Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Yukio Langenberg op wo, 04 apr 2012, 14:58:49
-
Hierbij het project topic van mijn "kanariegele" Polo 2 Coupe.
Allereerst wat historie
De vorige eigenaresse was Peuleau. Toen zij de Polo kocht stond deze er zo bij:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/Polo_origineel.jpg)
Na enkele aanpassingen -naughty- zag de Polo er zo uit:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/Polo_Lin.jpg)
Na het doorlezen van haar topic op het VWForum, ben ik te weten gekomen dat oa:
de waterpomp en v-snaar vervangen zijn en er nieuwe draagarmen onderzitten -thumbsup-
Via het VWForum zag ik hem ook te koop staan en heb deze toen gekocht op 25 juni 2011. Eenmaal thuis:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0027.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0026.jpg)
Specificaties
Bouwjaar 1986
Op kentenken staat 1.0 HZ?, maar er ligt een 1.3 NZ in.
60/40 verlaging met aan de achterzijde Koni geel.
Golf 1 Tellerbak
Momo Sportstuur
Wellemsblokken
Geen middendemper en Supersprint bladblazer -gert-
De lak is origineel VW, kleurcode weet ik niet, heb wel nog ~1L verf in blik :)
Na enkele aanpassingen:
oa Prego? sportstoelen, BMW 14" Kroonkurk velgen met Nankang bandjes en kunstofranden gedemonteerd.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0052.jpg)
Afgelopen zondag een FK 85/70 setje eronder -klus-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0003-2.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0010-3.jpg)
Eergisteren nog lekker gebeunt aan de auto:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/uitlaatsneakpeek.jpg)
Gisteren gelast en afgelakt, alleen hier volgt nog een foto van. Ik moet nog nieuwe uitlaat rubbers ophalen die ik besteld heb.
Ik ben nog niet helemaal content met de verlaging aan de voorzijde, hiervoor ga ik bij een setje "reserve" veerpoten de veerschotels verlagen. Dit heb ik gelezen in het topic over de Polozwei -naughty-
-
Leuk wagentje Yukio :)
Kan het kloppen dat deze in Didam heeft rond gereden ?
Anders rijd er daar 1 rond die er heel veel op lijkt namelijk :)
-
Op kentenken staat 1.0 HZ?, maar er ligt een 1.3 NZ in.
Was een GL of HZ ja, maar de geschiedenis gaat nog verder:
degene die de 1.3 heeft ingebouwd hobbelt nog wel rond op 't PCH-forum, volgens mij.
-
Lijkt me wel tof om wat terug te vinden, Heb je misschien een linkje naar dat Forum Sjon?
Ik ga zelf ook nog even zoeken -thumbsup-
-
PCH is afkorting voor VW Polo Club Holland.
Ik kan zo gauw niet op de naam van die persoon komen:
hij was toen niet de eigenaar, maar vriend of familie van.
-
Heb zojuist een berichtje geplaatst op het PCH forum. Hopelijk komt er nog wat historie boven water drijven.
Zal vanmiddag een foto maken van de uitlaat die ik aangepakt heb :)
-
Vandaag rubbers opgehaald en gemonteerd. Hier ook gelijk de foto van de uitlaat die een makeover heeft gehad -klus-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG0295.jpg)
Ook ben ik bezig geweest met de veerpoten -gert-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG0292.jpg)
Hij is goed doorgelast, dit kan is goed zien aan de onderkant van de veerschotel. Maandag in de anti roest spuiten of in de menie smeren en dan een dikke laag zwart erover -thumbsup-
-
Ga je hier een bus op lassen zodat er een schroefwerk op kan?
-
Nee, ik heb de veerschotel alleen laten zakken. Deze is ongeveer 25mm gezakt -thumbsup-
-
Dan zou als het goed is de voorkant 100mm+ zijn verlaagd ??
-
theoretisch 110mm -gert-
-
veel succes :)
-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG0292.jpg)
Hij is goed doorgelast
Ik hoop dat de las er aan de onderkant beter uitziet ? -dunno-
-
dit is niet goed doorgelast, er zitten onderbrekingen in!!
-
Vandaar ook me 100mm+ :)
-
gewoon goed schoonmaken en aan de onderkant nog aflassen -thumbsup-
safety first :)
-
Ja ga hem nog aflassen aan de onderkant -thumbsup-
-
Ik ga binnenkort weer eens foto's maken als ik hem goed gewassen heb -thumbsup- Maar ik wou jullie deze niet onthouden.
Hopelijk ben ik a.s. zondag aanwezig in Cuijk!
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0007-1.jpg)
PS: Het is wel wennen om zo laag te -sturen-
-
ziet er goed uit zo laag -thumbsup-
-
ziet er goed uit zo laag -thumbsup-
withstupid
-
Mooi laag zo. -thumbsup-
-
Lekker laag zo -thumbsup-
-
Laag?
Dat is niet laag, dit is laag.
(http://i44.tinypic.com/14xl452.jpg)
Sorry, heel flauw, maar kon het niet laten.
Maar erg mooi polotje hoor.
Geel en zwart , altijd goede combo
-
Bedankt voor de leuke reacties!
Punk3000 Hij gaat in de toekomst nog lager, met 13" eronder ipv 14" wat er nu onder zit.
-
Gaat er dan niet van alles aanlopen enzo?
-
Moet eerlijk zeggen dat ik dit zelf wel een mooie hoogte vind, bandjes zijn niet te plat, mooie maat velgjes, en het staat gewoon netjes :) Enigste wat ik zou veranderen is wel weer bumpstrips op de zijkant :P Maar dat ben ik :) En ooit proberen een g40 lip te halen :P
-
Om het aanlopen te verhelpen zal ik wat moeten verzinnen, maar zal niet te moeilijk zijn.
Ik ga wel nog kijken of ik een CL lip van een golf 2 kan monteren.
-
Je bent gewoon bang, dat hij omvalt.
Daarom maak je hem zo laag
-
Zal weer eens wat updaten!
Had eindelijk een afspraak gemaakt met een man die mijn stalen velgen kon verbeden! Dus dat was op een vrijdagavond even 360 km rijden, gelukkig met het lease hok van mn vader -thumbsup- Na een weekje wachten kon ik afgelopen vrijdag om mijn setje verbreed staal :)
Ik moet nog de doorlas aan de zichtzijde weg werken, dan kan ik de velgen netjes spuiten. Ik ga voor zijdeglans zwart, volgens de verbreder de mooiste kleur op staal -dj- Tegelijkertijd ga ik proberen om via MP of een goedkope bandenboer bandjes te regelen. De specificaties zijn: 13" (origineel et 43) 7j voor en 8,5j achter -gert- Hierbij een kleine preview:
(http://farm8.staticflickr.com/7238/7285690904_ffebb0d0be.jpg) (http://www.flickr.com/photos/yukiolangenberg/7285690904/)
(http://farm9.staticflickr.com/8017/7285688908_9a016ab498.jpg) (http://www.flickr.com/photos/yukiolangenberg/7285688908/)
Via de advertentie van Hanf aan een CL lipje gekomen, de rit van Goes <-> Kerkrade kon ik mooi combineren met de rit naar Weert voor de steelies. afgelopen vrijdag in totaal maar 453 Km -sturen-
Deze hing er vrij snel onder, heb de kunstofrand aan de voorkant ook nog gedemonteerd. Vriendinlief heeft met de roller daarna het voorfrontje netjes geel gemaakt. Ik vind het 10x beter als eerst -thumbsup-
(http://farm8.staticflickr.com/7100/7285683086_793387488d.jpg) (http://www.flickr.com/photos/yukiolangenberg/7285683086/)
Ik ga weer verder -klus-
-
Leuke updates -thumbsup-
Eneh voor leuke bandjes gewoon even naar deze link gaan :)
http://www.autobandenmarkt.nl/autobanden.html
-
doe er ook gelijk een setje verbreders erop. :)
-
withstupid
-
Ik post hier nog even enkele foto's. Laatste de Polo gewassen in een wasbox en de wax is daar toch echt prima, het gebakje straalt behoorlijk (: Onderhand al weer vies, maar daar gaat het mij niet om.
Sfeerplaatjes:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0093.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0100.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0102.jpg)
Laatst het sproeierpompje vervangen, oude was overleden. Huidige doet het prima, zit enkel nog een probleem in de hendel denk ik. + & - omgedraaid geeft ook een werking alleen met een handleiding. Hendel naar voren duwen (sproeifunctie achterruit) betekent dat de voorruit besproeid wordt -thumbsup-
Ook nog een rubberringetje tussen radiator en thermoswitch gezet, er liep eerst een spoor van KVS vanaf de thermoswitch. Vermoedt dat hier ook het dalen van het kvsniveau vandaan komt. Deze dan ook weer netjes aangevuld.
