Auteur Topic: middendemper toestanden  (gelezen 2344 keer)

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
middendemper toestanden
« Gepost op: ma, 13 okt 2008, 23:27:06 »
Ik heb destijds mijn einddemper vervangen van mijn polo (aau)
Is al een enige tijd al geleden dat ik dat deed, het demonteren ging vrij stroef.
Beugels waren zo los, alleen zat de einddemper nogal vast aan de middendemper!
Ach met een hamer kan je dus wel zo de achterdemper wel los tikken, dacht ik dus.
Aan het einde van het liedje had ik dus een einddemper met middendemper!
Wat bleek nou, het vlechtwerk van de middendemper was dus los gescheurd.(rood)
Het laatste gedeelte van de middendemper zit nu nog om de katalysator vast met een beugeltje (geel)
En deze bout krijg ik met geen mogelijkheid los, wat ik ook probeer.
Het lijkt er op alsof het gelast is of zoiets, of zou het door de warmte komen dat hij zo enorm vast zit?
Ik zat er aan te denken om die bout door te zagen mocht dat niet op een normale manier lukken.
Wie helpt er eens mee denken?
Ik heb er maar een tekening erbij gedaan, zodat het wat duidelijker word.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: middendemper toestanden
« Reactie #1 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 23:46:02 »
Doorzagen ( bout ) of klem   stukkie moet je dŕ toch af krijgen me dunkt.

Als het goed is, zit er cement tussen de 2 in elkaar geschoven pijpen, is het lek dicht, en gaat t niet zomaar los. Zeker niet met de klem er nog op.

Denk aan de assteunen of een brug zoeken! Rammen met een hamer kan in dit geval niet veel kwaad meer.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
Re: middendemper toestanden
« Reactie #2 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 23:53:17 »
wees maar niet bezorgd jaap, ik heb nu tegenwoordig van die bokjes zodat de de kont van de auto omhoog komt.
Is ook veel veiliger werken.
Dus geen gekloot meer met krikken etc, hup de polo met z'n twee wielen op de bokjes
« Laatst bewerkt op: ma, 13 okt 2008, 23:59:28 door Arno »

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: middendemper toestanden
« Reactie #3 Gepost op: di, 14 okt 2008, 18:03:05 »
een uitlaat demonteren zonder enig slijp/bik/breek werk kom je alleen tegen als de uitlaat bijna nieuw is. gewoon doorslijpen en een nieuwe klem (eventueel alleen nieuwe bout) zeker aangezien je er toch niks meer aan hebt... busje + klem gewoon in lengte doorslijpen. als je dit met een beetje mate doet blijft je kat ook heel (gaan zitten bateren met een hamer bij een kat = niet zo'n goed id)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: middendemper toestanden
« Reactie #4 Gepost op: di, 14 okt 2008, 18:37:29 »
een uitlaat demonteren zonder enig slijp/bik/breek werk kom je alleen tegen als de uitlaat bijna nieuw is.

Mwaoh: Beetje motivatie en elke pijp gaat los. 't helpt echter wel enorm als je de boel kunt draaien t.o.v. elkaar: In 1 keer uit elkaar schuiven, dat lukt eigenlijk alleen tot aan de eerste montage :) 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: middendemper toestanden
« Reactie #5 Gepost op: di, 14 okt 2008, 18:40:39 »
trukk ios de uitlaatklemmen laten klemen en niet in elkaar drukken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
Re: middendemper toestanden
« Reactie #6 Gepost op: di, 14 okt 2008, 20:04:16 »
Zoals ik jullie zo allen hoor is doorslijpen wel de beste optie, want om met een handzaagje te gaan zitten kutten zie ik niet echt zitten.
Ik heb nog zo'n dremel liggen waar ik dus met mate het busje + klem in de lengte kan doorslijpen.
Moet nog wel even een aanvulsetje(slijpschijfjes etc.) halen van de dremel, want ik ben daar geloof ik wel zo langzamerhand er wel er doorheen.
Maar het komt in ieder geval wel goed!
Enne om jaap z'n bezorgdheid nu helemaal te verminderen:

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: middendemper toestanden
« Reactie #7 Gepost op: di, 14 okt 2008, 20:06:30 »
Toffe kleur!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: middendemper toestanden
« Reactie #8 Gepost op: di, 14 okt 2008, 20:16:43 »
op 1e blik dacht ik een actie foto te zien (zon onder auto leken wel slijpvonken) :D
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: middendemper toestanden
« Reactie #9 Gepost op: wo, 15 okt 2008, 09:59:28 »
 withstupid

Zolang je gewoon de "vlakke" klemmen gebruikt ipv die ellendige draadklemmen, dan krijg je een uitlaat heel makkelijk weer los.

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: middendemper toestanden
« Reactie #10 Gepost op: wo, 15 okt 2008, 10:29:35 »
En gungum gebruiken, waar dat zit roest hij tenminste niet aan elkaar.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: middendemper toestanden
« Reactie #11 Gepost op: wo, 15 okt 2008, 15:57:53 »
gungum uitlaatcement that is.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: middendemper toestanden
« Reactie #12 Gepost op: wo, 22 okt 2008, 19:56:19 »
Om niet nog een nieuw topic te beginnen zet ik m'n vraag maar hier bij;
Bij een golf 1 heb je originele uitlaatlijnen voor 1100/1300's met middendemper en zonder (een gewoon stuk buis).

vb;


Vraag 1; Heb je dit bij een polo I/86c ook?

Vraag 2;Heb je iets aan vermogenswinst zonder de middendemper,
           of maakt dit niets uit?
« Laatst bewerkt op: wo, 22 okt 2008, 20:10:46 door Rétrokroezer »

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: middendemper toestanden
« Reactie #13 Gepost op: wo, 22 okt 2008, 20:12:30 »
Citaat
           

ben ik de enigste die dit ook leest?  -dunno- heb het zelf namelijk ook wel eens als ik iets post hier en dat is sinds de storing..... als je op de citaat knop klikt staat t er niet trouwens.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: middendemper toestanden
« Reactie #14 Gepost op: do, 23 okt 2008, 09:56:10 »
Klopt, is een verschijnsel sinds de storing. Wordt aan gewerkt.