Auteur Topic: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c  (gelezen 4117 keer)

Offline Ferry

  • Non-Register lid
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Gepost op: ma, 21 jan 2008, 20:47:44 »
Er doen een aantal verhalen de ronde over een grote tank die past waar een kleine heeft gezeten.
Ik kan nu met zekerheid zeggen dat het ZEKER niet past    -wanker-.
Ik had al het nieuwe type uitlaat dus dat was geen probleem maar de handrem past voor geen meter.
Bovendien heb ik de halve handrem steun moeten wegslijpen omdat anders de tank er niet onder past.
Hier volgen nog een aantal foto's van.

Wil diegene die vertelde dat het wel paste zich melden  :D

even het verhaal inkorten.

Hoe lopen de handremkabels op het nieuwe model?
heeft iemand daar een foto van?
wat heb ik nogid om dit alles aan te passen? ( red ik het met 2 nieuwe handremkabels )?


« Laatst bewerkt op: zo, 08 feb 2009, 12:54:23 door Jaap »
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen !

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #1 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 21:12:46 »
Ja, diegene die dat altijd roept mag zich melden idd.

Mijn poging oude type handrem upgraden naar nieuwe type handrem
ben ik gestaakt: alleen al de tunnel is flink anders,
oude tunnel is geen plek om nieuwe type hevel krijgt te raken.
Bij oude handremkabel doe je achteraan stellen,
nieuwe doe je binnen onderin de hevel afstellen:
dat laatste past gewoon domweg niet........dat stukje tunnel is anders.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #2 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 21:43:32 »
ik weet nog wel wie riep dat het makkelijk kon. :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Ferry

  • Non-Register lid
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #3 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 22:48:19 »
Zo zie je maar dat je heel voorzichtig moet zijn met de informatie die hier op het forum word aangeboden.
Ik geloof best dat ieder oprecht en naar eer en geweten informatie geeft maar dat kan ook wel eens fout zijn.

Hoe dan ook moet ik iets op die handrem gaan verzinnen want alles is klaar behalve de handrem. -thumbsup-

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen !

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #4 Gepost op: zo, 13 apr 2008, 11:17:03 »
*ik loop even wat on-gelezen berichten door, kom ik deze tegen*

(goh, ik had toen nog iets anders aan m'n hoofd)..

Maar goed: Gelukkig houdt ook ik altijd stug vol dat 't niet past :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #5 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 12:32:44 »
De katrol en de geleider van het 'oude' systeem zitten zeker bevestigd aan de achteras?
Ik heb namelijk een 'oude' handrem (want Polo 2 Coupé), met een 'nieuwe' achteras (uit een 2F G40). Ik heb nog wel een handrem met een half maantje liggen, en ook nog een stel trommels met de oude bekabeling, maar volgens mij geen katrolletje en geleider meer... :(
Maar stel dat ik die wel nog/weer zou hebben, maak ik die dan weer makkelijk onder de auto/achteras vast? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #6 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 12:57:31 »
Ik heb onder zowel de G-iesel als de ToekToek ( allebei van origine oude type handrem ) een 2F G40 achteras hangen... zonder problemen, want het wieltje/omlooprolletje hangt aan de koets vast, en NIET aan de achteras. Alleen de geleiders zitten aan de achteras.. en volgens mij kan je dat zonder al te grote problemen over zetten/wijzigen zodat het gewoon goed werkt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #7 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 13:09:47 »
Ah! Aan de koets dus?
Dan straks maar even goed kijken en hopen dat de vorige eigenaar/ombouwer dat wieletje heeft laten hangen...
Wat miskomt me zónder die geleiders?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #8 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 15:42:50 »
Vandaag even goed gekeken, maar helaas, geen katrolletje meer onder de auto. Slechts een leeg draadeind waar ik vermoed dat de katrol gezeten heeft (linksachter)?
Wordt dit een speld in een hooiberg, of zou iemand zo'n ding nog wel hebben liggen?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #9 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:09:35 »
een 42 l tank pas met het oude handremsysteem ,heb dit zelf gedaan toendertijd met de blauwe steilheck van wendy . je moet wel een beetje krea bea zijn . maar zij die beweren dat ik lieg kunnen rustig voor mijn deur komen staan .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #10 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:13:43 »
Jouw verhaal tegen andermans verhaal..  ;) Dat het uiteindelijk past zal ongetwijfeld zo zijn, maar het past blijkbaar niet makkelijk (zeker geen P&P). Blijkt maar weer dat je voorzichtig moet zijn met de info die je verstrekt.

Deze opmerking bijvoorbeeld;
ach waarom kliederen en klooien als een tank vervangen niet meer dan 2 uur max kost

Ik ben met een tank van een 2F incl brug toch echt meer dan 6 uur bezig geweest. De 1 beweert dat de tank er onder weg kan zonder de as te verplaatsen, de ander van niet. Ik heb uiteindelijk de as los moeten maken.  De volgende keer dat ik een tank moet vervangen gaat het een stuk sneller, maar die eerste keer moet je nog uitvogelen hoe het allemaal vastzit/los moet.


« Laatst bewerkt op: zo, 08 feb 2009, 16:16:50 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #11 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 16:16:10 »
als iemand een tank gaat vervangen ,verwacht je toch wel wat handigheid van die persoon en dat ie niet gelijk bij de 1e beste beetje tegenslag roept :WIL NIET(daar lopen er al genoeg van bij mij op het werk ),maarja das de huidige generatie denk ik dan maar die kunnen vrij weinig zelf denken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #12 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 17:00:39 »
Jouw verhaal tegen andermans verhaal..  ;) Dat het uiteindelijk past zal ongetwijfeld zo zijn, maar het past blijkbaar niet makkelijk (zeker geen P&P). Blijkt maar weer dat je voorzichtig moet zijn met de info die je verstrekt.

Deze opmerking bijvoorbeeld;
Ik ben met een tank van een 2F incl brug toch echt meer dan 6 uur bezig geweest. De 1 beweert dat de tank er onder weg kan zonder de as te verplaatsen, de ander van niet. Ik heb uiteindelijk de as los moeten maken.  De volgende keer dat ik een tank moet vervangen gaat het een stuk sneller, maar die eerste keer moet je nog uitvogelen hoe het allemaal vastzit/los moet.



6uur  -wtf- heb het bij de steilheck ook gedaan zonder brug in 2 en een half uur  -dunno- niet om je af te zeiken oid hoor  -hug-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #13 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 17:04:09 »



Tja, het zit niet altijd mee.
als iemand een tank gaat vervangen ,verwacht je toch wel wat handigheid van die persoon en dat ie niet gelijk bij de 1e beste beetje tegenslag roept :WIL NIET(daar lopen er al genoeg van bij mij op het werk ),maarja das de huidige generatie denk ik dan maar die kunnen vrij weinig zelf denken .

@ Serge;

Jij bent zeker net van de übergeneratie? ?? Kan hetzelfde plaatje over de 'nietszeggende cliches' hier ook wel plaatsen.

Ik kan ook genoeg voorbeelden noemen van mensen van de 'oude generatie' die niet verder willen kijken dan hun neus lang is. Dat gelul over die 'nieuwe generatie' /  'huidige generatie' / opgeleide generatie begint me de strot uit te hangen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ombouw oudtype handrem naar nieuwtype 86c
« Reactie #14 Gepost op: zo, 08 feb 2009, 17:12:18 »
de 1e x voor mij was ook 2,5 uur over een tank .nu op bokjes is het 2 uur inclusief koffie .

6 uur is wel wat lang voor 6 schroefpunten en een paar slangetjes en een 3tal parkers  -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .