Auteur Topic: koelsysteem aanleggen aav onderblok met gl kop.  (gelezen 466 keer)

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
koelsysteem aanleggen aav onderblok met gl kop.
« Gepost op: vr, 19 okt 2012, 13:45:39 »
Heren ik zit met een probleem. Ik wil mijn motor af gaan maken, maar ik kan geen koelsysteem aanleggen. Dit heeft een aantal redenen:

- ik kom aansluitingen te kort (de buis naar de pomp of het thermostaathuis hebben er te kort.
- de radiateur heeft geen uitgang voor de overdruk (retour) slang naar het koelvloeistof reservoir.
-de twee thermostaathuizen of de buis naar de pomp zijn niet uitwisselbaar.

Hoe ga ik dit oplossen, zit echt met de handen in mijn haar  -boehoe-.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: koelsysteem aanleggen aav onderblok met gl kop.
« Reactie #1 Gepost op: vr, 19 okt 2012, 21:41:43 »
Waterpijp aan onderblok richting waterpomp is die van metaal of plastic?

Radiateur snap ik niet: 84'er GL heeft toch geen expansie in de radiateur,
maar een los expansievaatje met slangetje richting radiateur? -dunno-
Oh wacht: je hebt ook de 2f radiateur erbij en gemonteerd?
Bij de 2f zit er een aansluiting op 't thermostaathuis.....maar die past niet plug&play
op een sleeptuimelaar-kop......zou ik wel doen: volgens mij heb je dan alle aansluitingen te pakken.
Pasplaatje maken of lompe manier: gaatje boren en draad tappen (heb mijn 16v's nog niet horen klagen -naughty-)

Tippie: er zijn verschillende plastic thermostaathuizen:
Polo 2 is zonder expansie-aansluiting, Polo 2f met.
Multipoint injectie hebben geen inlaatspruitstuk-aansluitingen (of iig afgedopte)

Toevallig verdere tuning in gedachten? Grotere radiateur van 75pk of diesel
van Polo 2 met expansie-aansluiting of 2f zonder expansie-aansluiting kan
de keuze voor thermostaathuis beinvloeden. (fijn he: maak ik 't nog moeilijker -nana- )

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: koelsysteem aanleggen aav onderblok met gl kop.
« Reactie #2 Gepost op: za, 20 okt 2012, 00:10:18 »
Pfff verdere tuning zeker ! Ga even klooien met losse koppelstukjes denk ik... Anders jou optie proberen ;). Auto moet achter uit de tuin ! Pasplaatje moet lukken. Maar dan zit ik nog met die plastic pijp op t blok ! O wacht dan klopt dat wel. Of dezelfde pijp vinden als de metalen op t GL onderblok. Of wat jij zegt... Keuzes keuzes keuzes :P. Maar het komt goed ;). Sjon bedankt !
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !