Ik kan er weer tegenaan. Ik probeer gewoon de polo op wieltjes te laten lopen. Ik ben nu al 2 jaar ofzo bezig. Eerst wilde ik die mooie miami-blauwe polo opmaken, die was goed, behalve alle hoeken en kantjes en de hele voorkant. Destijds had ik helemaal geen kennis of kunde. De man die hem toen ging lassen, heeft me wijsgemaakt dat dat onmogelijk begonnen werk was, dus heb ik die met pijn in het hart gedemonteerd. Was lastig. Dan trof ik mijn huidige polo aan. Dat ging hem worden! Ook toen weer veel maanden en kosten voor niets bij de eerste las-werken-man, die uiteindelijk niets heeft gedaan.
Toen kocht ik een 2de sloper. Dat uiteen halen, heeft me wel wat bijgebracht.
Uiteindelijk de huidige polo laten lassen door een vakkundig iemand en nu doe ik er eigenhandig verder aan. Helaas dus, zoals al tig keer aangehaald: zonder voorkennis of ervaring.
Momenteel maak ik de polo verder op, maar niet zo dat hij
bling bling gaat worden, maar wel hoe ik het kan en wil hebben. Eens ik de bodem binnenin heb afgewerkt, dan pas kan ik er weer tevreden verder mee aan de slag en opbouwen. Fase 1 is dus opmaak zoals nu gepland staat, inschrijven en keuren en verzekeren. Dan naar het polo-treffen
Fase 2 is de verdere aanpak. Rubbers en ramen eruit, verder roestbehandeling, enz. Gewoon deel per deel, zoals het zich aanbiedt en waar ik dan tijd en zin in heb. Ook nog te bezien of ik de motorkap of kofferklep dien te vervangen of opmaken enz. Enzovoort.
Wat ik er nu aan sleutel probeer ik uiteraard zo goed en kwaad mogelijk te doen. Voor iemand met veel ervaring kan dit overkomen als oplapwerk of gepruts (wat het ook soms is) maar al doende leert men.
Het is niet dat ik er slechts half werk van aan het maken ben, het moet ook redelijk goed zijn. En: niet te veel hooi op de vork.
Eens ik een bollende polo heb, zal ik al dik tevreden zijn en kan ik er een mooiere afwerking en opmaak aan besteden.
Vandaag Meguiar's wasbeurt gegeven, de eerste sinds eeuwen vermoed ik. Niet zozeer voor de mooie schijn, maar wel zo dat ik dan de buitenkantjes die gelast zijn verder kan lakken en behandelen. Ook de bumpers erop en de lichten dan enz. Kleine plekjes op de motorkap, dak enz. kan ik dan aanstippen met lak. Dat doe ik liefst in daglicht en staat voor snel gepland.
De motorkap had een beetje van de laknevel opgevangen, bij het zwart spuiten van de reserve-bumpers, maar gelukkig (dat wist ik vooraf) had de stoflaag ervoor gezorgd dat het er nauwelijks iets blijft kleven, oef.
Enfin.
En de boer, hij ploegde voort.