Eindelijk heb ik dan ook een polotje gekocht. Na lang wachten, nadenken, opties langsgaan en vooral veel sparen heb ik dan eindelijk de polo gevonden die ik graag wilde hebben.
Afgelopen maandag de auto opgehaald met een aantal extra onderdelen. Tussendoor even getankt om de vulhals van de tank te controleren en anders kwam ik niet thuis. Gelukkig allemaal in orde. Extra onderdeeltjes bij het werk neergezet. Extra blok moet ik nog een keer op gaan halen, kreeg die echt niet in de polo. Niet alleen qua afmetingen, gewicht was ook niet handig.
De polo is in bezit geweest van een lid van het vw en polo forum. En nu issie dus van mij. Auto heeft van oktober te koop gestaan, is in de tussentijd nog wel gebruikt maar heeft ook veel stilgestaan.
KMstand is 254000km best veel, maar door dat extra blok is dat niet meer zo groot probleem meer. Blok is op zich goed onderhouden. Zowiezo is de technische staat van het blok redelijk goed. Dus voorlopig kan ik nog wel even door.
De auto is 60/60 verlaagd en voorzien van 16” BOSS XTS velgen. De wielkasten zijn omgerold om dit voor elkaar te krijgen.
Er zit een sportstuur in, en een leder interieur (geen skai). Op de speakers in de hoedenplank en in dashboard na zat er geen audio meer in.
Aangezien we allemaal mediageil zijn hier, heb ik een fototje van hoe die te koop stond.
Binnenkort zal ik even zelf wat fotos maken.
Zowiezo komt van een aantal zaken wat ik eraan doe een howto, behalve als al een soortgelijke bestaat! Dus iedereen heeft er straks wat aan.
Ik heb er nog wat plannetjes mee alles waar
? achter staat is enkel als ik het echt nodig vind. Dat weet ik nu nog niet zeker, ligt eraan hoe ik het ervaar allemaal.
En niet in de volgorde wat het staat is hoe ik het ga doen.
Korte Termijn:-hoedenplank vervangen door onbeschadigd exemplaar (hou niet van gaten)
-Trilprobleem oplossen (auto trilt bij 80km/h) (waarschijnlijk wiellager rechtsachter)- Uitlijnen-APK verloopt in april, heb gisteren een voorkeuring gedaan, zie 2e post met alle punten.- speakers inbouwen in hoedenplankdragers (vandaar ook onbeschadigde hoedenplank, ziet er netter uit)
- subwoofer plaatsen-donkere knippers in zijschermen monteren ( smoke) Done-kunststof wielkastverbreders monteren(ziet er netter uit)
-telefoonhouder monteren (ivm navigatie)- Claxonknop plaatsen en zorgen dat de toeter weer werkt. DoneLange termijn:-dakje in originele kleur (laten) spuiten?
(ligt aan de kosten en het werk)
- motorkap vervangen of (laten) spuiten
-antenne voor op dak monteren?
-16" velgen opknappen(zien er niet meer zo netjes uit)
-extra blok reviseren, beetje rapper maken en plaatsen 3f of py blok plaatsen
-verlaging van 60/60 naar 40/40 of 60v 40a)
?
-centrale deurvergrendeling met afstandsbediening (vind ik wat prettiger werken)
-slotloze klinken monteren (kan pas na de centrale vergrendeling, anti-inbraak)
- van binnenuit verstelbare spiegels monteren. Heb 1 die dat wel heeft, en 1 niet, en ik heb liever een complete set, die gelijk is aan elkaar.
tussendoor projectjes:-spuiten remklauwen en trommels (roestbruin vind ik niet mooi hoor)
-groene accenten in auto aanbrengen?
(ligt eraan of ik dat mooi kan doen)
-achterruiten blinderen? Doe ik niet meer
- Chromen logotjes, of een ander opvallende kleur (zwart is zo wegwerk-achtig, ik ben liefhebber van zowel merk als type)-Voorgrill logo voorzien van ledjes (enkel voor de show, vind ik gewoon leuk)
-Naafkapjes plaatsen (er missen er 2, wellicht maak ik wel nieuwe)