Auteur Topic: Haperen G40  (gelezen 3191 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Haperen G40
« Reactie #30 Gepost op: di, 25 okt 2011, 21:08:47 »
mischien een optie. er hoort daar een wit rubber ringetje tussen te zitten om het lucht dicht te krijgen zit deze er nog op?

Zit wel een zwarte O-ring tussen, dus is wel luchtdicht denk ik.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
Re: Haperen G40
« Reactie #31 Gepost op: di, 25 okt 2011, 21:14:12 »
ok bij mij zat er een wit transparante tussen. dan is het dat niet.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Haperen G40
« Reactie #32 Gepost op: di, 25 okt 2011, 22:39:05 »
Heb sinds een paar weken een 1F G40 op de stoep staan, rijdt leuk, maar zit nog met een aantal probleempjes.

Als de motor mooi warm is, dus na een tijdje rijden, begint de motor te haperen bij het rijden met een constant toerental.

......................


Gister weer eens even bezig geweest met de 1F, want hij wil nog steeds niet lekker lopen. Heb de CO-potentiometer/inlaatluchttemperatursensor gewoon eens afgekoppeld om te zien of de motorloop hier anders van zou worden en of ik tijdens het rijden ook verschil zou merken. Na het afkoppelen en het rijden was er nog steeds geen verschil en bleef hij bokken bij constante snelheid en lage druk van de G-lader. Het zou dus zomaar kunnen dat deze sensor niet meer goed is, neem ik aan?

Heb inmiddels de 030 905 205 P ontsteking er op zitten en een gloednieuwe blauwe temp. sensor. Motor leek eerst goed te draaien, maar helaas begon het haperen toch weer toen hij warm was...

Ontsteking en blauwe temperatuur-sensor kan ik dus nu uitsluiten, omdat ik die vervangen heb.

Nu heb ik tijdens het draaien van de motor de stekker van de sensor in de lucthaanvoerbuis (potentiometer -dunno- ) er af gehaald en hierdoor veranderde de motorloop NIET, dus zou het ook kunnen zijn dat dit de boosdoener is?


Zou zomaar eens kunnen. :)

Is die sensor niet te testen / door te meten? Bij warme motor kan het bijna niet anders dat de motorloop veranderd wanneer je deze loskoppelt.

Vond nog wat: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=131888 Ene Dennis mengt zich ook in het gesprek, lijkt ook wel kennis van zaken te hebben misschien kan die je verder helpen. :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Haperen G40
« Reactie #33 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 16:33:57 »
@Martin:
Het leuke/toeval is:
Janko belde mij toen hij met deze auto (blauwe 1F) bezig was om eens te komen kijken naar de (heel) slecht lopende motor.
Wat bleek: stekkers (van klopsensor en inlaattempsensor/potmeter) omgewisseld :)

@Jaap: wat gebeurt er als de lambdasensor losgekoppeld wordt? Als het haperen pas start bij warme motor zou daar de oorzaak kunnen zitten.
En die inlaatsensor is wel uit te lezen via vagcom.



Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Haperen G40
« Reactie #34 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 16:37:27 »
@Martin:
Het leuke/toeval is:
Janko belde mij toen hij met deze auto (blauwe 1F) bezig was om eens te komen kijken naar de (heel) slecht lopende motor.
Wat bleek: stekkers (van klopsensor en inlaattempsensor/potmeter) omgewisseld :)

@Jaap: wat gebeurt er als de lambdasensor losgekoppeld wordt? Als het haperen pas start bij warme motor zou daar de oorzaak kunnen zitten.
En die inlaatsensor is wel uit te lezen via vagcom.




Heb ook al een andere lambda-sonde gemonteerd. Maar als het de lambda-sonde zou zijn, dan zou je het in principe toch na een minuut wel moeten kunnen merken? Het probleem doet zich pas voor als de motor al een minuut of 10 gelopen heeft. Maar zal zometeen eens gaan kijken wat er gebeurd als ik de lambda er af haal -thumbsup-

Kan helaas niet meer met de G40 naar Leek rijden, omdat hij geschorst is en de APK inmiddels verlopen is....
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Haperen G40
« Reactie #35 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 16:51:16 »
Klopt, zou dan na een paar minuten al moeten gebeuren.
Kan wel een keer naar Drachten komen eventueel  -dunno-

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Haperen G40
« Reactie #36 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 17:48:59 »
ja tijdens een snertmeeting -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Haperen G40
« Reactie #37 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 17:52:00 »
Die is wisselend van locatie toch?  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Haperen G40
« Reactie #38 Gepost op: wo, 26 okt 2011, 18:13:30 »
klopt vorig jaar Groningen nu Friesland -dunno- :)
vw,vw,vw,mercedes en seat