Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: FuriouZ op ma, 06 jul 2009, 07:27:11
-
heb mijn oude 2f tunnelversteviging eens op de plek v/d 2 gehouden, zat nog wel een klem iets in de weg, maar kreeg het idee dat het nog wel eens niet zou gaan passen. kon het alleen moeilijk zien.
zag wel dat er maar 2 "moeren" in de carrosserie zitten, was bij de 2f 4.
zit hier nog verschil in of is het gewoon een kwestie van uitlaatbeugel verplaatsen en dan zou het moeten passen?
buis v/d einddemper moet ook nog wat hogerop dus dan kan gelijk die klem + versteviging erop.
en als er ervaringen zijn met scheuren door het maar met 2 bouten bevestigd te hebben hoor ik het graag :)
-
was misschien beter voor het algemeen forum
-
Ik geloof dat Sjon een tunnelversteviging van een 2f onder zijn classic heeft of één van een 2 onder een 2f...
Er zijn ook polootjes geleverd zonder versteviging, doorscheuren zal niet zo heel snel gebeuren. De boel wordt er wel een beetje stijver van :)
-
bij de 2 was enkelt een 1.3 geleverd met versteviging(pre 86)
-
Onder me 2f sedan zit momenteel een oud type 2 (pre 86) tunnelversteviging: past net.
Andersom zou ik 't niet weten.
-
ben niet bang dat het nou zal scheuren, maar als het met bijv maar 2 bouten vast zit (te grote kracht per bout).
aangezien ik nog wel eens over een zandweg moet en met regelmaat de grond raak met vooral de uitlaat (die nog wat hogerop komt als mogelijk) wil ik de versteviging monteren zodat ik iig kan voelen/horen :) hoeveel speling ik nog heb, ben al een keertje op een "zandbank" blijven hangen :D moest wachten tot het weer vloed werdt
-
en als er ervaringen zijn met scheuren door het maar met 2 bouten bevestigd te hebben hoor ik het graag
ben niet bang dat het nou zal scheuren
wat is het nou -nana- :D
Je rijdt over zandwegen die de zee in gaan? -dunno- Een tunnelverstijver als waarschuwing/ dieptemeter zal met 2 bouten ook goed vast zitten. Ik neem niet aan dat je 150 over zo'n zandweg blaast.
-
als je blijft steken dan is het schrapen al geweest .
-
wat is het nou -nana- :D
Je rijdt over zandwegen die de zee in gaan? -dunno- Een tunnelverstijver als waarschuwing/ dieptemeter zal met 2 bouten ook goed vast zitten. Ik neem niet aan dat je 150 over zo'n zandweg blaast.
ik bedoel dat ik niet bang ben op scheuren zonder versteviging, maar met en dan half bevestigd
-
Zoek je nu eigenlijk versteviging voor je carosserie, beveiliging voor je uitlaat of een signaalgever voor je "Diepte onder de kiel"? -dunno-
-
dan plaats je toch een diepte meter..... :D
-
ik zoek niets, wil alleen weten of er verschil zit in een 2 en 2f
-
er zit verschil in de bout afstanden en hoogte ivm kat
-
gelukkig geen last van kat, nouja, zo'n volgepropte voorpijp, maar die heb ik al leeggeragd.
gister auto op de brug gehad, versteviging maar eens gepast en kon hem zo monteren -thumbsup-
nou de einddemper nog wat hogerop hangen..
-
Toevallig van de week allebei in me handen, dacht schiet ff wat pic's.
(mooie info voor F.A.Q.?)
Bovenste was van een 84'er.
Onderste was van een 89'er.
-
Pre-86 (bovenste) is ietsje smaller, uitsparing tbv uitlaat zit in 't midden
en bevestiging verschilt iets qua maatvoering (tunnel verschilt ook)
-
Vanaf 1986 (onderste) is ietsje breder, uitsparing tbv uitlaat zit 'uit'
't midden (groter ivm kat)
-
Waarom zitten die 2 binnenste gaten er eigenlijk?
Zijn die voor zo'n unterfahrschutz/carterbeschermplaat?
-
Nog nooit gezien, misschien waterafvoer?
tnx voor de goeie pix trouwens, mijne was gelukkig van 'n 94er voor onder een 89er :)
-
Topic verplaatst naar FAQ en How-to. -kewl- -goodjob-
-
Vanaf 1986 (onderste) is ietsje breder, uitsparing tbv uitlaat zit 'uit'
't midden (groter ivm kat)
sleufgaten zitten ook precies de tegengestelde richting op..
-
nou zie ik het ook :)
-
Sorry dat ik dit ouwe topic omhoogschop maar ik had even een vraagje wat wel in dit topic past.
Bij het optrekken en inhalen en dergelijke trilt mijn uitlaat tegen de versteviging aan wat een zeer irritant geluid door de auto heen verspreid. Hier ben ik achter gekomen door deze versteviging weg te halen waardoor ik geen getril meer hoor in de auto. Is het veilig om deze gewoon weg te laten of heeft dit toch wel een vitale functie voor de auto ?
-
Vitale functie!
Beter is 't je uitlaat goed af te hangen en/of de achterste motor(bak?)steun te controleren/vervangen.
-
het is beter om de oorzaak te verhelpen dan het probleem te verschuiven
-
Bij het vervangen van de baksteun moet je dan ook je motorblok aan een kraan oid hangen ?
-
krikje -dunno-
-
Aber nazurlich -naughty-
-
ik heb dit dus ook gehad, mijn sedan had geen versteviging, dus 1tje gemonteerd want had er nog 1 liggen.
zie je ineens een baksteen (ja een hele baksteen) op straat liggen die je niet meer kunt ontwijken.. oogjes dicht.. bats! sinds dien had ik ook zo'n irritant geluid.
ben het eens met serge, maar ik had geen zin om de voorpijp te verbuigen (was krom) heb versteviging toen ook maar weggelaten gezien ik er meer mee aan de grond zat en de sedan er geen onder had zitten. :)
-
Heb even een nieuw rubber aan de middendemper gehangen de oude was helemaal droog en uitgerekt, nu nergens meer last van met de tunnelversteviging gemonteerd -thumbsup-
-
-thumbsup-