Auteur Topic: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40  (gelezen 127486 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #270 Gepost op: di, 05 jul 2011, 13:54:22 »
@ Dennis: U @ Ring avec G?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #271 Gepost op: di, 05 jul 2011, 14:58:20 »
Ja, maar niet met de 2er... zal de Genesis worden.
Of heeel misschien de rooie..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #272 Gepost op: wo, 06 jul 2011, 22:13:20 »
Wat is wijsheid?

Morgen gaan er 5 stuks 175/50 R 13 onder de auto vandaan, en komt er 4 x 175/60 R13 op.

Voor het reservewiel hoef ik niet percé de juiste breedte te hebben, maar de juiste hoogte is wel fijn: Bij een lekke band op de vooras loopt dat vast niet zo fijn ( 175/50R13 aan de ene en 175/60R13 aan de andere kant )

Voor reserve heb ik de volgende opties liggen:
1x 155/70 R13 Continental EcoContact, APK waardig: 5 mm profiel
1x 155/70 R13 Continental EcoContact, maar schuin afgesleten: 5 mm ene kant 0,1mm andere kant

Wat is wijsheid?

De 5mm band als reservewiel gebruikt betekend de scheef afgesleten band weggooien: Die gaat nergens meer voor gebruikt worden

De scheef gesleten band gebruiken betekend dat de 5mm band (ooit) nog gebruikt kan worden: is immers een APK waardige, goede band.. Wel in z'n eentje, maar toch: 155/70R13 is immers een normale polo maat; M'n rooie Coupé heeft ze d'r immers ook gewoon op liggen...


Voor de APK maakt t profiel van het reservewiel niet uit... en een lekke band is sowieso tijdelijk... maar het 'voelt' wel raar om zo'n bandje op een velg te laten leggen...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #273 Gepost op: wo, 06 jul 2011, 22:30:12 »
Ik zou die scheef afgesleten band gewoon afschrijven en wegdoen, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #274 Gepost op: wo, 06 jul 2011, 22:35:51 »
 withstupid

Gewoon een goede band opleggen, straks kom je diep in Duitsland te staan bij slecht weer. Geloof mij dan ben je heel blij met een beetje profiel, ik zou er persoonlijk niet op willen bezuinigen en het ruimt ook nog eens lekker op. :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #275 Gepost op: wo, 06 jul 2011, 22:51:13 »
profiels is echt aan de rand afgesleten: hoofdgroef doet nog makkelijk 3,5 mm,.. en is ook niet zo oud ook niet.
Band is in 500 km kaal gereden door een compleet verkeerde sporing.. dat maakt 't zo zuur. Een oude, uitgedroogde, ransmerk band was al lang richting kliko gegaan..

Zure appel heen bijten dan maar. opruimen is nooit verkeerd.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #276 Gepost op: do, 07 jul 2011, 03:04:35 »
(...)
Voor het reservewiel hoef ik niet percé de juiste breedte te hebben, maar de juiste hoogte is wel fijn: Bij een lekke band op de vooras loopt dat vast niet zo fijn ( 175/50R13 aan de ene en 175/60R13 aan de andere kant )
(...)

Die zeldzame keer dat je dan een lekke voorband krijgt, wissel je gewoon achter naar voor + reserve naar achter  :)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #277 Gepost op: do, 07 jul 2011, 05:50:27 »
Shit, vorig weekend net 2 goede 175/60 banden weggegooid.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #278 Gepost op: do, 07 jul 2011, 06:20:57 »
volgens mij heb ik hier nog een reserve wiel liggen compleet. Gebruik ik toch niet dus mag je hebben
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #279 Gepost op: do, 07 jul 2011, 11:21:33 »
persoonlijk zou ik op een g40 nooit ecocontact willen. Ook op een aav zijn het al geen fijne bandjes, laat staan op een auto met (normaal gezien) veel meer vermogen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #280 Gepost op: do, 07 jul 2011, 11:45:05 »
persoonlijk zou ik op een g40 nooit ecocontact willen. Ook op een aav zijn het al geen fijne bandjes, laat staan op een auto met (normaal gezien) veel meer vermogen.
Persoonlijk kan mij het niet zo veel schelen welk merk of type band er op het reservewiel ligt... als ie maar aanwezig is en past.

