Auteur Topic: Slecht starten  (gelezen 3715 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Slecht starten
« Reactie #15 Gepost op: di, 02 aug 2005, 19:14:21 »
Nope. Voor t starten maakt t sowieso niet uit.

Alleen onder last, bijv in een te hoge versnelling heuvel op, of hard-knallen op de autobahn zul je bij een GK last krijgen van pingelen door te laag octaan-getal.

heeft met t starten niets te maken dus..

gaat de choke-klep nou dicht of niet?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Slecht starten
« Reactie #16 Gepost op: di, 02 aug 2005, 21:39:00 »
Nope de choke gaat niet helemaal dicht maar staat half open.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Slecht starten
« Reactie #17 Gepost op: di, 02 aug 2005, 23:07:01 »
Choke af (laten) stellen dus.... of vervangen (bi-metaal niet meer lekker), of ombouwen naar handchoke,.. of of of..

maar in iedergeval eerst de choke fixen :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Slecht starten
« Reactie #18 Gepost op: do, 04 aug 2005, 19:38:57 »
Als ik de drie schroefjes waar mijn chokehuisje mee vast zit los, en dan vervolgens mij chokehuisje verstel dan komt er geen beweging in m'n choke klep. Betekent dit dat m'n bimetaal kapot is? Of moet ik de stand van m'n choke klep op een andere manier afstellen?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Slecht starten
« Reactie #19 Gepost op: do, 04 aug 2005, 20:54:43 »
Vraagbaak? Haynes?

Als je geen handleidingen of niets erbij hebt,..
heb je of verstand van zaken
of geen flauw benul

Ik hoop op 't eerste, ik gok op 't tweede...

Ik heb geen ervaring (nuja: geen parate kennis in m'n hoofd) qua afstellen van choke's op Pierburg 2e3 carbs,. dus ik kan t je niet vertellen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Slecht starten
« Reactie #20 Gepost op: do, 04 aug 2005, 21:22:39 »
over octaan gesproken alle polo mjotoren uit de voor 86 serie zijn voor octaan 91 ,behalve gk deze was al voor 95
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Slecht starten
« Reactie #21 Gepost op: do, 04 aug 2005, 21:23:15 »
en die van mij pingelt niet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Slecht starten
« Reactie #22 Gepost op: do, 04 aug 2005, 21:23:47 »
Ik heb inmiddels het choke huisje losgehaald, en die is vanbinnen helemaal oke, dus het bimetaaltje is niet kapot. Nu zoek ik alleen nog iemand die mij kan vertellen hoe ik die choke moet afstellen. In de vraagbaak die ik thuis heb (Olving) staat het niet in. Verder lijkt alles goed te werken, als ik het gaspedaal intrap gaat de chokeklep iets verder dicht maar hij sluit gewoon niet ver genoeg, en blijft half open staan. Dus wie o wie kan mij vertellen hoe ik dit af kan stellen want, ik heb inderdaad geen flauw benul
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Slecht starten
« Reactie #23 Gepost op: do, 04 aug 2005, 21:27:44 »
die van mij pingelt ook niet, maar ga bij de volgende tankbeurt toch eens Euro 98 proberen.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Slecht starten
« Reactie #24 Gepost op: do, 04 aug 2005, 21:41:27 »
over octaan gesproken alle polo mjotoren uit de voor 86 serie zijn voor octaan 91 ,behalve gk deze was al voor 95

'Formel E' (o.a. bepaalde typen HB)  en GK staat voor Super 98 te boek,.

Rest voor Ron91.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Slecht starten
« Reactie #25 Gepost op: do, 04 aug 2005, 21:54:19 »
Ik ben zelf eve gaan proberen, ik heb het chokehuisje zover mogelijk naar achter gedraaid d.w.z. linksom richting schutbord. Vervolgens eve geprobeerd en jawel hoor starten lopen dus perfect. Vervolgens auto van het contact af, sleutel dr uit, maar de motor liep dus vrolijk verder  -gert- , maar ga morgen het choke huisje ietjes terug draaien kijken wat er dan gebeurt -klus- , het ligt dus in elk geval aan de choke.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Slecht starten
« Reactie #26 Gepost op: do, 04 aug 2005, 22:47:23 »
As said :)

Denk verder dat je contactslot niet meer 100% is...

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Slecht starten
« Reactie #27 Gepost op: do, 04 aug 2005, 23:06:54 »
over octaan gesproken alle polo mjotoren uit de voor 86 serie zijn voor octaan 91 ,behalve gk deze was al voor 95

Zelfs bij mijn NZ staakt een stickert in het tank klepje van 91.
Geprobeeld, maar das niks, loopt niet fijn, denk dat i er na moet worden afgesteld.

95 werkt overigens het beste.

Maar goed, komt omdat ik altijd in Duitseland tank, en daar hebben zw 91.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Slecht starten
« Reactie #28 Gepost op: vr, 05 aug 2005, 08:40:52 »
Contactslot zou kunnen, hoeft niet..

Als mijn GL'etje VOL op de choke staat, dieselt ie (soms) ook wat na: Lekker rijk mengsel, veel kool vorming..

Stationaire afslagklep moet t gewoon doen, daar niet van, maar met de choke er vol op blijft ie wellicht net een klein beetje na pruttelen..

(een keer goed los branden kan geen kwaad denk ik)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
Re: Slecht starten
« Reactie #29 Gepost op: za, 10 nov 2007, 17:28:46 »
De GK (met Pierburg 2e3 carburateur) heeft een automatische choke werking. De choke zet je 'aan' door voor 't starten 2x het gaspedaal in te trappen (gewoon 2 keer pompen).

De choke zal dan 'aan' gaan, en na opwarmen (tijdens t rijden) geleidelijk weer 'uit'.</font>

Ben wel lekker bezig met oude topic's kicken vandaag -gert-

Werkt dit met de NZ ook zo? Zou wel verklaren waarom ie ontiegelijk moeite krijgt met starten zodra het kouder wordt.....