Planning aankomende week:
- 60/40 veren er terug onder plaatsen, huidige vering zorgt voor regelmatige gebonk van de schokdemper. Moet er eens ~40mm draad bij snijden..
- subwoofer eruit halen.
- kleine beurt uitvoeren
- velgen omwisselen (voorzijde naar achter & vice versa)
Hierna een tripje naar Kopenhagen maken a 1000km -sturen- en lekker vakantie vieren -cool-
-
Leuke foto,s -thumbsup-
-
Mooie combi zo -thumbsup-
-
kun je niet de slangen omdraaien? Dan werkt je sproeier volgens mij weer normaal. Mooi ding zo!
-
Hier een plaatje na terugkomst. De Polo heeft zich prima gehouden, lustte in København nog wel 1L water voor de koeling. Dit ga ik binnenkort eens na lopen.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/PhotoGrid_1342898395005.jpg)
Van de week eens beginnen aan het schuren van de steelies.
-
Gaaf! Is dat de brug tussen Malmo en Kopenhagen?
-
Nee, dit is de brug tussen Odense en Kopenhagen. De brug tussen Copenhagen en Malmo zou aan tol alleen al €86,- kosten.. en was aan parkeren in Kopenhagen al €120,- kwijt! Even naar Zweden zou het allemaal net iets te duur maken.
-
leuk zo'n tripje -thumbsup-
even een vraagje, ik heb niet terug gelezen....maar is dat marino gelb?
lijkt veel op mn ragdol!!!
(http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=6691.0;attach=34976;image)
gr ramon
-
Eindelijk weer een update! Ik weet niet precies welke kleurcode het is, dus hier een -foto- van het blik:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG0691.jpg)
Vandaag bandjes om de staaltjes laten draaien. Zelf heb de velgen zwart gespoten en de lasnaden gekit. Ben best trots op het resultaat :)
Na een stukje rijden erachter gekomen dat de achterbanden aanlopen, dus morgen kijken of ik het randje kan omkloppen. Voor a.s. donderdagochtend een afspraak gemaakt om hem te laten uitlijnen.
Hier de foto's van de velgen:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0204.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0206.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0207.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0215.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0214.jpg)
To Do list van de week:
- achterwielkastrandjes omkloppen
- uitlijnen
- wassen
-misschien achterbank, audio achterin, hoedeplank en hoedeplank dragers demonteren. Wil weer lekker kaal rond rijden, die hoedeplank klappert teveel.
-
Eindelijk weer een update! Ik weet niet precies welke kleurcode het is, dus hier een -foto- van het blik:
Staat er gewoon op -dunno-
N1L => zet er voor de volledigheid een L (lacke) voor en voila: LN1L
-
:)
Ondanks dat het er mooi onder staat, dat verbrede staal, kun je wel problemen met de politie krijgen... (vraag Martijn den Ouden met de Derby maar)
-
Bedankt Sjon, ben zelf niet zo thuis in de lakcodes -thumbsup-
@JTG: Ik ga kijken hoe het gaat lopen met politie etc. maar zit er ook aan te denken op misschien de kasten achter te rollen. Rechtsachter heeft een deukje van de vorige eigenaar, hierdoor is het plaatwerk iets naar binnen gedrukt. Dit zie ook aan het "uitsteken" van de velg buiten de carrosserie, terwijl dit links aanzienlijk minder is. Hierdoor moet ik rechts zoiezo wat werk verrichten aan de wielkast.
-
Ga er maar van uit dat je achteras niet helemaal in het midden zit.
En voor je de boel gaat omkloppen zou ik de randjes warm maken met een fohn,anders heb je kans dat de lak gaat barsten.
-
Ziet er lekker uit zo!!
Politie zal denk ik meevallen. Je mag totaal 1,5cm uitsteken met je loopvlak per as.
Helaas is niet elke agent even autotechnisch ingesteld en zullen sommigen moeilijk doen dat je velgen eruit steken.
Even uit eigen ervaring met de roesty. Die steekt een halve cm binnen de randen met loopvlak, en ruim ander half er buiten als ze de velgranden meten.
En ja, helaas kunnen ze je noteren of bekeuren. Maar das dan een kwestie van aantonen.
-
Ik had het met mijn Derby die Martijn van mij heeft overgenomen. Persoonlijk werd ik nooit aangehouden maar Martijn dan weer wel vaak. Hij heeft er zelfs verbreders opzitten nu om dat gelazer te voorkomen. Vandaar mijn opmerking. Ziet er verder vet uit! Wat rollen betreft was bij mijn Derby ook gedaan alleen moet je de binnenkant eerst goed voorbehandelen aangezien de rand dicht komt te zitten en je er dan onmogelijk weer bij kan komen.
-
Politie zal denk ik meevallen. Je mag totaal 1,5cm uitsteken met je loopvlak per as.
Helaas is niet elke agent even autotechnisch ingesteld en zullen sommigen moeilijk doen dat je velgen eruit steken.
Even uit eigen ervaring met de roesty. Die steekt een halve cm binnen de randen met loopvlak, en ruim ander half er buiten als ze de velgranden meten.
En ja, helaas kunnen ze je noteren of bekeuren. Maar das dan een kwestie van aantonen.
Zijn de regels onlangs veranderd dan? -dunno-
30mm per kant, loopvlak doet er niet toe.
(bedoeld voor 4x4 Jeeps enzo)
En dan nog een regeltje over spoorbreedte: auto mot voldoen aan typegoedkeuring met max. x% afwijking.
Op VF was er een tijd geleden een paarse Audi50: kentekenpapieren afgepakt door oom agent,
eigenaar hoog ingezet: express de uitstekende velgen eronder laten zitten en naar de RDW => goedgekeurd.
Probleem zit h'm in dat laatste: je krijgt de blafhik als je steeds wordt aangehouden door de politie.
(ook al heb je dan gelijk en kun je dat aantonen)
-
Ziet er netjes uit!!!
ik zou er nog een setje engelmanns op schroeven, maakr hem af!
gr ramon
-
yukio,
de veren versturen red ik niet meer. ik vertrek zo voor een weekje. Dan zie je ze na mijn vakantie wel met de post verschijnen. Lees wel even je mailbox.
gr ramon
-
Je bent gespot (http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4871979,page=96)!
(http://imageshack.us/a/img69/8465/rezcimg2939.jpg)
(http://imageshack.us/a/img805/1421/rezcimg2935.jpg)
-
Tof -thumbsup- Gelijk beeldmateriaal van een kleine update. Een oude panty van vriendinlief een nieuw leven gegeven op de koplampen. Oh en ik moet hem weer eens wassen..
-
Ziet er goed uit!!!
Die velgen zal wel mee vallen, zoals sjon zegt 30mm mag de velg uitsteken, zo lang het loopvlak van de band maar binnen de kasten blijft! Het enige is de spoorbreedte deze mag maar 2% afwijken.. Agenten die geïnteresseerd zijn in verkeer zullen dit na gaan meten en dan ga je wel nat denk ik.. Maar goed gewoon lekker rijden en niet te veel opvallen en dan komt het wel goed!!
Daarin tegen zijn die panty´s over de koplampen natuurlijk wel uitdagend om je auto aan een verdere inspectie te onderwerpen..
Doe er je voordeel mee!
-
Bedankt! Ik rijd behoorlijk rustig in het verkeer, dus zal daarmee niet echt opvallen. Voor de APK is het 15mm per zijde, nu is het links 20mm en rechts 30mm uitsteken. De wielkasten wil ik nog wel lichtjes rollen, hopelijk valt het dan wel binnen de APK normen.
Over het algemeen rijd ik met mijn lichten aan, dan zie je bijna niet dat er een panty overheen zit. In het donker al helemaal niet.
-
Die panty-mod, whaha!! -thumbsup-
-
:) Maatje heeft zijn auto mogen inleveren. Reden: zwarte koplampen en decibels van de uitlaat. Gevolg: auto 24 uur achter het buro. Gevonden: naast de eerder genoemde dingen, remverschil, co niet goed, lekkende schokdemper. Conclusie: RDW keuring op eigen kosten en deel 1 kreeg hij pas terug als de auto of gedemonteerd is of gekeurd. Slopen was het relaas.......
Kortom denk er niet te licht over, hij was ook overtuigd dat hij eerst wel een waarschuwing zou krijgen.
-
Dat maatje reed dan ook in een auto die niet straatwaardig was?!
-
Sportvelgjes, ander dempertje, zwarte koplampen.......zijn wel overeenkomsten toch? Had gewoon apk en was verzekerd....
