Auteur Topic: Project [67-SL-75] Derby 1 LS  (gelezen 49670 keer)

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #105 Gepost op: vr, 18 mrt 2005, 00:00:46 »
"Soms moet men op de ingeslagen weg blijven reizen, ondanks dat men weet hoe het volgende kruispunt er in de verte uit ziet" - Dalai Lama  withstupid

hihi
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #106 Gepost op: za, 19 mrt 2005, 21:57:44 »
Update;
Bij Kronenburg hebben ze nu drie pogingen achter de rug zonder succes. Na het zoveelste gesprek eindelijk de lasser zelf gesproken. Woorden als "ik denk wel dat het gaat lukken, maar...." maken dat we gezamenlijk de stekker er maar uit getrokken hebben. Fanatieke man overigens die niet graag opgeeft! Hij dacht het gat dus wel te kunnen dichten, maar had twijfels bij de betrouwbaarheid van de kop op het moment dat het er echt op aan komt. Tja en dat kunnen we er niet bij hebben als na een jaar de zaak eindelijk loopt.

Een "nieuwe" kop dus maar en opnieuw beginnen.
Wel k*t overigens dat ik elke keer voor dit soort zaken afhandelijk ben van anderen. Zeker als alles straks klaar is moet ik nog terug naar Kronenburg voor het inregelen van het KMS. Achteraf gezien mogelijk toch beter voor 45mm Webers kunnen kiezen. Ach als we alles van te voren zouden weten........Stug volhouden dus maar!
 -wanker-

Serge kan jij die kop opsturen? Scheelt mij weer 200 km. Het geld maak ik wel over (heb je rekeningnummer immers al) -love-

Wat voor een kop is het precies?
Mischien heb ik wel intresse als het un kapotte is...
16v?
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #107 Gepost op: za, 19 mrt 2005, 23:38:49 »
euh, nielzzzzzz
het is zekers geen 16v en je hebt er geen ruk meer aan -gert-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #108 Gepost op: zo, 20 mrt 2005, 12:33:51 »
euh, nielzzzzzz
het is zekers geen 16v en je hebt er geen ruk meer aan -gert-

withstupid
Derby I (1977)

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #109 Gepost op: zo, 10 apr 2005, 17:24:51 »
@Update; eindelijk!; de nieuwe kop is binnen! -naughty-
Derby I (1977)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #110 Gepost op: zo, 10 apr 2005, 18:35:05 »
mooi zal kijken voor de 20e .
en zit ie er al op?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #111 Gepost op: zo, 10 apr 2005, 21:46:28 »
euh, nielzzzzzz
het is zekers geen 16v en je hebt er geen ruk meer aan -gert-

Nee, maar bij mijn "Papa" op het werk doen ze motorblokken lassen en zo...
Laats nog een ferari blok gedaan enzo. (nee niet ferari enzo).
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #112 Gepost op: zo, 10 apr 2005, 22:51:36 »
tja, zou Kronenburg dan zo'n prutser zijn?? Ik bedoel, je vader zou het wel kunnen -moon-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #113 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 15:22:04 »
-wanker- geldwolf is het, maar goed die zijn er meer...
john is een aardige kerel maar trekt de centen uit je zak..
van g-laders heeft ie in ieder geval weinig kaas gegeten. maar andere zaken doet ie weer hartstikke goed..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #114 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 19:30:25 »
Morgen komen als alles goed gaat de juiste kopbouten aan bij de dealer. De ring onder de bouten zat er niet direct bij en is ook niet te verwijderen van de gebruikte bouten. De ringen komen morgen dus los.

Mijn vraag; ik lees dat als het M11 bouten zijn ze in 3 stages moeten worden aangedraaid. Als afsluiting nog 90 graden nadraaien en dan moet het vast zitten. Stages: 40 Nm, 60 Nm en 75 Nm en dan dus 90 graden nadraaien.
Als het M10 bouten zijn dan met 65 Nm aandraaien en 90 graden nadraaien.
Als ik met de bescheiden middelen die ik hier heb meet lijken het M10x 100 bouten te zijn. Klopt dat met een 3f onderblok en mechanische kop?

De bouten die ik eruit trok waren ingesmeerd met een vettige substantie. Iemand een idee? Mo2So2-vet? De engelsen hebben het over "jointing compound". Vertaling. Die zou je ook rond het gat links onderin moeten smeren ivm lekkage.....

Klopt bovenstaande werkwijze met jullie werkwijze en theorieen?

Ik lees het wel in de handleiding maar zou graag bevestiging. Er is immers al genoeg kapot gegaan.
 -moon-
Derby I (1977)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #115 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 21:25:34 »
In mijn toverboek (Jetzt helfe ich mir selbst) staat:

1. 40 Nm
2. 60 Nm
3. +180 graden

Dit geldt zowel voor de sleeptuimelaar als hydrostoter-koppen.

M10 zal je niet tegenkomen, zaten alleen bij hele oude kopjes tot ´77 meen ik, en past ook niet in je onderblok.

Voor 3F staat een M11x1,5x96 bout (049 103 384 B) met onderlegring M11,5x20 (056 103 377).

BTW. zie nu dat de PY na 1990 weer aparte kopbouten heeft (2mm langer, en vaste ringen), terwijl die van voor 1990 gewoon gelijk is aan de normale hydrostoters (de genoemde nummers).

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #116 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 21:36:43 »
als de dealer goed bezig is zit er een klein zakje met "vettige substantie" bij, is kopervet.
trotse mama!

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #117 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 22:16:58 »
Op het zakje staat: 049 103 385 en ze passen prima in het 3f blok. Iemand? -dunno-
Derby I (1977)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #118 Gepost op: ma, 11 apr 2005, 22:43:44 »
Dat zijn de kopbouten van een sleeptuimelaarblok.
Horen dezelfde ringen als bovenstaand bij.

Maat is M11x1.5x98.

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #119 Gepost op: di, 12 apr 2005, 18:30:53 »
Dat zijn de kopbouten van een sleeptuimelaarblok.
Horen dezelfde ringen als bovenstaand bij.

Maat is M11x1.5x98.

Klopt! Dat wisten ze me vandaag na wat zoekwerk op @#KA ook te vertellen bij de dealer.
Aandraaimomenten dan vasthouden 40, 60 en 180 graden of zoals in  mijn boekje staat; 40, 60 en 75 Nm en dan 90 graden. Iemand het verlossende advies?
 -dunno-

Gebruiken jullie overigens ook grafiet-vet op de bouten?
Derby I (1977)