Auteur Topic: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel  (gelezen 31800 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [FG-RT-14] 2f Diesel
« Reactie #210 Gepost op: zo, 02 jun 2013, 15:33:31 »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [FG-RT-14] 2f Diesel
« Reactie #211 Gepost op: ma, 03 jun 2013, 22:28:25 »
 -hitit-

 dit weekeinde de polo verder geluidsgeïsoleerd.
alles onder het dash gedicht. ook de matten op de bodem weer geplaatst....

rijd ik vandaag op de snelweg 120.....

hoor ik de motor niet meer. alleen maar de wind....  -hitit-

en dat in een 2f diesel..

(dat of ik word doof van die verkoudheid waar ik mee rondloop)


Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [FG-RT-14] 2f Diesel
« Reactie #212 Gepost op: ma, 03 jun 2013, 22:40:18 »
 -goodjob- Lekker bezig Roel  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #213 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 16:35:47 »
Vandaag wezen uitlijnen.
Nu dus wel gelukt  -thumbsup-

Volgens mij allemaal Slechts marginaal aangepast. Maar goed: heb er te weinig verstand van...

VOOR

Links voor
Wielvlucht 0,26
Sporing 0,03

Rechts voor
WV 1,02
SP 0,04

Links achter
WV 1,02
SP 0,02

Rechts achter
WV 2,19
SP 0,09

NA

Links voor
WV 0,28
SP 0,03

Rechts voor
WV 1,01
SP 0,04

Links achter
WV 1,04
SP 0,01

Rechts achter
WV 2,15
SP 0,09

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #214 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 16:38:55 »
VOOR

Totaal sporing
0,07
Stuur rechtuit
0,00

NA

Totale sporing
-0,01
Stuur rechtuit
0,03

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #215 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 17:03:05 »
Merk je iets met rijden?  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #216 Gepost op: wo, 05 jun 2013, 17:26:36 »
Nope...maar ja. Een 1w trilt sowieso wel  :)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #217 Gepost op: ma, 05 aug 2013, 16:14:40 »
zo. 2 dagen voor ik naar Frankrijk rijd.

na het vervangen van de rubbers van de ophanging en stuurstangen wilde ik 'even' laten uitlijnen.

sleutel om: 'klik' niks nada noppes.

andere accu er in. lijkt me wel aardig , draait erg langzaam rond. maar die is niet vol en dus wil hij niet starten.... balen.

Huh: ben net terug uit sittard. zou toch vol moeten zijn die accu... -dunno-

controle van van alles....

lekstroom... en een hoop.... (2,5 ampere dus iets langer dan één dag en de accu is leeg)

maar waar..

edit: ben ANWB lid

effe bellen. stroom is niet mijn ding  :)

alle zekeringen in orde. geen lek te vinden.
Maar toch is hij er constateerde ook de ANWB.

Aardige meneer heeft 'effe' met dit weer alles nagemeten.
(niet iets wat ze standaard doen by the way)

Conclusie: diode stuk in de dynamo.

tijdens rijden (niet stationair): 14+ volt ding lijkt dus op het oog prima in orde
tijdens stalling: 2,5 ampere verbruik.....
plus van de dynamo er af: alle lekstroom weg.

hmm...... morgen nieuwe dynamo er op schroeven dan maar.
Hopen dat ik nog wat heb wat werkt...  -gert-.... zo één dag voor de vakantie.

iemand enig idee of de dynamo van een diesel een hoger amerage heeft en of dit veel uitmaakt?
De stikker is echt niet meer te lezen na 4 ton op de teller  -naughty-
« Laatst bewerkt op: ma, 05 aug 2013, 16:16:47 door RoelG »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #218 Gepost op: ma, 05 aug 2013, 17:19:12 »
Bij mijn weten heb je alleen een accu nodig met een hogere koude start stroom, laden gebeurt dan gewoon op dezelfde manier.....
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline vwremy

  • L86C-0215
  • Non-Register lid
  • Berichten: 685
  • Geslacht: Man
  • remy mastenbroek
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #219 Gepost op: ma, 05 aug 2013, 17:31:39 »
Heb je nog een dynamo?
Polo loos...

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #220 Gepost op: ma, 05 aug 2013, 18:44:35 »
Partsbase geeft 55 of 65A.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #221 Gepost op: ma, 05 aug 2013, 20:15:07 »
hmmm.. uit mijn hoofd hadden die van mij 45 of 55...  -dunno-

mag er morgen een bij vwremy onder een polo nz uit halen.
geen idee wat die normaal heeft.

anders na de vakantie maar eens laten reviseren mocht dit een hoger amperage zijn (en mocht ik hier alleen moeilijk of duur aan kunnen komen).

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #222 Gepost op: di, 06 aug 2013, 07:13:10 »
hmmmz balen zo voor de vakantie....
ik zelf had ook een paar jaar geleden een dag voor de vakantie een lekke radiateur nou ik kan je vertellen daar word je niet echt vrolijk van......
maar pil er in een gaan  :) -klus-

succes iig met het vervangen  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #223 Gepost op: di, 06 aug 2013, 09:28:11 »
Is het dan niet gewoon 'de diode' die in de spanningsregelaar zit?

Ik bedoel: spanningsregelaar wisselen is minder werk (zeker bij een 2f waar je d'r naast kunt gaat zitten) dan 't wisselen van de hele dynamo.

Geen idee of je daar wat aan hebt ( of je zelf kunt meten of het lek verdwenen is na wisseling van spanningsregelaar )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FG-RT-14 ] 2f Diesel
« Reactie #224 Gepost op: di, 06 aug 2013, 11:59:31 »
45A is meer de oudjes, een 2f heeft altijd minstens een 55A dynamo.
(zeker bij een 2f waar je d'r naast kunt gaat zitten)
-uitlachen- een beetje lilliputtert kan daar een appartement bouwen :)