(De bandjes onder de auto worden Bridgestone Potenza's RE720 175/60R13)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #281 Gepost op: do, 07 jul 2011, 11:55:11 »
Persoonlijk kan mij het niet zo veel schelen welk merk of type band er op het reservewiel ligt... als ie maar aanwezig is en past.

(De bandjes onder de auto worden Bridgestone Potenza's RE720 175/60R13)

oeps, helemaal overheen gelezen  doh

nja, als je t reservewiel dan gaat gebruiken, tja dat rijdt echt nie fijn... :P

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #282 Gepost op: do, 07 jul 2011, 12:23:19 »
eh. Eco contact niets mis mee. Grip zat. Heb er ruim een jaar met veel plezier mee gereden. @jaap als je het reserve wiel wilt hebben mag je em komen halen. Ligt thuis niets te doen.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #283 Gepost op: do, 07 jul 2011, 13:28:53 »
Dank voor het aanbod, maar het reservewiel is een Alu velg, type Hockenheim...
Kwam er gisteren achter dat een standaard Polo 1 velg niet past ivm de remmen.. woepsie :)

btw: Banden liggen d'r al op, scheve band = exit. Reserveband is dus gewoon een goed bandje, met juist diameter, alleen wat smaller.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JT-VS-17 ] Polo 2 GT G40
« Reactie #284 Gepost op: di, 19 jul 2011, 22:03:24 »
Met de nieuwe bandenmaat rijdt het al een stuk aangenamer: Beter gebruik maken van de versnellingen.. Maar, op een gunstiger koppel verloop na, is het net een NZtje: Sportief te rijden maar niets bijzonder.

Vanavond dus de injectoren maar eens uitgebouwd. Ik had al gezien dat 1 van de 2 boutjes van de injectierail ontbrak en had ook al geconstateerd dat het schroefdraad in het spruitstuk dol was. De bedrading (jawel!) lag ook al niet heel mooi meer in z'n plastic-hoesje.
 Wat zegt dat?
1) er is al eens aangeprutst
2) er is aan gefrutselt
3) goed is het niet gekomen

Nou heb ik ook 0 ervaring met alles wat injectie heet, dus vol goede moed en zonder gestoord te worden door enige vorm van kennis:

Beetje voelen aan de injectorrail: Hey. Beweging. Eerst maar eens een beetje ruimte maken: luchtslangen eraf, boutje eruit: Froemel frummel. AH! guts, benzine. Accu ook maar eens lossen! :)

2 injectoren ( 1 + 2 ) kwamen er ongeschonden uit, injector 3 verloor z'n afdichtringetje in de injectierail, injector 4 z'n ringetje in het spruitstuk,. incluus het afdekkapje. Injector 2: Incluus restanten vloeibare pakking.. etc etc..  Ziet er allemaal niet fabrieksnieuw uit in iedergeval. De verstuivers zelf valt weinig over te zeggen..

Hmm. Na wat gepruts en gepriegel van mijn kant, alle siliconenkit en restanten verstuiver verwijderd: Valt mee, is alleen een plastic stukkie 'dop' maar kapot ( scheurtje ) is ie wel.

Morgen eens kijken waar ik de boel laat reiningen en repareren ( Nieuw zeefjes zijn waarschijnlijk ook wel welkom )

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3810.msg68591.html#msg68591

Als ik het rapportje ( en de mogelijke opties onderaan ) zo zie, dan gaat t om het neuskapje dat stuuk is...

zou dit dan eindelijk de oplossing gaan zijn?

Ondertussen boortje 6.3 door het gat gehaald, tapje d'r door en Helicoil gezet: Injectorrail kan weer gewoon vastgezet worden.
« Laatst bewerkt op: di, 19 jul 2011, 22:06:09 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken