Auteur Topic: Gt 3f zoekerig boven >1500 rpm  (gelezen 773 keer)

Offline Evolutione

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Gt 3f zoekerig boven >1500 rpm
« Gepost op: di, 22 feb 2005, 18:43:55 »
Wie o wie.

Mijn 3fje draait nu best goed, alleen mocht ik laatst weer de lambda vervangen (vorige nz polo ook al). Vervangen en draaide meteen weer goed.

Alleen blijft het probleem dat ie gaat smoren en zoeken bij een vaste gasstand. Als voorbeeld bij 2500 rpm:

Motor gaat naar het toerental toe, draait het eventjes en gaat dan iets smoren, wordt zoekerig en gaat schokken (lichtjes maar voelbaar). Gas los, weer gas erop, weer hetzelfde verhaal.

Denk zelf dat het de benzinetoevoer is, maar weet het niet zeker. Komt iemand dit bekend voor? Wat moet ik checken om uit te sluiten?

Valse lucht lijkt me niet want dan moet ie alleen zoekerig zijn, maar niet duidelijk gesmoord worden?!?

Alles is welkom.
55 sputterende pony's die wachten om op stal te komen staan en zo plaats te maken voor 130 briesende ongetemde paarden.

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Gt 3f zoekerig boven >1500 rpm
« Reactie #1 Gepost op: di, 22 feb 2005, 19:14:36 »
wat versta je onder smoren???

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Gt 3f zoekerig boven >1500 rpm
« Reactie #2 Gepost op: di, 22 feb 2005, 19:14:43 »
of gaskjlep positie meter of lucht weger
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Evolutione

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Gt 3f zoekerig boven >1500 rpm
« Reactie #3 Gepost op: di, 22 feb 2005, 19:25:38 »
Wat is de gaskleppositiemeter?

Wat zou daar mis mee kunnen zijn?

De luchtmassa meter zit toch luchtdicht verpakt (de voeler dan) onder het zwarte kapje?
55 sputterende pony's die wachten om op stal te komen staan en zo plaats te maken voor 130 briesende ongetemde paarden.

Offline Evolutione

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Gt 3f zoekerig boven >1500 rpm
« Reactie #4 Gepost op: di, 22 feb 2005, 19:30:13 »
wat versta je onder smoren???

De smoorklep = gasklep, als je deze sluit wordt de motor "gesmoord".

Alleen nu wordt er ingehouden zonder aan het gas te zitten, deze hou ik op dezelfde gasstand.
55 sputterende pony's die wachten om op stal te komen staan en zo plaats te maken voor 130 briesende ongetemde paarden.

Offline Evolutione

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Gt 3f zoekerig boven >1500 rpm
« Reactie #5 Gepost op: do, 24 feb 2005, 14:50:27 »
Serge,

Ik heb de stekker van de gasklepmeter erafgehaald. HIerna ging die +/- 400 á 500 toeren meer draaien maar het schokken en zoeken bleef.

Het schokken lijkt erger geworden, zeker met gas loslaten en geven schokt ie flink.

Zou het dan toch valse lucht ofzo zijn?

Inlaatpakking?
O-ringen injectors?
55 sputterende pony's die wachten om op stal te komen staan en zo plaats te maken voor 130 briesende ongetemde paarden.