Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Poloclassic 87 op za, 19 jan 2019, 22:39:11
-
Goedeavond
Ik heb sinds afgelopen donderdag een polo Classic 1.3 kat uit 1987.
Alleen ik heb gelijk een paar vragen voor jullie mijn temperatuur meter loopt op en de radiatorvin draait niet ook niet als de meter voorbij de 95 graden is.
En de auto maakt een schrapend geluid naar als je na rechts stuurt. -foto- -foto- -foto-
-
welkom!
betreft je problemen, wat heb je al geprobeerd?
Tempratuursensor?
wiellager naar de klote?
gr. sjors
-
Welkom
-
-welkom-
Leuke sedan, géén Classic.
95 graden is nog niet spannend, metertje mag gerust iets bewegen.
Maar zonder rijwind: wordt de onderste koelslang naar radiateur warm?
Zo niet: blijft thermostaat dicht zitten of kapotte waterpomp.
(dat de fan niet aanslaat is omdat er geen heet water in de radiateur komt)
1e gedachte: wiellager of homokineet
-
Ik heb vandaag nog even snel gekeken. zowel de bovenste en onderste slang worden warm. Ik heb de fan getest met de accu en die draait dus de fan is goed. Maar ik heb geen spanning op de stekker die op de motor van de fan komt. Ookal staat de auto op contact.
-
2 slangen warm: thermostaat gaat open en er is circulatie (waterpomp oke).
Fan al getest (heel simpel te doen dmv kort draadje de contacten in de stekker van de thermoschakelaar kort te sluiten).
Dit werkt overigens buiten contact om.
Dan blijft over de thermoschakelaar in de radiateur.
Mits ie warm loopt, want nogmaals: 95 graden op 't metertje is net een streepje voorbij 't midden en niet spannend:
tegen de tijd dat de naald de hoek in duikt => dan wordt 't spannend
-
Okee dankjewel voor het meedenken maar als ik het goed begrijp en de auto staatvop contact hoeft er geen spanning op de stekker staan van de fan ?
En De temperatuur is waarschijnlijk wel warmer want staat niet in het rood maar is er niet ver van af
-
Wel of niet op contact doet er niet toe.
Op de stekker van de fan staat geen stroom, die krijgt stroom van de thermoschakelaar als dat nodig is.
Op de stekker van de thermoschakelaar staat altijd stroom.
-
De temperatuur is waarschijnlijk wel warmer want staat niet in het rood maar is er niet ver van af
Een Polo 2 heeft normaal gesproken geen 'rood'? En je hebt het over 'waarschijnlijk'.
De KVS-tempmeter in een Polo loopt over het algemeen met gemak tot 95% van het meterbereik alvorens de fan inschakelt... Maak eens een foto van wat jij 'overheating' noemt?
-
Lees voor de gein ook even dit topic: temperatuur (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=1256.0)
Staan ook wat cockpit-foto's bij.
-
Een Sedan! Dat zijn de mooiste! Welkom
-
Probleem is al een tijdje opgelost alles uitgesloten en kwam er achter te weinig benzine kreeg. Nieuwe brandstofpomp en het is weer goed vin slaat ook weer aan (nieuw thermocontact). Heb thermostaat ook vervangen word wel iets warmer dan 90 graden maar als in de slangen knijp boven en onder komt er luchtbellen in expansievat heb de auto al kleine 20 minuten statoinair laten draaien met de dop van expansievat en kachel op warm en blower aan temeratuur loopt op en borrelt niet maar zo gauw ik in de slangen knijp borrelt het in expansievat
-
probeer het systeem eens te ontluchten.
auto laten draaien, warm laten worden en blower op standje sauna, en dan bij je kachelmotor de dop er eens afdraaien tot er vloeistof uit komt. doe dit een paar keer tot er gelijk vloeistof uitkomt als je de dop eraf draait.
als het goed is zie je het kvs peil zakken op het moment dat er lucht uit het systeem komt. wel ff bijvullen uiteraard.