-
Mag ik vragen wat voor verf en rollers je gebruikt hebt? Hij ziet er bruut uit Yuki! Nog bedankt voor de snelle verzending van NZ-inlaat naar Serge -thumbsup-
-
Mag ik vragen wat voor verf en rollers je gebruikt hebt? Hij ziet er bruut uit Yuki! Nog bedankt voor de snelle verzending van NZ-inlaat naar Serge -thumbsup-
Ik heb de auto niet zelf over gespoten/gerold. Wel heb ik de randen gerold zoals je een stukje terug kunt lezen, de verf die ik hiervoor gebruikt heb is die verf die ik erbij kreeg. Een stukje terug is dit blik te vinden. En de rollers heb ik gewoon van de action volgens mij..
-
Vanochtend APK keuring en enkele punten die aangepakt moeten worden:
- Uitsteken velgen+banden.
- Brandstofleiding verduurt bij tank, filter en pomp.
- Remverschil achter van 60%
Dus aankomende week:
- Wielkasten rollen
- Brandstofleidingen vervangen
- Achterremmen even nalopen en schoonmaken. Eventueel wat vervangen, dat zullen we wel zien -thumbsup-
-
Trommelremmen achter weer opgefrist! Beide remcilinders waren lek, linksachter had netjes de trommel gesmeerd. Alles is nu wel schoon en vervangen voor nieuw -klus-
Vanmiddag begonnen aan de benzineleidingen:
:( Wat is dat een klote werk zeg.. Ik ben nu op 3/5 stukjes. Moet straks nog de 2 stukjes voor de tank, naar de harde slang die onder door de auto naar het motorruim lopen. Alle persklemmen waren verrot, weet iemand nog een tip om dit te verwijderen? Een stukje harde slang weg snijden is niet handig, want er zit een verdikking op waar de slangklem tegen "rust". Hierdoor sluit je de slang af.
-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/Afbeelding1_zpsfa6e340e.png)
Weer lekker een jaartje -sturen-
-
-thumbsup-
-
-thumbsup-
-
-thumbsup- met andere wielen zeker :) -thumbsup-
-
Haha nee! Hij werd opvallend genoeg goedgekeurd, ik houd mijn mond wel dicht -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Vandaag binnen gekregen:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG1005.jpg)
Een RVS spaghetti 4-2-1 incl RVS middenpijp
Gelijk even gepast op het AEE blok:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG1006.jpg)
Buitendiameter middenpijp is 42,5mm.
-
Ziet er altijd geinig uit... Ga je 'm nog heat wrappen? -dunno-
-
@Dante: Wat zijn daar de voordelen van? Als je het slecht doet, dan gaat het roesten. (ja, rvs kan ook gewoon roesten)
Gisteren een setje R6 Carbs opgehaald, vandaag een gratis setje Corbeau stoelen opgepikt. Genoeg te doen nog..
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMG-20121130-WA0002.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG1028.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG1032.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG1031.jpg)
Tevens druk aan het tekenen van mijn spruitstuk:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG1018.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG1022.jpg)
Ik ga verder met het demonteren van de tank die rot is.
-
Je hebt de zelfde carbs als ik. -thumbsup-
-
Dit gaat nog een kanon worden.... -thumbsup- -thumbsup-
-
Tank zit er eindelijk onder, compleet in de hammerrite geverfd tegen het roesten. De onderkant en vulhals in een dikke laag tectyl gespoten. Foto blijf ik nog even schuldig!
Ik dacht weer lekker te gaan rijden, maar ze zijn begonnen met strooien. Dus ik ga zo min mogelijk rijden i.v.m. pekel en de gevolgen daarvan aan het gele gevaarte. Ondertussen ga ik lekker verder aan mijn AEE blok.
-
goed bezig hier -klus-
hoeveel mm zijn de R6 carbs?
-
De carbs zijn 37 of 38 mm, moet ik voor de zekerheid nog een keer meten.
-
37 mm als het goed is.
-
37.5mm zijn ze
-
:) werkt dat ook op een 1.3 of is dat te groot?
-
Werkt prima op een 1.3
Patrick rijd ook met een 1.3
-
Werkt goed hoor,bij Martijn zaten ze ook op een 1.3.
-
heb nog eenzelfde set liggen, die van mijn 1.3 komen.
-
Gisteren i.v.m. tijdnood: moederlief om een Veeltand M12 gestuurd. Komt ze terug met eentje van Hazet, leuk maar toch niet bepaald goedkoop. In ieder geval het juiste gereedschap -klus-
Cilinderkop gedemonteerd, want er staat een afspraak gepland met Serge volgende week zondag -naughty-
Plaatje bij het praatje (helaas met telefoon):
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG1051.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG1056.jpg)
-
Gisteren i.v.m. tijdnood: moederlief om een Veeltand M12 gestuurd. Komt ze terug met eentje van Hazet, leuk maar toch niet bepaald goedkoop.
Geen probleem toch - als zij betaalt... :)
-
Ik had er niks over gezegd als zij het betaalde :)
Update: Werktekeningen zijn bijna klaar -naughty-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/3D-Runners-R6-naar-AEE.jpg)
-
Update: Werktekeningen zijn bijna klaar -naughty-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/3D-Runners-R6-naar-AEE.jpg)
Kun je er 2 (laten) maken heb er straks ook nog 1 nodig namelijk :)
Moet ik alleen even op zoek naar een steje R6 carbs .
-
Langzaam gaan de stappen in dit project verder. De schuur afgelopen weken opgeruimd, kan eindelijk weer lekker rommelen -klus-
Het AEE blok wordt steeds kaler, de volgende stap wordt het spuiten van het onderblok.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/941D99F4-947A-4D9C-ACEF-94EDAD624068-8355-00000AE4F34C1FD7.jpg)
Ook nog even mijn RVS spruitstuk op gepoetst.
Links is voor, rechts is na.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/05E95A07-7FF5-4895-AD1A-79C79A728AD0-8355-00000AE51340BCDA.jpg)
Eindresultaat
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/68185876-E3D9-4BC0-BC4F-B9991C6517C3-8355-00000AE51C814377.jpg)
-
altijd mooi om updates te zien in dit project, vnd het echt een erg gaaf polotje -thumbsup-
-
Ziet er goed uit! :)
-
-thumbsup-
Vraagje: die twee omhoogstaande tapeindjes met een moer erop, dat heb ik niet eerder gezien.
Waar zijn die voor?
-
-thumbsup-
Vraagje: die twee omhoogstaande tapeindjes met een moer erop, dat heb ik niet eerder gezien.
Waar zijn die voor?
Hitteschild denk ik.
Yukio leuke spaghetti...kanalen zijn al vergroot?
-
Daar kun je het hitteschild op monteren.
-
Ja, zijn de steuntjes voor het hitteschild/inlaat warme lucht. Gaan bij mij niet gebruikt worden!
Nee, kanalen van de spaghetti hoeven niet groter. Zijn volgens mij al groter als de uitlaat kanalen van de AEE kop.
AEE kop is nog bij Serge, heeft geen haast -thumbsup-
-
Doelde op de cil kop.
-
Oei, laatste update was maart! Dit komt vooral door de studie (HBO WTB) en achterstand die ik bijna weggewerkt heb, hopelijk aan het einde van de maand 90 studiepunten rijker (1,5 studiejaar in 1 jaar halen).
Maar terug naar het projectje, wat gaat rustig doorgaat..
In het weekend van Eurosunday (26 mei) liep het blokje heel slecht. Bokken, inhouden, vol vermogen verliezen en meteen weer oppakken. Tijdens het lopen kwamen er blauwe dampen uit de uitlaat. Bougies eruit gedraaid, allen zagen zwart. Bij bougie 2 zat er olie in het draad van de cilinder af omhoog... Slecht teken dus voor de NZ. Sinds dat weekend de polo op de oprit gezet en eigenlijk geen tijd gehad om er eens naar te kijken. -boehoe-
Ik ga mij vooral nu focussen op de AEE en zal misschien als ik tijd en zin heb nog een poging aan de NZ verrichten. Misschien is het de carterontluchting wel weer die olie in de inlaat mikt -dunno-
Afijn, er moet nog genoeg werk verricht worden aan de AEE, maar dat is dan maar zo. Op de planning staat om het een en ander aan onderdelen te voorzien van een laklaagje en materiaal regelen voor het spruitstuk. Pakkingen zullen daarna volgen evenals de vloeistoffen.
