Auteur Topic: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]  (gelezen 99411 keer)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #150 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:07:10 »
Dames/heren, laten we a.u.b. zuinig zijn in dit topic! Zowel met de brandstof als met elkaar.

@ Jaap

Gisteren heb ik sinds een week weer in de polo gereden en even zitten kijken naar de constructie om eventueel de ruitenwissers te verbergen. Bij polo zitten ze echter behoorlijk 'hoog', of zit de motorkap erg 'laag'. Een beschutting er voor maken wordt dus niet zo makkelijk. Het weghalen van 1 van de 2 wissers vind ik dan weer geen optie, zicht wil ik geen compromis op doen. Rijden met een goedje op de ruit vind ik ook geen goed idee.

Wat betreft de afdekking, als ik daarmee begonnen ben zal ik direct foto's plaatsen. Ik rij nu bijvoorbeeld ook nog niet op de dunne bandjes, gewoon nog op de mooie velgjes  :). Zoals ik op het ecomodder forum al las, 'I'm busy tweaking the nut behind the stearingwheel'  -uitlachen-.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #151 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:11:28 »
Rijden met een goedje op de ruit vind ik ook geen goed idee.

Rijden met een ruitenwisser minder gaat me ook te ver (ben er bij m'n Amazone wel eens spontaan één verloren bij de McDrive trouwens :D).
@Benjamin: Eenmaal RainX een keer gebruikt, en zeker blij met dat 'goedje' op m'n ruit... -ja-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #152 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:12:08 »
als de staff nou ook al begint?! een beetje respect ontbreekt hier al... Kom je echt ver mee NOT!
Kant nog wal raken, sure, dan zou ik t niet zeggen... Als ik t niet bij t rechte eind heb, kun je me daarop wijzen, maar niet op zo'n kinderlijke manier als nu weer gebeurt. Sociale regels die aan de laars worden gelapt en zeer respectloos naar iemand wijzen, terwijl ze zelf nog meer onzin verkopen.

Wie is er nu kinderlijk ?

Jup, ik ben hier mod/admin.
Echter ben ik daarnaast ook gewoon lid/gebruiker van dit forum ( al 11 jaar inmiddels) én 86(c) liefhebber.
 ..en als zodanig gaat me de onzin die je soms hier tentoonspreid als zijnde feiten echt te ver.

Probleem is dat als iemand je op je fouten probeert te wijzen je je dit meteen persoonlijk aantrekt.  
Dát is kinderachtig...



Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #153 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:15:34 »
@Mark: even een ontopic-vraagje tussendoor: ben je nou met die brandstofprijzen bij jou daar ook wel eens bezig om te kijken hoe je een zo slecht mogelijk verbruik realiseert?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #154 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:18:38 »
Over 1 ruitenwisser gesproken. Bij het bergrennen viel me op dat veel auto's een enkele wisser ala DTM-style hadden, zal in de basis wel niet zijn bedoelt voor de "boy racers" :)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #155 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:20:55 »
@Mark: even een ontopic-vraagje tussendoor: ben je nou met die brandstofprijzen bij jou daar ook wel eens bezig om te kijken hoe je een zo slecht mogelijk verbruik realiseert?

"On topic tussendoor"  :) :)

Dacht dat ik met een 5.6ltr wel aardig goed bezig was.
Desalnietemin in de vakantie (op de snelweg) 1 op 7 gehaald met m'n 4x4 tuinschuurtje.
Dit is dan ook nog het oldskool blok van Ford.
Die nieuwe motoren die vorig jaar zijn ingevoerd zijn echter al een stuk zuuniger. ( shit )

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #156 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:21:43 »
Niet zuinig rijden; dat is dan weer mijn pakkie an. Met de golf 1 heb ik 1liter op 3km gehaald  -naughty- 2.1 16v G60 1,3bar enz. (inmiddels weer dx-blokkie)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #157 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:23:11 »
 -gert- :)

Van't  winter zal ik met warmdraaien etc. ook wel weer in de buurt van de 1 op 3 zitten..

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #158 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:28:54 »
Liter normaal kost hier tussen de 70-90 eurocent omgerekend volgens huidige eurokoers.
Prijzen schommelen hier ook gewoon mee met hoe de "midden-oosten" wind waait...
Tevens gaan de prijzen ALTIJD omhoog tijdens feestdagen/lange weekenden en in het hoogseizoen.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #159 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 23:42:33 »
dtm wisser rechtop scheelt zeker in de lucht weerstand.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #160 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 00:01:34 »
Dat van die ruitenwisser geloof ik graag, maar ik vind het, tsja, hoe zal ik het zeggen? Erg lelijk? Andere optie zou wel zijn om de ruitenwissers (allebei) standaard rechtop te hebben staan. Staat ook een beetje gaar, maar is wel origineel (op een bepaalde manier)  -uitlachen- .

@ Gerrit; als ik het zo begrijp ben jij wel te spreken over zo'n goedje over je ruit? Werkt het echt en gaat het er niet af door de ruitenwissers? (ik ben nogal een fan van de ruitenwissersproeier)
« Laatst bewerkt op: ma, 29 aug 2011, 00:05:18 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #161 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 00:06:22 »
Dat van die ruitenwisser geloof ik graag, maar ik vind het, tsja, hoe zal ik het zeggen? Erg lelijk? Andere optie zou wel zijn om de ruitenwissers (allebei) standaard rechtop te hebben staan. Staat ook een beetje gaar, maar is wel origineel (op een bepaalde manier)  -uitlachen- .


of het gat verplaatsen en een ruitewisser plaatsen aan beide buitenzijden van de ruit recht omhoog die samen naar binnen waaieren.  :)
is niet origineel maar zit in ieder geval niet zo'n ding midden op de ruit....
daarentegen wel weer een hoop werk  :)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #162 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 01:02:43 »
Modernere wagens hebben vaak al ruimtes waar ze (gedeeltelijk) in weg vallen. En zoals jij noemt zit het bijvoorbeeld bij een Seat Leon.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #163 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 09:48:17 »
@Rutje:een AAU is in een 2f sedan echt niet zuinig en geloof mij maar ik kan het weten. -nana- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #164 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 09:52:50 »
@ Gerrit; als ik het zo begrijp ben jij wel te spreken over zo'n goedje over je ruit? Werkt het echt en gaat het er niet af door de ruitenwissers? (ik ben nogal een fan van de ruitenwissersproeier)

Zoals gezegd: erg prettige ervaringen met RainX. Om het voordeel te behouden (zelfs tijdens stortbuien hoef je nauwelijks te wissen als je het goed aanbrengt) moet je het wel ongeveer iedere 3 weken herhalen. Maar dat kan dan mooi samen met een algeheel spongebath, toch?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!