Even een afslag genomen, zijweg ingeslagen, omgekeerd whatever;
Totaal andere vraag;
Ik heb een heel mooi setje Mikuni's liggen in 40mm variant. Ze zijn voorzien van standaard sproeiers en zijn amper gebruikt. Mooie is dat OP de carbs aansluitingen zitten voor vacuum.
Nu komt het volgende; Het 3f blokje dat ik heb is natuurlijk rete snel
(vergeleken met mijn HK..) Nu loopt mijn HK'tje prima op de 37mm Keihins. De keihins komen van een yamaha R6 en had standaard al 154 sproeiers. Heb ik niets aan veranderd, dit was blijkbaar een prima maat. De naalden moesten wel een stukkie omhoog, maar in het hoofdgebied was er niets mis met het mengsel.
Ik verwacht zelf dat mijn 3F je toch wel op 38/40mm carbs moet kunnen lopen. De doorlaat van de carbs is natuurlijk groter, maar ik zit met het volgende;
De doorlaat van de kop naar kleppen is ook nooit 40mm. De ruimte is er ook niet voor, dan krijg je de bouten van de pasplaat niet meer naast 40mm(inwendig) runners.. De doorlaat van pasplaat --> kop kan dus sowieso geen 40mm worden.
De std. sproeierbezetting van de 40-ers is slechts 125(?). Dat zegt weinagh natuurlijk, dat is zo aan te passen.
De "question de Jambon" is dan ook;
doe ik er verstandig aan om een spruistukje te bouwen dat van 40-->+/-36mm gaat of zou ik beter door kunnen zoeken naar een leuk setje 38mm'ers? Het echte nut van 40mm carbs is wel een beetje weg als de inlaat verderop alsnog geknepen wordt.