Dan nu foto's:
Paar weken geleden de kop opgehaald bij Serge -thumbsup-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/CD27642D-19CB-40AE-8703-53B5A0041BCC-13031-0000142B08C4EB1E.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/5E6BD256-1C28-4D90-8A88-D254CDB8BF23-13031-00001424F0840B6D.jpg)
(Digitaal geheugensteuntje, voor als ik hem straks tussen alle onderdelen niet meer terug vind.)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/513E1B0E-E52B-452E-B1F4-B5811B1774F0-13031-00001424FFB362EB.jpg)
Pannetje schoongemaakt.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/BE25AF69-2981-442C-A45C-D3C3D543BBC6-13031-0000142B16236564.jpg)
Vanmiddag opgehaald, een motorbokje! -klus- Na het sleutelen doe ik er een laag plastic om i.v.m. zaagsel van de verbouwing.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/98A2685D-FC17-4F4E-84A2-B2216358269A-13031-00001424C0A0B7F0.jpg)
Oh en tussen een AEE ombouw door ga ik ook een eigen schroefset bouwen :) En ik ga het deze keer laten TIG lassen -nana-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/75F62A1C-E8DB-407B-8F8A-AEE4A548CCAF-13031-00001425182F6100.jpg)
Nu weer verder met school -koffiedrinken-..
-
Beetje voor beetje ga ik verder.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/E5104628-0278-4379-B03E-7711410F3C18-3098-0000047E500C47D9.jpg)
L + R Dorpel plaatwerk overgenomen van Ronnie
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/3FF501A0-5670-4C50-BA63-C4EEFF9D88D1-3098-0000047E712BB8F9.jpg)
Vandaag lekker in de werkplaats op school bezig geweest:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/77031735-D855-46C3-BFF7-6E13830FBBB9-3098-0000047E76890C23.jpg)
Zijn onderweg naar mijn TIG-lasser, de voetplaat moet ik nog laten snijden. Eerst de tekening nog even nakijken..
-
inlaatspruitstuk ziet er goed uit -thumbsup-
-
Werk zat straks om alles op/in te bouwen :)
-
Ik neem aan dat je nog een onderdruk aansluiting op je spruitstuk gepland hebt voor je rembekrachtiger -ja-
-
Ja, straks komt er genoeg werk aan om alles in te bouwen en zeker niet onbelangrijk alles lopend te krijgen!
@steilheck die komt er uiteraard nog op -thumbsup-
-
RVS nippel is onderweg, zojuist opgehaald:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/61ECE8AE-3675-451D-B514-7FA2A9BEEFBB-23862-00002F267858A56A_zpse6f80d47.jpg)
Afgelopen zondag opgehaald:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/C0F4ACF1-D72E-43FD-975E-36383FB93710-23862-00002F26851C3ED3_zpsa2a4f18b.jpg)
-
Mooi spul man! wou dat ik zo netjes kon werken zoals dat spruitstukje enzo -thumbsup-
Enne meerdelig? bbsjes? (gokje) :)
-
Laten watersnijden, daar kan geen figuurzaag tegen op!
Meerdelig, ja
BBS, nee nee -nana-
-
Had gekunt :) ben benieuwd wat het word, succes -thumbsup-
-
PLS??
-
pff teaser.. spannend
-
Langzaam aan gaat dit projectje verder..
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/2BC0E408-61B5-4302-AD5F-7F406755BF10-2595-000004B6C1E399E2_zps8352c164.jpg)
Note to self: even inbusboutjes scoren..
-
Leuk -thumbsup- Onderdruk aansluiting aanwezig? :)
En: imbusboutjes zijn voor het mooie? -naughty-
-
misschien even met scotch brite over de lassen of je moet het mooi vinden.
-
Onderdrukaansluiting is aanwezig en inbus voor het mooie uiteraard.
Ik ga het nog boenen met scotchbrite, bedankt voor de tip -klus-
-
ziet er netjes uit! -thumbsup-
-
http://cdn.alltheragefaces.com/img/faces/large/fap-l.png
-
-thumbsup-
-
Plop -klus-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/6CC1541A-A01C-4C8F-B959-89DA9B322F7A-3319-0000062421F22689_zps8176b05d.jpg)
-
-thumbsup-
-
Zoek de twee verschillen :)
-
Vandaag was het mooi weer, vanochtend begonnen met demonteren van de NZ -klus-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/F616DA20-18F9-4B65-8343-9E06E796EF8B-1914-0000024055870EFC_zps0de6bfaf.jpg)
Eindstand:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/D7086E11-9395-4EB0-A7F1-4F9C809C1668-1914-000002405E70CC8E_zps8b774bf2.jpg)
1 kopje van een boutje van aandrijfaslinksvoor ging dol. Misschien morgen even afslijpen, zodat deze los is. Voor de rest is het nog 3 bouten van de motorsteunen en een kilometerkabel en de NZ is los :)
-
-thumbsup-
Gaat de motorruimte ook nog geel? -dunno-
-
-ja-
-
Leuke vooruitgang -thumbsup-
-
hier wordt weer goed geklust -thumbsup- -klus-
-
Ik voorzie een Sjon-shot... -thumbsup-
-
Serious buisiness Yukio!
-
Gisteren met de kop bezig geweest, vandaag na het avondeten aan de Polo verder gegaan.
Mijn eerste sjon shot :)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/B4FEF0B5-D0AA-430A-A052-EF161EC11A1D-640-0000007F31B34B9B_zpseac52d39.jpg)
Blokje is er dus uit -klus-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/86F314AD-1506-4FF9-AF70-1144A044AF68-640-0000007F22787EC8_zpsa2c58b82.jpg)
Diverse nieuwe keeringen en pakkingen, ditjes en datjes zijn ook onderweg voor de AEE. Kan ik hem weer fris opbouwen!
-
-thumbsup-
-
Goed bezig -klus-
Even deed de onderkant van de motorkap mij in verwarring brengen:
'huh, deze polo was toch ooit blauw?...euhh, oh zie 't al: ex blauw ja, behalve de kap'
Ken deze polo al wat langer namelijk
-
-klappen- -goodjob-
-
Gisteren Silicone slang inclusief klemmen binnen gehad voor de Keihins en gemonteerd. Ook nog de gaten geboord vandaag draad getapt voor het NZ thermostaathuis. Vorige week van Henri (nappertje) een Catcam 268° nokkenas overgenomen en vandaag gemonteerd. Gelijk ook de keerring vervangen voor een nieuw exemplaar.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/86096F6E-9D2C-4C89-B816-412350D88235-2129-00000524CAF1630C_zps9e671c52.jpg)
-
-thumbsup-
-
Gisteren golf 1 schroefpoten voor de achteras binnen gekregen. Rechtsachter is gemonteerd en linksachter moet nog.
LA en zoals voorheen de stand (twee vingers ruimte)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/6587446B-C89E-481B-9AE3-BB5F2F3455CC-5285-00000C9DD8D3391F_zpsd9f1df21.jpg)
RA (kan geen pink tussen) -naughty-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/44D31DC8-0411-43FE-8625-7BA9C784B6F3-5285-00000C9DD11510AF_zps423e5d88.jpg)
-
Passen die poten zonder aanpassing? Ziet er mooi uit zo!
-
Mooi! Voor ook?
-
Ik heb twee opvulringen gebruikt om de ruimte op te vullen in de achteras. Zal een foto maken als ik de ander kant doe. Zit eraan te denken om het rubber van de vastverlaging af te zagen om de ruimte mee op te vullen. (Rubber zal geen schuurgeluid produceren tov metaal)
Richting december ben ik van plan om de voorkant ook te voorzien van stel schroefpoten.
-
Weer een avondje verder.. Koppakking geplaatst, cilinderkop gemonteerd met nieuwe rekbouten, distributie riem ook geplaatst en keeringen zijn ook vervangen(behalve de krukasbakzijde, die mot nog gebeuren).
Schade:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/D0A3CE30-746E-4A45-9387-32B670CD3D00-6915-00001021E77805E6_zps8348ca48.jpg)
-
Good job -thumbsup-
-
Wat kost nu een set rekbouten?
-
Van Victor Reinz 25.39 incl btw
-
de originele van vw zijn duurder ,maar hebben een hogere reksterkte .
-
Weten we dat voor de volgende keer -thumbsup- al vertrouw ik die van Victor ook wel.
Op tijd zetten gedaan adhv Serge's wijze woorden hier ergens op het forum. -klus-
-
AEE bleek AEA onderblok te zijn.. 8P bak natuurlijk niet gepast -gert- doh doh doh
AEE blokje gescoord op de sloperij hier in de buurt. Zag er vanbinnen fris uit, weer netjes gemaakt aan de buitenkant incl. frisse keerringen. Alles van het opgebouwde AEA blok overgezet met extra nieuwe rekbouten en koppakking. Vliegwiel van een NZ en AEE koppeling gemonteerd met de 8P bak. Onderste afdekkapje van de D-riem nog aangepast op de v-snaar.
Vanavond dieselstarter gemonteerd. Bobine aan het blok gemonteerd, hierdoor hangt hij (deels) uit het zicht.
Motorblok wordt steeds completer zo -naughty-
Golf 1 Tellerbak is ook onderweg, bij thuiskomst zal ik de polo km-teller overzetten.
