Nou, het valt mee met de kou buiten......maar das ook het enige....
Polo zelf heeft het zwaarder te voorduren. Idd even de timing gechecked en wat denk je, allereerst een kap vol schaafsel, een speling van maar de helft van wat moet op het langste stuk van de riem, een riem met halve tanden en een timing van:
bovenste krukaspunt=goed met ontsteking netjes op 1e cylinder. Maar de onderste poelie, huh, geen merkteken. ff verder rond gedraait en ja hoor, onderste poelie merteken staat, eh, gelijk met cylinder 3 volgens de onsteking. Precies hoe hij ook stond toen ik hem net open maakte. De riem is dus een flink eind verschoven, dus dat zal ook zeker betekenen einde der kleppen cylinder 3.....
Ik heb hem gisteren aan proberen te trekken en hoorde toen idd tikken die ik voorheen niet hoorde. Jammmer dat ik niet eerst ff had gekeken en dat ik dan Martijn's opmerking hiervoor had gelezen. Dan had ik de boel weer op tijd kunnen zetten en misschien de boel heel gehouden. Als je je wat verdiept in de techniek kan je idd een hoop zelf.
Iig ga ik samen met de monteur die de boel heeft ' gemaakt' op zijn kosten de boel weer in orde maken, dit keer ZELF de boel controleren vooral ermee te gaan rijden!!!! Weet nu iig waar op te letten.
wordt vervolgd, klaar voor vandaag......
p.s. hoe kan ik mijn te koop advertentie weg halen, ik ga geen kapotte polo hier aanbieden, misschien als hij het weer een paar weken goed doet!!!