Auteur Topic: Project [67-SL-75] Derby 1 LS  (gelezen 49699 keer)

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #90 Gepost op: wo, 02 feb 2005, 20:02:23 »
Al contact gehad met van Kronenburg?

Ja er is contact geweest met John. In eerste instantie ging hij in de verdediging; de kop was al gededeltelijk bewerkt toen hij er mee aan de slag ging, dus....Later gesproken over controle en verantwoordelijkheden en we zijn geeindigd met het samen eerst eens kijken naar de kop voordat we verder conclusies trekken. Lijkt mij redelijk tot dit punt. Afwachten dus. Ik blijf positief.
Zaterdag gaat de kop eraf en volgende week ga ik bij van Kronenburg langs. -klus-
Derby I (1977)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #91 Gepost op: wo, 02 feb 2005, 21:56:37 »
-thumbsup- alles zal recht komen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #92 Gepost op: ma, 07 feb 2005, 13:50:49 »
Last update; de kop ligt bij van Kronenburg. De volledige verantwoordelijkheid neemt hij niet omdat bij nadere inspectie nu blijkt dat er al eens aan de kop is gelast op precies dat punt waar een scheurtje zit in het inlaatkanaal.
Tja....... wat ik er ook van denk (en je begrijpt ik denk daar anders over), eerst maar het einde van de week afwachten. Er wordt nog gekeken of het met lassen door een expert goed kan komen. Anders moet er een nieuwe kop komen en beginnen we opnieuw.

Ach en zoals iedereen roept; uiteindelijk komt alles goed!! Daarbij heb ik er vertrouwen in dat John de zaak goed zal afhandelen.

#$%-ut blijft het wel

 -boehoe-
Derby I (1977)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #93 Gepost op: ma, 07 feb 2005, 15:56:07 »
dan had ie beij de eerste controle nadat ie jouw kop herbewerkt heeft dit al moeten costateren .hij heeft dus geen goede controle gedaan ,en mag je hem dus nalatigheid in zijn broek schuiven .heeft niks mee te maken dat de kop al bewerkt is of niet ,hij heeft de kop nagekeken op de vaste punten .bedoel hij heeft je bougie schroefdraad ook vervangen ,klepzetels vervangen ,klepgeleiders vervangen,kop gevlakt ,poorten nabewerkt.dus hij is overal geweest en niet gekeken .simpel
enigste wat hij aan kan bieden is idd de lekkage verhelpen (wat mogelijk is ,koelkanaal loopt aan begin van inlaat kanaal)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #94 Gepost op: ma, 07 feb 2005, 17:23:56 »
Helemaal mee eens Serge, maar ik wil het allemaal niet direct op scherp zetten. Ik ga er nog steeds van uit dat dit netjes wordt opgelost. -wanker-
Derby I (1977)

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #95 Gepost op: do, 10 feb 2005, 19:17:28 »
De kop met rechtsboven het probleem. De lasser blijkt nog na te genieten van het carnaval en kijkt er maandag naar zo hoor ik van Kronenburg.

Derby I (1977)

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #96 Gepost op: wo, 23 feb 2005, 20:06:24 »
Update;

Inmiddels is er nu twee maal een poging gedaan om de kop met lassen dicht te krijgen. Beide keren zijn mislukt. Morgen wordt de laatste poging ondernomen.
Zelf krijg ik het gevoel dat dit niet gaat lukken. Waarschijnlijk moeten we dus met een andere kop opnieuw beginnen. -wanker-
Morgen meer.............
Derby I (1977)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #97 Gepost op: wo, 23 feb 2005, 21:17:58 »
best wel ruk zeg maar
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #98 Gepost op: wo, 23 feb 2005, 22:12:04 »
Mmmz, dat schiet niet op natuurlijk...balen  -boehoe-

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #99 Gepost op: wo, 23 feb 2005, 23:00:22 »
En wie gaat dat betalen??

Zoete lieve Gerritje maar weer :(
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #100 Gepost op: do, 24 feb 2005, 21:53:49 »
bomm boom boom hmzzzzzzzzzzzzzzz
heb nog wel een kopje liggen ,wat waren de klep diameters ? 37 om 32 ? zal wel ff navragen wat klep zetels kosten (incluis plaatsen )
de rest weet je de prijzen van  -prut-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #101 Gepost op: do, 24 feb 2005, 22:08:28 »
off-topic:

Vandaag Stofmeting bij verchroom bedrijf in flevopolder.... Stond ook een klepje klaar om afgeleverd te worden..

Diameter: 50.....cm!!

Tering Jantje!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #102 Gepost op: vr, 04 mrt 2005, 13:55:53 »
Update;
Bij Kronenburg hebben ze nu drie pogingen achter de rug zonder succes. Na het zoveelste gesprek eindelijk de lasser zelf gesproken. Woorden als "ik denk wel dat het gaat lukken, maar...." maken dat we gezamenlijk de stekker er maar uit getrokken hebben. Fanatieke man overigens die niet graag opgeeft! Hij dacht het gat dus wel te kunnen dichten, maar had twijfels bij de betrouwbaarheid van de kop op het moment dat het er echt op aan komt. Tja en dat kunnen we er niet bij hebben als na een jaar de zaak eindelijk loopt.

Een "nieuwe" kop dus maar en opnieuw beginnen.
Wel k*t overigens dat ik elke keer voor dit soort zaken afhandelijk ben van anderen. Zeker als alles straks klaar is moet ik nog terug naar Kronenburg voor het inregelen van het KMS. Achteraf gezien mogelijk toch beter voor 45mm Webers kunnen kiezen. Ach als we alles van te voren zouden weten........Stug volhouden dus maar!
 -wanker-

Serge kan jij die kop opsturen? Scheelt mij weer 200 km. Het geld maak ik wel over (heb je rekeningnummer immers al) -love-
Derby I (1977)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #103 Gepost op: di, 08 mrt 2005, 00:23:06 »
kop is onderweg  -prut-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michael

  • Non-Register lid
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Project [67-SL-75] Derby 1 LS
« Reactie #104 Gepost op: do, 17 mrt 2005, 19:57:32 »
Update;

De kop die Serge heeft aangeleverd wordt nu bewerkt door Kronenburg tot het niveau waar hij op zat;
- grote kleppen overzetten (zetels en geleiders)
- in- en uitlaat maximaal vergroten
- verbrandingskamers aanpassen
- kop opbouwen
Moet als het goed is in de loop van volgende week klaar zijn. Over het kostenplaatje lijken we het eens te kunnen worden. Gaat nog steeds een bak geld kosten, maar dat moet dan maar. Ik wil er ook wel eens na een jaar mee gaan rijden.

Aansluitend de bedrading gaan aansluiten en op naar de testbank.
@ Serge; Kronenburg heeft het nog over een temp.meter voor de buitenlucht die ik nodig zou hebben. Klopt dat? Ik kan me er wel iets bij voorstellen als het gaat om de optimale mengselverhouding te verkrijgen, maar is dat zo?

Tot zover weer.
 -wanker-
Derby I (1977)