-
dat is niet zo'n fijne ontdekking...
gelukkig snel opgelost :)
goed bezig iig -thumbsup- -klus-
-
Kost tijd en geld, dat is alles. :)
Lekker bezig Yukio -thumbsup-
-
top! -thumbsup-
-
De Polo staat nu droog en enigszins warmer als buiten :) Binnenkort lekker aan de motorruimte starten!
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/C1BB9AB6-0C81-450E-A654-F811AD6F5D3B-2379-000007B90376DBB1_zps21416708.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DF1BF1D6-0218-4B52-BED8-63714FCA30D1-2379-000007B90C8AFE79_zps0915423c.jpg)
-
Waar is die verfkwast.....
-
Die komt nadat alles schoon, strak en roest vrij is!
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/4590E83D-78C6-4C2B-AD5F-9F710DD9FCFB-2888-0000093BB0EB6A72_zps05e27393.jpg)
-
Motorruim vult zich weer redelijk:
Motor hangt "om te passen" op z'n toekomstige plek
Kabelboom is bijna klaar
Zal nog het een en ander aan klein grut moeten halen en aanpassen. Doel is om over twee a drie weken te kijken of het wil starten/alles wil werken. Afstellen zal later gebeuren als het motorruimte netjes is en "af".
-
Ik zag je post...en dacht plaatjes :)
-
Polo km-teller in de Golf 1 tellerbak gemonteerd en terug in het dashboard gebouwd. Alarm, startonderbreker en CV zijn uit de dashboardboom geknipt. Deze ook weer gefatsoeneerd.
Remluchtsproeiers zijn dicht, vandaag wil ik om 130 sproeiers. Gaskabel is aangesloten, maar loopt nog wat stroef. Zou het helpen om hem in te korten?
Kabelboom is aangepast en gaf geen kortsluiting bij aansluiten van 12V :)
Als alles mee zit kan ik hem waarschijnlijk van de week starten -dj-
-
Ik zag je post...en dacht plaatjes :)
Geen ploatje wel een filmpke (even klikken!) -dj-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/th_6B599277-EC45-42A1-896B-19A3BCB4D6EA.jpg) (http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/6B599277-EC45-42A1-896B-19A3BCB4D6EA.mp4)
Moet nog wel een hoop gebeuren, waaronder KVS-systeem aansluiten -gert-
-
-thumbsup-
-
Lekkah!
-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/th_0C4B10A2-C3C4-4836-AA1C-77BEF6824E1B.jpg) (http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/0C4B10A2-C3C4-4836-AA1C-77BEF6824E1B.mp4)
Heeft nog serieus afstel werk nodig, maar dat laat ik een zekere Frederiks over. Die zit hier ongeveer 15 minuten rijden vandaan -naughty-
Binnenkort een afspraakje maken dus :)
-
Dan kan meneer Ruud wel -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
klinkt al leuk :)
-
-sturen- -thumbsup-
-
Ik had er trouwens nog niet bijgezegd dat het een filmpje was, voor de mensen die nog niet op de foto hadden geklikt! Dus klikken, kijken en vooral luisteren!
-
Dat klinkt al veelbelovend -thumbsup-
-
Roesten en strijkkit bikken! Carrosserie werkzaamheden: 1 voorscherm down, 1 to go
Blijf het een leuk wagentje vinden :)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMG_2559.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMG_2560.jpg)
-
Vind dat geell ook wel gaaf!
-
zehr phropel! -thumbsup-
-
Afgelopen weekend de polo even naar buiten gereden.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/Naar-buiten-25-jan-14.jpg)
1 scherm kan weer terug gemonteerd worden, andere had ik van het weekend los gehaald. Deze moet nog opgefrist worden samen met de bijbehorende a-stijl.
Bumpers weer zwart geföhnt. Er zitten nog wat resten zwarte verf op van de vorige eigenaar, maar het is een verbeter t.o.v. eerst. Kentekenverlichting is ook weer gemaakt, contact puntjes op te schuren en de lens even schoon te poetsen.
Zijruiten had ik eruit gehaald, zodat het blinderingsfolie eraf kon. Dit is eraf en ik heb de rechterkant gelijk even geel gerold, want de zijruiten waren er niet uitgehaald tijdens zijn van-blauw-naar-geel spuitbeurt. Rechterzijde is weer terug opgebwoud, links moet nog een lak beurtje ondergaan. (Droom: volgende winter professioneel overspuiten -naughty-)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/2014-01-20171028.jpg)
Vanaf deze week begint de vrije tijd voor de polo drastisch te minderen, ik ben begonnen met mijn afstuderen (HTS-wtb) bij de Tankwerkplaats in Leusden. De doordeweekse nachten breng ik door op een nabij gelegen kazerne, waar een autohobbyclub aanwezig is! Dus zodra er weer een APK op de Polo zit kan ik hier lekker aan verder werken. Bij de Tankwerkplaats is ook een autohobbyclub, dus dat wordt nog even kiezen. Beide clubs beschikken over bruggen, gereedschap, bandenmontage en balanceerapparaten en andere garagisten-aparatuur de keuze is niet gemakkelijk ;)
En als afsluiter, zaterdag om nieuwe schoenen voor de Polo:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/teaser.jpg)
-
Ik zie weinig van die nieuwe schoenen. :)
-
Nieuwe velgen voor de Polo zijn binnen -wanker- Bandjes moeten nog geregeld worden. Zal een extra foto plaatsen als ik de velgen gepast heb.
Deadline is gesteld: Worthersee 15 t/m 20 mei -cool-
Checklist voor APK en omkeur RDW groeit. Het frustrerende is dat ik doordeweeks niet aan de polo kan sleutelen, maar wel zeeën van tijd heb -boehoe-
-
Tankwerkplaats in leusden .die ken ik wel .tijdens mijn kvv periode regelmatig geweest en toen ik bij hamer zat ook .
-
Afgelopen zaterdag heb ik een Powersprint rvs middenpijp en einddemper opgehaald en ' smiddags gelijk gemonteerd. Ik vind hem wel oke staan, maar ga denk ik het pijpje net na de einddemper afslijpen, onder verstek een stukje eraf en weer terug erop lassen, zodat het pijpje in de lijn van de achterkant mee gaat.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/2014-02-22090941.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/2014-02-22145818.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/2014-02-22152559.jpg)
Ook nog wat roest achter de voorschermen aangepakt met de komborstel en de hammerite, volgend weekend in de tectyl. Gisteren mijn ventielen gepast, maar die blijken niet te passen. Dat wordt speuren naar een speciaal setje korte chrome ventielen voor een ventielgat van 11,3mm. Voornamelijk zijn de BBS ventielen te vinden van 8,3mm, met de juiste lengte maat..
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/2014-02-23170849.jpg)
-
Ik weet uit ervaring dat het verstandig is om de ophangingsbeugels(op de koets) te verstevigen van de einddemper :)
Ziet er netjes uit die velgrand -thumbsup-
-
Precies wat ik vond. Geluid klinkt prima, maar eigenlijk hangt de demper en pijp te laag en naar beneden gericht.
-
Pijpje schuin omhoog is inderdaad wel mooier.
Ik zelf zit er ook aan te denken.
-
Ik zal van het weekend even kijken naar de ophangbeugels, bedankt voor de tip!
Ik moet ook nog nieuwe rubber halen voor de midden- en einddemper, dan hangt hij weer iets hoger en netter.
Velgjes gaan zeker leuk worden :)
-
Ze bestaan wel http://www.sfxperformance.com/parts/Bbs/Valve~stems/page_1.htm
-
Ik ga afzien van dure BBS ventielen en plaats de meest korte rubberen ventielen.
Vandaag 1 velg gepast:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0013-3.jpg)
Sluit mooi aan met de wielkast :)
Vanochtend ook even aan de CO kast(viergasmeter) gehangen bij de garage op het dorp. CO van 0,86% en Lambda van 1,08 deze waardes zijn voor de APK voldoende. Ik moet nog wat kleine dingen regelen voordat hij door de APK kan.
Lijstje voor de APK:
- Alarmlichtschakelaar vervangen (is defect)
- Stuurhendels vervangen (ruitensproeifunctie is defect)
- Ruitensproeitank plaatsen en slangen + stekkers aansluiten
- Schroefset achteras iets omhoog schroeven
- Koplampen afstellen
- Filter op carterventilatie
Na de APK ga ik langs Ruud.
-
-thumbsup-
Hoekje LA ff bijtippen met geel zou ook op dat lijstje mogen ;)
-
Haha zal ook nog een rondje Biologisch bruin bedekken met geel ;)
-
Geen zwart meer......ga je voor bling bling -thumbsup-
-
@Ramon, dit gaat een stuk beter staan -naughty-
Gisteren de alarmlichtschakelaar en rechter stuurhendel vervangen door die van Ramon. Twee APK punten weer gefixt!
