Auteur Topic: Ontsteking gk  (gelezen 3075 keer)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ontsteking gk
« Reactie #15 Gepost op: do, 30 sep 2004, 09:26:20 »
Bij zo'n open filter moet je wel de carterontluchting en de onderdrukslang voor de ontsteking veranderen.

Heb je het zwarte deksel nog wel bij de carburateur? (Op dat zwarte deksel zitten de aansluitingen voor de ontsteking en carterontluchting.)
Anders kun je daar een stuk pijp met konisch filter opzetten.

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Ontsteking gk
« Reactie #16 Gepost op: do, 30 sep 2004, 10:05:27 »
Bij zo'n open filter moet je wel de carterontluchting en de onderdrukslang voor de ontsteking veranderen.

Heb je het zwarte deksel nog wel bij de carburateur? (Op dat zwarte deksel zitten de aansluitingen voor de ontsteking en carterontluchting.)
Anders kun je daar een stuk pijp met konisch filter opzetten.

O ja! Da 's wel een beetje belangrijk ja, onderdrukslang voor ontsteking (gaat naar comp)!  
Dan zou ik die onderdruk ergens anders weg moeten halen. iemand suggesties? -prut-

(Het deksel heb ik wel. kan ik inderdaad altijd nog voor de konische filter kiezen, maar die vind ik minder mooi)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ontsteking gk
« Reactie #17 Gepost op: do, 30 sep 2004, 10:40:28 »
Je kunt in de onderplaat van het filter een gaatje maken met zo'n aansluiting d'r in:

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Ontsteking gk
« Reactie #18 Gepost op: do, 30 sep 2004, 11:14:22 »
-thumbsup-  -thumbsup-  -thumbsup-
alleen: de onderdruk naar comp. kan nu iets hoger/lager zijn dan met origineel filter en huis. zou dit consequenties hebben voor aansturen ontsteking door comp? of ben ik nu gewoon aan het zeiken...

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ontsteking gk
« Reactie #19 Gepost op: do, 30 sep 2004, 20:46:55 »
Hoewel de aansluiting origineel gewoon boven de carburateur zit zou het iets kunnen verschillen.
Gewoon proberen zou ik zeggen.

En anders moet je de stoomcleanert van Jaap lenen, kun je een aansluiting in de carb maken... -hitit-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ontsteking gk
« Reactie #20 Gepost op: do, 30 sep 2004, 21:25:47 »
Bij een knoflook-kit voor de GK zit er ook zo'n soort filter op. Nu nog achterhalen hoe ze het daar gedaan hebben.  -dunno-
 

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ontsteking gk
« Reactie #21 Gepost op: vr, 01 okt 2004, 08:19:44 »
Ziet eruit als een hercules filtert
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Ontsteking gk
« Reactie #22 Gepost op: vr, 01 okt 2004, 09:55:31 »
Is ook een Hercules filter.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ontsteking gk
« Reactie #23 Gepost op: vr, 01 okt 2004, 12:04:12 »
Maar zit de aansluiting voor de onderdrukslang van de ontsteking in de onderplaat van dat filter?

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Ontsteking gk
« Reactie #24 Gepost op: vr, 01 okt 2004, 12:26:54 »
Lijkt me een vrij "normaal" spruitstuk, met idem aansluiting voor vacuumslang.


Trouwens, onderdrukaansluiting tbv ontsteking e.d. hoort toch altijd ergens in het traject tussen gasklep en inlaatpoort te zitten ?
En in een open luchtfilter heerst toch amper onderdruk ?  

Of mis ik iets ?  -dunno-



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Ontsteking gk
« Reactie #25 Gepost op: vr, 01 okt 2004, 12:32:54 »
Dit is als het goed is een speciaal door Knobloch gemaakt spruitstuk voor de 2B2 carb.

Met de complete set (carb + inlaat + nokkenas) gaat de GK van 75 naar 90 pk...en dat is niet verkeerd!  -naughty-
Laatst nog zo'n setje op eBay door de neus laten boren  -gert-

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Ontsteking gk
« Reactie #26 Gepost op: vr, 01 okt 2004, 12:39:35 »
Maar zit de aansluiting voor de onderdrukslang van de ontsteking in de onderplaat van dat filter?

Ja.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Ron polo1f

  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
Ontsteking gk
« Reactie #27 Gepost op: vr, 01 okt 2004, 12:48:47 »
Trouwens, onderdrukaansluiting tbv ontsteking e.d. hoort toch altijd ergens in het traject tussen gasklep en inlaatpoort te zitten ?
En in een open luchtfilter heerst toch amper onderdruk ?  

Of mis ik iets ?  -dunno-

onderdrukslang moet idd na de gasklep zitten. withstupid
fuck stock.....................customize

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ontsteking gk
« Reactie #28 Gepost op: vr, 01 okt 2004, 13:02:31 »
onderdrukslang moet idd na de gasklep zitten.


Bij de GK zit die aansluiting op het deksel van de carburateur.


Maar zit de aansluiting voor de onderdrukslang van de ontsteking in de onderplaat van dat filter?


Ja.

alleen: de onderdruk naar comp. kan nu iets hoger/lager zijn dan met origineel filter en huis. zou dit consequenties hebben voor aansturen ontsteking door comp? of ben ik nu gewoon aan het zeiken...


@Janko: Je bent een zeikert :P

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Ontsteking gk
« Reactie #29 Gepost op: vr, 01 okt 2004, 23:30:41 »
zo en nu voor de a techni .vacuum van ontsteking wordt tussen de drosselklep en inlaatklepppen ,gehaald .dus niet op je luchtfilter ,dan krijg je verkeerde vervroegingswaarden .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .