Zo, gisteren weer een sleutel dagje gehad.
De soort "ratel/rinkel" die ik hoorde komt waarschijnlijk doordat deze ring gewoon los gebroken was en het hele gebeuren eigenlijk ook maar met 1 bout vastzat.
We zijn een eind verder gekomen, nokkenas tandwiel is los.
Blok en bak eruit en blok is open.
Ik zag de hoonsporen nog zitten in de cilinderbussen en geen stootranden, dus daar was ik wel blij mee, die bruine rand veeg je zo weg met je vinger.
Olie zat er in ieder geval genoeg in/op
Wat wel maf was, was dat we stukjes plastic zagen liggen boven op de zuiger.
Zijn waarschijnlijk stukjes van de rand van het thermostaathuis, daar mistte ik al een stukje van toen we die los maakte.
Voor de rest zag het er allemaal redelijk netjes uit, geen viezigheid of stukjes in de olie.
Nou viel me wel wat op bij de krukaslagers, weet niet of het zo hoort.......maar daar gaan jullie me mee helpen
DIT is een filmpje van het 3e krukaslager, als je goed kijkt zie je dat hij een beetje heen en weer gaat.
Hoort dit zo? of is dit slijtage en moet hij vervangen worden?
En als het vervangen moet worden, moet je ze dan allemaal vervangen?
Toen de uitlaat eronder vandaan kwam, viel me op dat het laatste deel van middendemper tot eind demper een dunnere diameter heeft en vastgelast zit.
Wss is er dus een stukje uitlaat onder gelast wat eigenlijk onder een 55 pk versie 1.3 hoort.
Dus dat stuk wordt er af geslepen en ff kijken of ik 3f spul kan vinden, anders met universeel spul hem verder afmaken, daar verzinnen we wel wat op.
Ook ga ik het interieur (stoelen en achterbank) van de gt overzetten in mijn auto.
Dan ben ik gelijk van het gedoe met de
RUGLEUNING af.
Voor de rest heb ik nu mijn cilinderkop in de auto liggen, daar ga ik de kanalen ietsjes beter passend op de pakking van maken (alle kleine beetjes helpen) en de kleppen polijsten.
De ahd bak is er ook uit en die komt snel te koop te staan.
Dus als er iemand nog 1 zoekt, staat 155.xxx op en schakelt nog lekker soepel.
Dat wa shet weer voor vandaag, groeten