To do APK: Filter op carterventilatie, lichtbeeld afstellen, choke monteren, ruitensproei installatie terug monteren.
Vandaag ook mijn nieuwe wielbouten binnen gekregen, dus zaterdag eens de wielen rondom passen.
-
En foto maken als.ze passen -thumbsup-
-
Vooraan vallen ze behoorlijk breed, waardoor ik zit te denken om 5mm van het hart te laten afdraaien en wielkast rollen. Het is in ieder geval geen setje welke voor een APK goedkeuring zorgt ;) Daarvoor zitten nu vooraan de kroonkurken eronder en achter de verbrede staaltje van de voorkant, zodat het allemaal binnen de wielkasten valt.
A.s. maandag gaat de Polo voor APK keuring. Zaterdags nog even andere koplampen monteren, welke ik ook van Ramon heb overgenomen, en een laatste check of alles in orde is. De huidige koplampen hebben last van condens.
Vrijdag 9 mei heb ik een afspraak bij Ruud Frederiks, ben nu al benieuwd! -naughty- Dit bekent wel dat mijn plannen om met de Polo naar de Worthersee te gaan een jaar opschuiven -boehoe- Ik heb in ieder geval geen verkeerde bijrijdersplek (http://www.vwforum.nl/even-voorstellen-f6/mark-k-bagged-mk5-on-mondials-preps-for-2k14-t113507-210.html) kunnen regelen. Plannen zijn om na afstellen afspraak te maken met RDW, zodat alles administratief ook op orde is.
Foto van de velgen zal ik pas plaatsen als hij weer op de weg mag en afgesteld is -nana-
-
Belletje van de garagist --> APK goedkeuring :)
Nog even wachten tot 9 mei, dan mag Ruud er mee aan de slag -klus-
-
Nice -klappen-
-
-klappen-
-
-thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Wordt tijd voor een Poloregisterkorting bij Ruud :)
-
Ik kan het niet meer voor me houden.. Kan niet wachten om ze onder de Polo te hebben -cool-
Ik ga van de zomer rijden op: 13" Gotti 40US3 7,5j & 8j
Ze zijn opgemaakt door Marnix van Custom Car Alloy, welke ook op FB de foto's heeft geplaatst.
Bij aankomst
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1507879_617803578309639_4223682061873089908_n.jpg)
Nieuwe randen en chemisch badje voor de harten en binnenranden
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10170992_617803634976300_4861409195382264229_n.jpg)
Compleet
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1972360_617803694976294_8422645271251997535_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1947585_617803744976289_1069701268652140073_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1512317_617803778309619_8192082711929352053_n.jpg)
-
Zeldzaam....wees er maar zuinig op. -thumbsup-
-
Hmmmmmmmmmmm, geef mij ff een doekje....
-
Nice... -thumbsup-
-
Zeldzaam....wees er maar zuinig op. -thumbsup-
Precies, je ziet gelijke modellen in 2-delig. Volgens mij heeft Andy (polo1fbodegraven) zo'n setje.
-
-wanker- -love- :P
-
-cool-
-
Nice Yukio nu zie ik ze ook een keer compleet :)
-
Hoogglans verdicht, of 'gewoon' gepolijst? Heavy shit! -thumbsup-
-
Ze zijn gepolijst GG.
-
waaaauuuw mooie wielen man!
-
Erg mooi. Ben benieuwd hoe ze staan. Slotboutjes erop....en je auto niet laten jatten!
-
Vandaag weer eens wat tijd en liefde in de Polo gestoken:
- Bandjes laten draaien van het verbreed staal op de Gotti's, waarna ik ze heb gemonteerd;
- Choke (golf 2 diesel) gehaald bij de sloop en gemonteerd;
- en gewassen voor de foto's.
Resultaat:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/00000000-0000-0000-0000-000000000088.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/C89DAA00-4A73-4BD2-93C4-87AA45D47DF9.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/BA54602D-A29F-444D-A0AD-7BFA15DD7096.jpg)
Vrijdag naar Ruud :)
-
Mooi hoor -thumbsup-
-
-wanker- :) hij ziet er goed uit zo. -thumbsup-
-
Super mooie Polo -thumbsup-
Lopen die banden niet tegen de wielranden aan?
-
-thumbsup- gaaf!
-
Velgen staan super!
-
Belle Polo!
-
Oef! -love-
-
-sturen- -naughty-
-
Zeker wel dik -thumbsup- -sturen-
-
wha Dik ding! -thumbsup- welke bandenmaat heb je?
-
Bedankt mannen! Ik ben er ook echt blij mee :)
Ik heb er nu voor 165/55 en achter 175/50 op liggen, vind het nu echt netjes staan!
-
Heel vet yukio!! -love-
-
Gespaard voor de bekeuringen in Oostenrijk? :D
-
Haha, was het maar zo een feest dat ik met de Polo naar de See ging :)
Er zijn nog wat dingen die ik moet verbeteren aan het blok en de Polo, waarna ik de ombouw op kenteken wil zetten. Omdat ze bij de W'see behoorlijk streng zijn, ga ik er niet naar toe met de Polo. ;) Er komen nog genoeg mooie meetings van de zomer waar ik met de Polo aanwezig wil zijn, ik zie het als een beetje safe spelen!
-
Doelde ook een beetje op je taxi, of betaal je niet mee ;)
-
De taxi rijdt op lucht dus denk dat hij geen bekeuring zal krijgen ;)
-
:) -thumbsup-
-
Nog even wachten tot 9 mei, dan mag Ruud er mee aan de slag -klus-
Wait for it....
-
Ik ben benieuwd naar een verslagje. :)
-
withstupid
-
Gisterenmiddag is de Polo onderhanden geweest bij Ruud van Dynojet. De afspraak stond om 14:00u, maar er stond een Suzuki 750 GSXR op de testbank die nog wat aandacht vereiste. Onder het genot van koffie, een drietal viervoeters en het geluid van een jankende motorfiets moest ik nog ongeveer een uur wachten bleek. Ik had alle tijd en gunde de motoreigenaar dezelfde aandacht als die ik zelf zou willen voor mijn Polo.
De Polo had ik op aanwijzen van Ria alvast op de bank gezet, waarna ik zelf nog even een laatste check deed of alles goed zat onder de kap.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/98CE8545-6B79-4146-A27D-0896905AC8E7.jpg)
Nu was de aandacht van Ruud bij patiënt RB-24-TR, eerst werd de Polo ingesnoerd en de benodigde meetapparatuur aangesloten. Toen volgde de nulmeting, ik stond met geknepen billen te kijken hoe Ruud de Polo probeerde open te trekken. Ik had namelijk nog helemaal geen moeite gedaan om de Polo af te stellen, dit zorgde ervoor dat de Polo bij 2500 toeren al gelijk smoorde en begon te bokken. Conclusie: Hij liep veel en veel te arm, resultaat 34 pk.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/B17D8893-B6F3-4132-9690-E12E8A71E929.jpg)
Ruud liet dat merkbaar zien door remreiniger te vernevelen boven de kelken, waardoor het blok meteen reageerde. "Als hij arm staat wil hij altijd meer."
Dus de carbs gingen in de operatiebak en sproeiers met maat 160 gingen erin. Na het terug monteren van carbs reed Ruud een tweede run. Deze run leverde een vermogen van 55pk, maar liep nog veel te arm in het midden en bovengebied.
Oorzaak: nog niet afgedopte luchtcorrectie. Door deze dicht te zetten gaat de motor geleidelijk rijker lopen naar mate het toerental stijgt. Ruud ging in zijn magazijn zoeken naar pluggen. Eenmaal gevonden te hebben tikte hij deze voorzichtig in de luchtcorrecties. Toen kwam de derde run, hier liep de Polo veel mooier door het gehele toerengebied en ik schrok er zelfs van hoe aggressief het blok klonk in het bovengebied. Wat een bak met geluid komt daar uit zeg.. -dj-
Resultaat: 101 pk, maar hij liep nu weer te rijk.
Ruud stelde voor om nu 144 sproeiers te monteren. De vierde run liep een stuk beter m.b.t. A/F ratio, in het onder en midden gebied aan de rijke kant en in het bovengebied liep hij mooi naar een goed mengsel. Resultaat 101.5pk.
Nu was het tijd om naar de ontsteking te kijken. Thuis had ik al wat zitten vogelen met een stroboscoop en een punt op twee keer afstand van het merkteken 6gr bdp, dus Ruud zette de ontsteking nog iets vroeger. Run 5 liet zien dat het geen verbetering opleverde, want het leverde 96 pk op. De ontsteking werd iets later gezet.
Run 6 met latere ontsteking had als resultaat 101.7pk, maar liep net iets te arm en had een paar kleine dipjes in de vermogenslijn. Sproeiers 144 werden vervangen voor 146, waarna de laatste run gemaakt werd.
