Auteur Topic: Natte voeten!  (gelezen 680 keer)

Offline Yuri

  • Non-Register lid
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Natte voeten!
« Gepost op: zo, 23 jul 2006, 14:44:31 »
Nieuw probleempje ontdekt bij mijn '87er Polo.


Na een regenbui is de vloer voor de bijrijdersstoel best nat, vooral het gedeelte richting het midden. Zelf denk ik dat mijn rubber van mijn raam niet okay is. Tis een oude rubber die vrij los zit. Het viel me ook op dat als ik op het rubber druk van de dorpel, daar enkele druppeltjes water uit lopen.

Mijn vraag: Ben ik op het goede spoor wat betreft de oude raamrubbers? Of zou de lekkage een andere oorzaak kunnen hebben, bijv. verstopte waterafvoer, waardoor water via de kachel naar binnen loopt?

Alvast bedankt!

en owh, haal ik nieuwe rubbers op de sloop of kan ik ze bij Kwikfit ofzo krijgen?

Edit: net weer even mijn auto bekeken... doordat het dashboardkastje enkele dagen geleden er af is gevallen, vielen me roestvlekken van de binnenkant op op de plaats waar de accu zit. Het was reeds doorgeroest, een gat van ca. 1 centimeter. Dit is een logische verklaring van mijn probleem denk ik. In de hele wateropvangbak onder de motorkap zaten blaadjes. Ik denk dat de reguliere afvoer verstopt zit. Waar zit ie? Ik heb twee gaten ontdekt, links en rechts. Zijn dit leidingen om het water af te voeren? En hoe maak ik ze schoon?




Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Natte voeten!
« Reactie #1 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 15:21:52 »
Bekende, of moet ik zeggen 'beruchte', accuwak.
Yep, links en rechts is afvoer.
Yep, blaadjes/vuil/troep was de oorzaak.
Water hoort afgevoerd te worden onder de accu door,
maar als dat wordt tegengehouden door zooi, blijft water te lang staan met als roest gevolg........

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Natte voeten!
« Reactie #2 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 16:58:47 »
in combi met het zure gas dat ontsnapt, de dunne laag (lees: geen) lak achter de steun voor de accu: gegarandeerd roest.

Links en rechst zitten de afvoergaten richting spatborden.

Midden onder (bij de kachel) zit ook nog een gat met een rubber. Die loost t water precies over je stuurstangen heen
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Yuri

  • Non-Register lid
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Natte voeten!
« Reactie #3 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 17:37:30 »
Inmiddels die rubberen slang in het midden los gehad en schoongespoeld (ook deze was helemaal verstopt), de dode bladeren weggehaald en enkele pogingen ondernomen om de schroef los te krijgen bij de accu, maar deze zit muurvast. Ik geloof dat onder deze accu een gootje zit, die waarschijnlijk erg verstopt is. Straks maar weer eens proberen met een scheut cola!


Hoe kan ik de roest het beste herstellen? Bestaat er materiaal dat ik over de roest heen kan kneden, zodat het geheel weer afgedicht is?


Nogmaals bedankt voor jullie advies en evt. medeleven! :)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Natte voeten!
« Reactie #4 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 18:07:48 »
Er zijn vele manieren om een gat te dichten, de beste blijft toch altijd lassen.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Natte voeten!
« Reactie #5 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 18:14:34 »
en wat er niet meer is kan ook niet meer roesten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Natte voeten!
« Reactie #6 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 19:39:23 »
Citaat
en owh, haal ik nieuwe rubbers op de sloop of kan ik ze bij Kwikfit ofzo krijgen?


Waar kan ik eigenlijk nieuwe rubbers krijgen? Voor mijn oldtimer Opel kan ik overal repro's bestellen, maar voor de Polo ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Natte voeten!
« Reactie #7 Gepost op: zo, 23 jul 2006, 23:59:23 »
VW dealer of sloop.

Plastic achter de deurpanelen is heel? Zo niet, heb je daarlangs ook lekkage.