Auteur Topic: Wie is Manuel?  (gelezen 3522 keer)

Offline manuel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
Wie is Manuel?
« Gepost op: zo, 12 okt 2008, 11:25:43 »
Hallo,

Ook ik zal me even voorstellen.

Ik ben dus Manuel en ben al geruime tijd bezig met auto's als hobby. Ben via de moderne auto's uiteindelijk beland bij de oldtimers. Heb dan ook een 5tal kevers gehad die grondig verbouwd waren en uiteindelijk rij ik nu in een Variant uit 1970 waar ik airride op gebouwd heb.

Mocht je de complete verbouwing willen zien dan staat deze hier:
VARIANT

Nu rijdt het vrouwtje in een "modern en fancy" Renaultje waar zeer regelmatig wat mee is. Zo ook nu weer en de reparatiekosten zijn ondanks dat ik het zelf doe nu net even teveel. Ik ga dus een karretje zoeken wat minder kost dan de reparatie zodat we wat tijd hebben om even wat apart te leggen en de reparatie meteen goed kunnen uitvoeren met alles wat daarbij hoort.

Ik kom uit op een Steilheck en dan zo rond het bouwjaar '85 i.v.m. de aanschafprijs en het feit dat deze snel belastingvrij is en ik hem gewoon kan houden als daily ;)
Wil deze gewoon zo strak mogelijk maken en zo origineel mogelijk doch wel verlaagd en wat leuke oldskool dingetjes mogen er ook opkomen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat er nog zo'n enorme scene achter de Polo schuilging. Ik vind hier veel kennis en leuke info. Ik zal dus ook best met wat vragen komen want ben hier helemaal nog niet thuis in -klus-

Edit Dennis: titel aangepast.
« Laatst bewerkt op: vr, 17 okt 2008, 23:16:49 door manuel »

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: zo, 12 okt 2008, 11:33:18 »
mooie variant  -wanker- welkom hier -thumbsup-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Hallo allemaal
« Reactie #2 Gepost op: zo, 12 okt 2008, 11:38:29 »
Welkom.

Achter elk type vw gaat wel een scene schuil, volgens mij toch.

85'er steilheck => oh, die rijden nog wel rond

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Hallo allemaal
« Reactie #3 Gepost op: zo, 12 okt 2008, 11:49:33 »

Offline manuel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
Re: Hallo allemaal
« Reactie #4 Gepost op: zo, 12 okt 2008, 12:11:08 »
1e 85er

2e 85er

84er



Thanx,

Heb er inderdaad wel al een paar zien staan, ook op speurders.

Die '84 er is trouwens verkocht ;)

Woont er misschien iemand hier in de buurt van Ootmarsum? Daar staat er 1 die ik wel zie zitten het is alleen voor mij dik 2 uur rijden dus mocht iemand even een voorverkenning kunnen doen dan zou dat fijn zijn.

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Hallo allemaal
« Reactie #5 Gepost op: zo, 12 okt 2008, 16:49:21 »
Welkom. Zeer stoere variant zeg -love-

Volgens mij las ik ergens dat Martijn zijn steilheck ook wilde verkopen en deze werd ook binnekort belasting vrij -dunno-

Succes met zoeken -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Hallo allemaal
« Reactie #6 Gepost op: zo, 12 okt 2008, 19:09:40 »
Welkom.. Coole variant! Ben niet echt thuis in air-cooled, maar een 'notch' ( 1500 ) vind ik persoonlijk wel heel gaaf ( mooier dan een Kever/Bus )

Polo'tjes: Budget Bangers ja, maar vergeet niet dat d'r hier genoeg rond hangen die serieus geld pompen in hun Polo. Je kunt t enorm goedkoop doen, maar veilig en betrouwbaar begint meestal níet met bezuinigen op futiliteiten zoals bijv. 'wegenbelasting'..   -gert-  natuurlijk is het mooi meegenomen, maar vergeet niet dat de 'verkopers' vaak ook niet gek zijn: Die paar euro per maand die je bespaard, ben je tegenwoordig al snel kwijt aan de meerprijs van de verkoop-slogan: 'oldtimer, wegenbelasting vrij!!'

Een goede Polo hoeft niet duur te zijn, en een dure Polo hoeft niet goed te zijn...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Hallo allemaal
« Reactie #7 Gepost op: zo, 12 okt 2008, 19:15:31 »
 -welkom-  Altijd leuk zo'n variant  -thumbsup-


Een goede Polo hoeft niet duur te zijn, en een dure Polo hoeft niet goed te zijn...

Wow,  da's nog eens een slogan....