De laatste run leverde een kaarsrechte lijn in vermogen en een ontzettend hoog koppel op: 101.9pk en 149.6Nm.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/Tovami-uitdraai-2014-05-09.jpeg)
De verwachtingen vooraf waren in de richting van Sander Beer a 138 pk, maar de metingen en Ruud zelf gaven aan dat dit heel mooi is voor wat het blok kan leveren. Ik was meer dan tevreden -cool- Toen ik de Polo naar buiten reed, zei Ruud meteen: " Rijd maar eens een rondje". Dus ik draaide de weg op voor een rondje door het industrieterrein. In z'n 2e versnelling op het rechte stuk gaf ik volgas, waarna de banden op zoek gingen naar grip. Eenmaal goed grip gekregen ging hij ook als een kanon -gert- Wat was dat een verschil met het vorige blok, hij blijft ook steeds harder gaan naar mate de toeren stijgen. Na nog een paar keer toeren jagen kwam ik met een flinke adrenaline-kick weer terug bij Ruud. Mijn dag kon niet meer stuk :) Hier heb ik Ruud nog bedankt en ging ik huiswaarts. Hij rijdt nu zo leuk, ik kan niet wachten om er lekker mee te gaan cruisen -cool- -sturen-
*Geluid/film heb ik helaas niet, bij thuiskomst bleek dat de iPhone alleen nog maar stomme films kan maken -boehoe-
-
Damn, mooi resultaat en verhaal!
-
101,9 pk aan de wielen, tel er een +/- 15% verlies in je aandrijving bij op = 117 pk aan de krukas.
Geen idee wat je spec's zijn, maar netjes toch.
Volgens mij bijna hetzelfde als Jan's 1.6 8v, ook +/- 100 pk aan de wielen linkje (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=3881.1965).
-
Leuk om te lezen....Wat zit er allemaal in je motor en wat voor motor heb je.....vertel!
schoonbroer had met zijn 1300cc ,webers en een 306*as een 135pk. Kleppen waren verder ori.
ik ga daar zoals ik afgelopen race merkte makkelijk over heen.
Ben benieuwd...
-
Bedankt voor de vergelijking Sjon!
Bij welke toeren haalde je schoonbroer dat vermogen? Met een mechanische kop kun je makkelijk meer toeren maken en dus meer vermogen eruit persen.
Mijn specs:
1.6 AEE
Cilinderkop is door dokter Serge behandeld
268gr nokkenas *merk weet ik even niet meer, misschien kan nappertje mij aanvullen?*
38mm R6 carburateurs
38mm Zelfbouw RVS inlaat
NZ ontsteking
42mm RVS uitlaatsysteem met: 4-2-1 spruitstuk, powersprint middendempervervanger en einddemper
NZ vliegwiel met AEE drukgroep en koppelingsplaat
8P versnellingsbak
Carbs worden gevoed door de NZ injectiepomp met een T stuk en drukregelaar bij de carbs. Voor de rest is de AEE standaard.
Het is allemaal niet super spannend of innovatief wat er aan het blok is gedaan, maar dit was mijn eerste ombouw en heb er ontzettend veel van geleerd! De komende zomer ga ik lekker meetings pakken en veel rijden met de Polo :)
-
Bijna vergelijkbaar met Jan's voorlaatste setup en qua pk's zowat hetzelfde -thumbsup-
Je hebt iets meer koppel (ook fijn!): das wellicht een verschilletje tussen ABU en AEE -dunno-
(ook af-fabriek zit er verschil van 9Nm tussen die 2 motorcodes, resp. 126 en 135Nm aan de kruk)
-
Netjes! pff daar vraag je me wat. na even zoeken denk ik dat het een cat cam nokkenas is
-
Nice -thumbsup-
-
De verwachtingen vooraf waren in de richting van Sander Beer a 138 pk
setup van mijn motor was niet helemaal hetzelfde
andere nokkenas 272gr , kop bewerkt door mezelf niet dat dat een meerwaarde is want serge heeft er meer ervaring mee , kop 1.5mm gevlakt , 60mm uitlaat en uitlaat spruitstuk , inlaat andere lengte ? toevallige goede gok van lengte wie zal het zeggen
en dan nog het belangrijkste verschil in cijfers is dat het op een andere bank is gemeten dus kan je toch nooit echt vergelijken
het zal iig wel lekker rijden -thumbsup-
-
Bijna vergelijkbaar met Jan's voorlaatste setup en qua pk's zowat hetzelfde -thumbsup-
Je hebt iets meer koppel (ook fijn!): das wellicht een verschilletje tussen ABU en AEE -dunno-
(ook af-fabriek zit er verschil van 9Nm tussen die 2 motorcodes, resp. 126 en 135Nm aan de kruk)
Ben benieuwd of de 200 km/h gehaald gaat worden door Yukio -naughty-
-
Ben benieuwd of de 200 km/h gehaald gaat worden door Yukio -naughty-
Haha, goeie motivatie voor ome papa Jan :)
(iets in mij zegt dat ie binnenkort hier wel even reageert :D )
-
setup van mijn motor was niet helemaal hetzelfde
andere nokkenas 272gr , kop bewerkt door mezelf niet dat dat een meerwaarde is want serge heeft er meer ervaring mee , kop 1.5mm gevlakt , 60mm uitlaat en uitlaat spruitstuk , inlaat andere lengte ? toevallige goede gok van lengte wie zal het zeggen
en dan nog het belangrijkste verschil in cijfers is dat het op een andere bank is gemeten dus kan je toch nooit echt vergelijken
het zal iig wel lekker rijden -thumbsup-
Mijn setup komt redelijk in de buurt van jouw setup. Ik heb voor een gruppe N uitlaat gekozen, zodat ik minder geluid zou produceren (wilde geen brulpijp onder de Polo). Zou het veel verschil maken als ik met 60mm zou gaan rijden m.b.t. pk's? Even als 268gr of 272gr nokkenas? Zoals je zelf zegt met het verschil tussen banken is er eigenlijk geen goede vergelijking te maken.
Ben benieuwd of de 200 km/h gehaald gaat worden door Yukio -naughty-
Dat moet een keer getest worden in de zomer tijdens een zonopkomst op een glad en verlaten recht stuk asfalt -thumbsup-
Eerst twee dingen op mijn lijstje na W'see:
- Toerenteller maken, gaf net de geest bij wegrijden van Tovami -boehoe-
- Slotbouten halen + monteren.
-
koop wel een goede set bouten, van die goedkope zijn veel verkocht. En geloof me, willen ze je velgen dan is een stukje klei en een handige Harry genoeg.
-
Zit te denken aan Mcgard slotbouten ;)
-
Ik heb er altijd 2 verschillende setjes op de velgen.
-
Ik kan ook 16 verschillende monteren -dunno-
-
Dan maak je ze het wel heel moeilijk. :)
-
Je kunt ook bij iedere parkeerbeurt 1 wiel mee nemen... -nana-
-
:)
Maar Mcgard slotbouten heb ik ook.
-
Welke slotbout dan ook / hoeveel je er ook monteert => doet een dief alleen maar afremmen, meer niet.
Toevallig paar weken terug eigenhandig een setje McGard verwijderd, toen ik bij eentje een methode had
uitgevogelt, waren de andere 3 heel snel klaar.
(voor 't geval jullie rare dingen denken: maatje van me was de sleuteldop kwijt....)
-
of de diameter van de uitlaat veel uitmaakt denk ik niet , heb de uitlaat nog ooit gekocht in de tijd dat ik dacht dat groter altijd beter was :)
199km/h op de tomtom is het snelste wat mij ooit gelukt is en dat is toch best wel spannend in een polotje
-
-ja- aargh.gif
-
Gefeliciteerd Yukio: mooie waarden!
Dank Sjon dat je mij even attendeerde op dit topic.
@ Yukio:
1. Kijk maar even in mijn topic, daar kun je vergelijken met de grafiek van mijn setup.
2. Op welke vermogen instelling had Ruud de Dynojet staan? Het is goed mogelijk dat hij SAE ipv DIN instelling had. Naar wat ik van hem leerde zijn de SAE "pk's" wat "zwaarder" dan de DIN "pk's" in mijn grafiek.
Het kan dus goed zijn dat jij meer uit je blok haalt dan ik met mijn setup want bij mij stond de instelling op DIN. Kan zijn doordat bij jou de inlaat kleppen 2 mm groter zijn?
Het beste is om gewoon in kW's te rekenen, dan ben je van al dat gezeur af lijkt mij.
Welke topsnelheid haal je met je 8P en je (naar het mij lijkt kleine dus goed voor meer toeren bovenin) afrol omtrek?
