Check de volgende punten even na:
- Krik een linker of rechtervoorkant op en controleer eventuele speling op het wiel.
- (In de hoogte mag de Polo een klein beetje speling hebben meen ik, dat ligt aan de fusee-toplager constructie)
- Check gelijk de draagarmen (De rubbers en de fuseekogel speling)
- Check met het ronddraaien van een voorwiel of de wiellagers nog soepel rond draaien en klinken
- Check of je stuurstangen nog goed zijn en stuurkogel geen speling heeft.
- Check de aandrijfassen (Ik had ook nog een kleine trilling toen ik alles had vernieuwd buiten de aandrijfassen).
Met name de korte aandrijfas aan de bak-kant wil nog wel eens vaker speling vertonen en na een hoge km stand kun je meestal wel stellen dat de binnenste homokineten van de aandrijfas ook al aardig zijn ingelopen)
- Check of je stabilisator stang op alle punten nog goed vast zit
- Check bij de rechter aandrijfas (de 'lange smalle') of dat balanceergewicht er nog op zit: In het midden op deze aandrijfas zitten 2 halfronde stukken metalen op elkaar gedraaid door middel van 2 boutjes. Check ook of deze 2 boutjes er nog op zitten. (Bij mij had een vorige eigenaar al een boutje afgebroken).
- Check of je toplagers nog goed vast zitten en of deze niet heavy versleten zijn.
- Als de hele auto wat trillerig aanvoelt vermoed ik zelf dat het een combinatie is van meerdere dingen maar met name de aandrijfassen, binnenste homokineten.