Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 161564 keer)

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #120 Gepost op: do, 20 sep 2007, 17:47:27 »
Aah oke. Dan zit het goed. Ik heb t complete setje. Carbs en Spr stuk. Vroeg me alleen af hoelang die slangen moesten zijn.

- Welke nokkenas gebruiken jullie en waar halen jullie die vandaan?
ik wil graag een normaal stationair toerental houden.
Gr Henri
Coupe all the way

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #121 Gepost op: do, 20 sep 2007, 18:47:12 »
ik = HK blok origineel, niets aangepast.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #122 Gepost op: do, 20 sep 2007, 19:32:09 »
In de maak bij mij = AAV/3F met een 268 nok die ooit bij Kronenburg is aangeschaft.
Ik ga ervanuit dat dat nog redelijk netjes stationair loopt.
Maar deze carb's schommelen van zich eigen altijd wel iets met stationair-loop.
+/- 50 toeren onder/boven ofzo.....niks schokkends
(bij me 16v nog erger: lichte krukas + verlicht vliegwiel)

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #123 Gepost op: do, 20 sep 2007, 22:08:20 »
Als ik mijn injectoren vervang voor een setje dikke carbs. Kan ik dan mijn motorregelapparaat compleet weg halen. Of moet ik de kabelboom uitpluizen voor olie lampjes en tellerverlichting lampen. En hoe zit de toerentellen geschakeld?
Gr Henri
Coupe all the way

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #124 Gepost op: vr, 21 sep 2007, 11:08:32 »
Domme vraag misschien, maar dat is de eerste niet in dit topic :D, maar kun je motorfietscarbs eigenlijk ook op LPG laten lopen? -dunno-

ja kan via 4 aparte verdamper ringen en met gesloten airbox

En is het dan ook nog een beetje af te stellen/lopend te krijgen?



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #125 Gepost op: vr, 21 sep 2007, 19:28:40 »
vast wel gas verdamperring werkt is nog simpeler!! alleen de vraag van mij is dan is je hele cab princiepe nie naar de filesteinen? volgensmij wel

gr maikel

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #126 Gepost op: vr, 21 sep 2007, 19:54:37 »
Je gas koppelstuk zit toch na je carbs?

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #127 Gepost op: do, 27 sep 2007, 18:58:49 »
Als ik mijn injectie (NZ) van de polo af haal. Moet ik de stekkers bij elkaar plakken, stekkers afknippen of nog wat anders. De Hall voeler van de ontsteking zit ook in de ECU verwerkt ofniet?

Gr Henri
Coupe all the way

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #128 Gepost op: do, 27 sep 2007, 19:26:41 »
nz heeft losse kabelboom ontsteking ,voor de rest alles wat vast zit aan de ecu verwijderen .rood gele draad via contact schakelen in de brandstof leiding een t of y stuk plaatsen zonder restrictie .en aansluiten op de carbs
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #129 Gepost op: do, 27 sep 2007, 20:58:10 »
nz heeft losse kabelboom ontsteking ,voor de rest alles wat vast zit aan de ecu verwijderen .rood gele draad via contact schakelen in de brandstof leiding een t of y stuk plaatsen zonder restrictie .en aansluiten op de carbs

Ik volg je ff niet helemaal. Losse kabel boom voor injectie ok. Maar de rest van mn ecu af knippen?

Alleen injectie kabel boom verwijderen toch?

En over dat T stukje.
3 aansluitingen
-1 brandstof toevoer
-2 Carb invoer
-3 retour


Nog 1 vraagje
Vacuum vervroeging van de onsteking. Afdoppen of in inlaat spruitstuk lassen?
Gr Henri
Coupe all the way

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #130 Gepost op: do, 27 sep 2007, 21:27:58 »
afdoppen en alles van de kabelboom afhalen wat met de injectie te maken heeft ,behalve dat stukje naar de pomp ,deze gebruik je namelijk om je carbs te voeden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #131 Gepost op: ma, 01 okt 2007, 18:07:24 »
Als je een t stuk zonder vernouwing naar de retour maakt. Dan heb je toch geen druk op je carbs?
Vloeistof kiest altijd de makelijkste weg.
Coupe all the way

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #132 Gepost op: ma, 01 okt 2007, 18:22:43 »
naar de carb is net zo makkelijk toch? Tot dat de carbvlotter dicht gaat stroomt er ook heus wel benzine naar de vlotterkamers van de carb.

Een injectiepomp heeft normaal een vrij hoge werkdruk, dus dat zit wel goed.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #133 Gepost op: ma, 01 okt 2007, 19:27:37 »
Als je een t stuk zonder vernouwing naar de retour maakt. Dan heb je toch geen druk op je carbs?
Vloeistof kiest altijd de makelijkste weg.

genoeg tegendruk om jer carbs te vullen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorfiets-carburateurs
« Reactie #134 Gepost op: do, 18 okt 2007, 16:59:43 »
even een plaatje voor de spirit en de motivatie



komt in een chevette...

http://retrorides.proboards86.com/index.c....2651618
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl