@ BunnyWhabbit:
GL = 1043 cc.
Boring is gelijk aan die van GK, HK, MH, of welke 1300 dan ook, maar de slag is gelijk aan die van de 900cc.
Omdat het voor de OP toch nog wat nuttige extra info kan bevatten:
d'r zijn grofweg 4 verschillende inhoudsmaten in de polo geleverd.
Hieronder een lijstje, met minimaal 1 motorcode per type.
Er zijn 2 afwijkende maatvoeringen (800cc en 1400cc) welke apart worden vermeld.
900 cc: korte slag, kleine boring
motorcode: HA (veel in nederland geleverd in polo 1 en 1f
1000 cc: korte slag, grote boring
motorcode: GL, HZ, AAU (veel in nederland geleverd in polo 2
1100 cc: lange slag, kleine boring
motorcode: HB, HC (in nl geleverd in Audi50, Polo 1 en vroege 2)
1300 cc: lange slag, grote boring
motorcode: HH, GK, MH, 3F PY, MN, AAK, AAV (de 1300'tjes)
Afwijkend van deze:
800 cc: korte slag, extreem kleine boring
motorcode: HE o.a. geleverd in Zweden.
1400 cc: net iets langere slag, grote boring
motorcode: 1W in de polo enkel en alleen bij de 1W diesel toegepast.
-------------
Voor de OP / Topic starter: Een ABD motor is de 1400cc motor welke in de jaren 90 is geleverd in o.a. de Seat Ibiza. Deze heeft dezelfde slag en boring als de 1400cc diesel