook afhankelijk wat hij heeft aluminium of rvs.
Hij vroeg zich alleen af of daar werveling in moest of gepolijst.
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #7 Gepost op: di, 24 dec 2013, 13:31:49 »
Een werveling, dan mengt alles al in de inlaat.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #8 Gepost op: di, 24 dec 2013, 14:29:44 »
Als hij rvs gebruikt wil hij het het liefst zonder lassen
met elkaar verbinden persen of krimpen.
Dit ziet er wel mooi uit maar is dat stevig genoeg in combi met
een beugel om de carbs.op hun plaats te houden?
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #9 Gepost op: di, 24 dec 2013, 14:39:15 »
IK HEB NOG KHENIN CARBS 36 MM TE KOOP VAN HONDA CBR

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #10 Gepost op: di, 24 dec 2013, 15:19:16 »
Kurt,ik denk dat jij er meer voor vraagt dan ik betaal. -naughty-
prijs doe ik per pb.
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #11 Gepost op: di, 24 dec 2013, 15:48:51 »
Als hij rvs gebruikt wil hij het het liefst zonder lassen
met elkaar verbinden persen of krimpen.
Dit ziet er wel mooi uit maar is dat stevig genoeg in combi met
een beugel om de carbs.op hun plaats te houden?
Ik denk dat een krimp passing niet gaat werken omdat het steeds opwarmt en weer afkoelt. Daarbij moet het ook nog luchtdicht zijn, en dat word heel moeilijk met een krimp passing in die omstandigheden denk ik.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #12 Gepost op: di, 24 dec 2013, 15:59:10 »
Als hij rvs gebruikt wil hij het het liefst zonder lassen
met elkaar verbinden persen of krimpen.
Dit ziet er wel mooi uit maar is dat stevig genoeg in combi met
een beugel om de carbs.op hun plaats te houden?

spruitstuk laten lassen met tig van rvs of alu . beiden zijn  goed .
de inlaat kelken mogen licht ruw zijn korrel 80 of zandstralen aan de binnenkant .dit ook doen bij je inlaatspruitstuk .
een pers of krimppassing daar waar gewicht op ligt te vibreren raad ik af ,ook met het oog op valse lucht .

geen swirl in je inlaatkelk maken enkelt ruwen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #13 Gepost op: di, 24 dec 2013, 18:27:32 »
Oke dat wordt dan dus lassen,platte deel van spruitstuk word 6mm of 8mm.
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: moterfiets carbs.
« Reactie #14 Gepost op: do, 26 dec 2013, 12:23:20 »
Ik zou zelf eerst de wat dikkere pakken denk ik, dan kun je hem na het lassen nog mooi vlak frezen. Op die manier weet je zeker dat je een flakke flens op je kop krijgt.