Met de nieuwe bandenmaat rijdt het al een stuk aangenamer: Beter gebruik maken van de versnellingen.. Maar, op een gunstiger koppel verloop na, is het net een NZtje: Sportief te rijden maar niets bijzonder.
Vanavond dus de injectoren maar eens uitgebouwd. Ik had al gezien dat 1 van de 2 boutjes van de injectierail ontbrak en had ook al geconstateerd dat het schroefdraad in het spruitstuk dol was. De bedrading (jawel!) lag ook al niet heel mooi meer in z'n plastic-hoesje.
Wat zegt dat?
1) er is al eens aangeprutst
2) er is aan gefrutselt
3) goed is het niet gekomen
Nou heb ik ook 0 ervaring met alles wat injectie heet, dus vol goede moed en zonder gestoord te worden door enige vorm van kennis:
Beetje voelen aan de injectorrail: Hey. Beweging. Eerst maar eens een beetje ruimte maken: luchtslangen eraf, boutje eruit: Froemel frummel. AH! guts, benzine. Accu ook maar eens lossen!
2 injectoren ( 1 + 2 ) kwamen er ongeschonden uit, injector 3 verloor z'n afdichtringetje in de injectierail, injector 4 z'n ringetje in het spruitstuk,. incluus het afdekkapje. Injector 2: Incluus restanten vloeibare pakking.. etc etc.. Ziet er allemaal niet fabrieksnieuw uit in iedergeval. De verstuivers zelf valt weinig over te zeggen..
Hmm. Na wat gepruts en gepriegel van mijn kant, alle siliconenkit en restanten verstuiver verwijderd: Valt mee, is alleen een plastic stukkie 'dop' maar kapot ( scheurtje ) is ie wel.
Morgen eens kijken waar ik de boel laat reiningen en repareren ( Nieuw zeefjes zijn waarschijnlijk ook wel welkom )
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3810.msg68591.html#msg68591Als ik het rapportje ( en de mogelijke opties onderaan ) zo zie, dan gaat t om het neuskapje dat stuuk is...
zou dit dan eindelijk de oplossing gaan zijn?
Ondertussen boortje 6.3 door het gat gehaald, tapje d'r door en Helicoil gezet: Injectorrail kan weer gewoon vastgezet worden.