Offline manuel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
Re: Hallo allemaal
« Reactie #8 Gepost op: zo, 12 okt 2008, 19:33:20 »
Thanx allen,

Ik neem een polo die nog net niet mrb vrij is. Dat scheelt me zeker in prijs en om de staat van een auto maak ik me nooit zo druk. Ik heb de ruimte en het gereedschap om het te fixen en aan te passen naar eigen wens.

Veel geld erin pompen was ik niet van plan. Ik hou van de retrolook zonder al teveel opsmuk.

Verlagingssets worden veelvuldig aangeboden en velgen zie ik ook al genoeg voorbij komen. Das al wat ik nodig heb een paar velgjes en een verlagingssetje.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Hallo allemaal
« Reactie #9 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 13:14:45 »
Als daarbij het onderhoud als vanzelfsprekend wordt gezien dan komt het helemaal goed  -thumbsup-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Manuel?
« Reactie #10 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 13:18:11 »
Welkom.. Coole variant! Ben niet echt thuis in air-cooled, maar een 'notch' ( 1500 ) vind ik persoonlijk wel heel gaaf ( mooier dan een Kever/Bus )

Polo'tjes: Budget Bangers ja, maar vergeet niet dat d'r hier genoeg rond hangen die serieus geld pompen in hun Polo. Je kunt t enorm goedkoop doen, maar veilig en betrouwbaar begint meestal níet met bezuinigen op futiliteiten zoals bijv. 'wegenbelasting'..   -gert-  natuurlijk is het mooi meegenomen, maar vergeet niet dat de 'verkopers' vaak ook niet gek zijn: Die paar euro per maand die je bespaard, ben je tegenwoordig al snel kwijt aan de meerprijs van de verkoop-slogan: 'oldtimer, wegenbelasting vrij!!'

Een goede Polo hoeft niet duur te zijn, en een dure Polo hoeft niet goed te zijn...

Een polo uit de eerste bouwjaren die nog rondrijdt heeft ws. netjes zijn onderhoud gehad, anders was deze al 10 jaar geleden op de schroot beland.
En daar komt bij dat een belastingvrij gebakje officieel een oldtimer is, voor het nostalgische gevoel -cool-


Maar ik sluit me aan bij de stelling;
Een goede Polo hoeft niet duur te zijn, en een dure Polo hoeft niet goed te zijn...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline manuel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
Re: Wie is Manuel?
« Reactie #11 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 13:39:43 »
Ik zoek sowieso een goedkope Polo en voor ik ergens mee ga rijden gaat hij toch de brug op en wil ik zelf weten wat er moet gebeuren om er elke dag weer in te kunnen stappen.
APK en dat soort kreten heb ik niet zoveel mee -moon- Eigen waarneming is het enig wat telt -ja-

Het komt dus wel goed met de Polo die ik ga vinden.

Zie overigens dat ik nog iets nodig heb. Oude bumpertjes :D

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wie is Manuel?
« Reactie #12 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 13:44:38 »
neu joh....


op die variant moet je geen polo bumpers zetten  :D :D

 -nana-

FF serieus. als je net zo goed omgaat met die polo als met die variant kan het volgens mij niet fout gaan. -thumbsup-
Ben benieuwd naar je mogelijk nieuwe aanwinst.

Offline manuel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
Re: Wie is Manuel?
« Reactie #13 Gepost op: di, 14 okt 2008, 17:42:35 »
neu joh....


op die variant moet je geen polo bumpers zetten  :D :D

 -nana-

FF serieus. als je net zo goed omgaat met die polo als met die variant kan het volgens mij niet fout gaan. -thumbsup-
Ben benieuwd naar je mogelijk nieuwe aanwinst.

Nu je het zegt, je hebt gelijk man die bumpers komen er dan ook niet op ;)

Maar heb nu wel een dilemma!

Ik heb uitzicht op 2 auto's

1. een donkerblauwe polo coupe uit '89 met 181.000 op de teller en gekeurd tot juli 2009 die op 40 minuten afstand staat van mijn huis een lekke uitlaat heeft en 200 euro kost.

of

2. een witte steilheck uit 1985 met een kilometerstand waarvan ze opgeven dat hij ongeveer 54000 kilometer is, wat ik belachelijk laag vind.
Hij is gekeurd tot maart 2009 en lekt wat olie en kost 150 euro maar staat op 2,5 uur van mijn huis.

Beide zijn het 1.3 motoren en ik vind ze beide wel grappig om mee te rijden.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is Manuel? En wie geeft mij advies?
« Reactie #14 Gepost op: di, 14 okt 2008, 17:53:38 »
 -uitlachen- 2,5 uur vanaf je huis noem jij uitzcht op een polo......
54dkm zal waarschijnlijk afgelezen km-stand zijn.