3. Je ziet dat je max koppel bij 4.000 ligt en je max vermogen ergens rond 6.000. Je kunt daarmee je theoretische topsnelheid uitrekenen icm je afrol omtrek (kans dat je op topsnelheid veel verder dan je topvermogen toerental zal draaien is gering namelijk).
4. Laat je niet teveel gek maken met astronomische getallen van wat anderen claimen op de bank te drukken... Wanneer ze wat ze claimen voor je neus op dezelfde bank drukken dan hoef je het pas serieus te nemen lijkt mij.
Enfin: gefeliciteerd en kijk uit naar je feedback.
Groet, Jan.
PS: Serge, complimenten voor je "uitwonen" want de grafiek toont aan dat de kamers goed vullen!
-
Dat ga ik in
of de diameter van de uitlaat veel uitmaakt denk ik niet , heb de uitlaat nog ooit gekocht in de tijd dat ik dacht dat groter altijd beter was :)
199km/h op de tomtom is het snelste wat mij ooit gelukt is en dat is toch best wel spannend in een polotje
Dat ga ik in mijn G40 niet eens nadoen -gert-
-
165-55-13 op de voorwielen: zal een leuk toerental worden om de topsnelheid te halen.....
Topsnelheid, leuk om te weten, meer niet: zowel op straat als op 't circuit rij je die snelheid toch nooit.
-
Ach een goed uitgelijnde g40 vond ik nog verassend stabiel bij een gangetje van 190 a 200. Die van mezelf ging wel alle kanten uit behalve de goeie :)
Toffe wagen zo Yukio, Gotti's staan ook super -thumbsup-
-
bij mij was het met 175/50/13 en dan nog een ahd bak weet het toerental niet juist maar zeker boven de 7000rpm -naughty-
-
wat een super dik ding!!
-
Om ff op de snelheid in te haken, de mijne wil na de 3e set carbs eindelijk een beetje fatsoenlijk rijden, maar wordt ook de 200+ mee gehaald.. Moest het gas eraf halen voor een voorligger, en mijn rijbewijs is mijn inkomen, dus zal ook wel weer ff duren, maar ik had absoluut over, en het verbaasde mij écht hoe stabiel die auto is dan!!
-
200+ op de teller of gps ?
-
Teller, maar die wijkt niet veel af met de huidige bandenmaat.. Winterbandjes 14" 165/65.. Dus best groot..
-
-foto- Or did not happen! -nana-
-
Weet niet hoe ik foto kan uploaden hier....?
-
bij antwoord rechts onder robert
-
Als ik op antwoord druk, is de optie om een afbeelding te uploaden er niet bij....
-
Non-register lid => geen project-mogelijkheden.
-
Wat is het verschil tussen een non- en registered lid dan?
-
Wat is het verschil tussen een non- en registered lid dan?
1 euro per maand :)
-
Hmm, dan gaat er iets niet goed, ik was in de veronderstelling dat ik ook betalend lid was....
-
verder mis je ook veel info en bepaalde topics, de hele leden sectie zeg maar.
-
Lieve mede Polo'ers.....
Laten we ons nou niets wijs maken aangaande de betrouwbaarheid van de in de Polo verbouwde snelheidsmeter.
GPS en anders niets, ok?
Een foto van wat de gps aangeeft waarbij zichtbaar is dat die foto in de betreffende Polo is gemaakt heeft wat waarde, tellers hoe mooi ook niet is mijn persoonlijke mening.
Koooooooooommmmmmmaaarkommmaarkommaarkommaarrrrrr........
Groet, Jan.
PS: excuus voor het vervuilen van dit topic. Back on topic misschien?
-
Mee eens, ik zal binnenkort eens pogen dit vast te leggen!
En weer on topic idd -thumbsup-
-
Aangaande het "Polo86cRegister-topsnelheid" verhaal: Misschien dat ik ooit eens probeer hoe hard* de Polo kan rijden met de huidige setup, voor nu ben ik vooral bezig om de ombouw betrouwbaar te maken. [*GPS cijfers]
Na een aantal kilometers ermee gereden te hebben, ben ik echt tevreden met het resultaat tot nu toe. Enkel zijn er nog wat (cruciale?) verbeterpunten:
- De bevestiging van de carburateurs op/aan het spruitstuk moet beter. Ik heb twee keer een situatie gehad waarbij de carburateurs van het spruitstuk "glijden". De eerste versie silicone rubbers waren aardig kort, zodoende afgelopen zaterdag langere rubbers gesneden en gemonteerd. Hiermee hoopte ik het probleem op te lossen, tegendeel is waar, gisteren gleden ze er alsnog af. Volgende stap is het maken van bevestigingsbeugels [carburateurs <--> motorblok], hier ga ik a.s. zaterdag aan beginnen.
- Versnellingsbak laat zijn sporen achter en zingt lichtjes in 1, 2 en 5. Lekke keerringen zijn de oorzaak van het lekken, misschien dat hierdoor het oliepeil te laag is en ook het zingen veroorzaakt. Zal binnenkort een liter olie halen en de bak bijvullen. Revisie van de bak is nog even buiten budget, bij nood ligt er nog een 4-bak op voorraad.
-
Help mij ff herinneren, ik zal je dit weekend ff foto sturen van hoe de mijne hangen.. MUURVAST -klus- -thumbsup-
-
Bouten waarmee de hijsogen in de kop zitten, zijn mooie bevestigingen voor beugels.
-
Ik heb de imbusbouten vh spruitstuk gebruikt..
-
@Robert: hijsogen? :D
-
Overal kan je aan hijsen Geert -naughty-
-
Maar aan de bar toch het beste imho?! :D
@Yukio: bevestiging/ondersteuning van de carbs is essentieel, maar mag ook het struikelblok niet zijn: jij kan dat! -thumbsup-
Dat je de 200-meting even uitstelt tot je dat geregeld hebt vind ik even verstandig als begrijpelijk.
-
Robert heeft idd een mooie steunoptie -thumbsup-
-
(wat ook erg belangrijk is, is dat je ori cbr rubbers gebruikt, hier kan ik vol overtuiging van zeggen dat dit echt een wereld van verschil is!)
-
Ik rijd met R6 carbs. Op de motorfiets is de inlaat 1 met het blok, waardoor die rubbers niet te gebruiken zijn. Zodra ik nette beugels heb geproduceerd en gemonteerd, functioneren de rubbers grotendeels als afdichting. Hierdoor heb ik wel vertrouwen in de silicone rubbers.
Ik zit aan beugels te denken boven en onder, links en rechts. Dus van de hijsogen naar de bovenste bout* van de carbs en van de inlaat bouten naar de onderste bout* van de carbs.
[*de bouten die de carburateurs bij elkaar houden.]
-
Enkel de bovenste is zat, zwaartekracht drukt ze tegen je spruitstuk aan!
-
Kan ik beamen: bovenste is afdoende om te voorkomen dat de carb's eraf wiebelen door 't kantelen van de motor.
-
Ik had ze zowel naar boven als onder ondersteund mbv trekstangen . als je over kasseien rijdt welke je vullingen in je gebit stoelendans laten doen met je kiezen . kunnen ze anders alsnog los rammelen (bin there) ondanks originele tussenrubbers . Better safe than sorry is mijn devies in deze situaties .
-
Hee die SERGE!!! Ouwe modelvlieger! PM mij eens hoe het leven staat? Long time kerel, long time....
Groet, Jan.
-
*Kuch* Even een schop in Yukio z'n topic..
Wij ( eigenlijk mijn vrouw en daarvoor haar vader ) waren een hele tijd terug de eigenaars van de polo (dus al ruim voor het ombouwen naar de NZ door mij)..
Ik heb een afspraak staan om te meeten met Yukio volgende week......
Er staan spannende dingen op stapel!
-sturen-
-
Zie je zaterdag Roger -thumbsup-
-
-koffiedrinken- in afwachting van .....
-
-ja- :D -naughty-
meer ga ik er niet over zeggen.....
-
Zo, nog heel even Yukio z'n topic kapen...
Hij is terug naar ons..
Nog wat werk aan maar de vrouw is echt in haar nopjes (het was haar eerste auto)
(https://lh3.googleusercontent.com/-DIrNpCAiC3HV0LUykSacBRbfA57VI9hbq-7IIT5D8A=w1749-h989-no)
-
Polo is van eigenaar verwisseld en terug op een oude (vertrouwd) stekje, Roger veel plezier ermee!
-
En wat ga jij nu doen yukio.
-
Ik heb wat leuke plannen met een golfje 2 :)
-
G60? 16vg60? Vr6? Vr6 turbo/compressor?
20vt?
-
Plannen zijn er, eerst realiseren. Dan zal ik het online zetten.
-
Wieltjes nog wel gehouden?
-
Liggen warm en droog, maar als ze een andere eigenaar vinden die er blij mee is vind ik het ook prima -thumbsup-