Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138567 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #195 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 13:03:03 »
Heb ook het idee dat ik nog wel een sproeier maatje groter kan dan 160, waar rij jij nu mee Sjon?
Ook 1,6 mm
Maar heb al meerdere ringetjes onder de hoofdnaalden:
weet zo uit me hoofd niet hoeveel.....5 of 6 ofzo,
maar weet wel dat de hoogte-instelling wel aan de max zit.
Mengselmetertje verteld mij dat er nog wel ietsje meer peut in mag,
maar de bougies zijn netjes koffiebruin.
Sproeiers zouden bij mij wel naar 1,7 mm kunnen denk.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #196 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 13:08:48 »


Ik zal de ontsteking nog eens checken. Heb de synchronisatie helaas statisch moeten doen door een 1mm boortje te passen in de gaskleppen en steeds de boel bijstellen tot alle openingen gelijk zijn. Ik heb geen rvs boor in de buurt kunnen kopen om gaatjes in het spruitstuk te maken. Gewoon boortje verbrand je erop :)

Heb ook het idee dat ik nog wel een sproeier maatje groter kan dan 160, waar rij jij nu mee Sjon?

Verslavende shizle verder :D

langzaam boren met een scherpe boor. Evt. koelen tijdens het boren. Draai je te snel, dan is de boor in no time stomp.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #197 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 13:13:17 »
Ook 1,6 mm
Maar heb al meerdere ringetjes onder de hoofdnaalden:
weet zo uit me hoofd niet hoeveel.....5 of 6 ofzo,
maar weet wel dat de hoogte-instelling wel aan de max zit.
Mengselmetertje verteld mij dat er nog wel ietsje meer peut in mag,
maar de bougies zijn netjes koffiebruin.
Sproeiers zouden bij mij wel naar 1,7 mm kunnen denk.
Precies, ik denk dat ik ook naar 1,7 ga en dan weer experimenteren met de hoofdnaalden. Heb er nu 3 ringetjes onder.

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #198 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 13:15:27 »

langzaam boren met een scherpe boor. Evt. koelen tijdens het boren. Draai je te snel, dan is de boor in no time stomp.

Mischien ook handig om een kolomboormachine te gebruiken dan? Die kunnen lekker langzaam en je verticale geleiding is wel een stuk beter.

Moet er wel bij zeggen dat mijn pa het heeft geprobeerd want ik was toen bezig met mijn inlaten te bewerken. Maar opzich is hij wel een echte handyman en hij heeft het ook op laag tempo geprobeerd. Ik zal er dit keer wel even mee aan de slag en meteen even een goed boortje kopen van te voren of zelf een oude renoveren :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #199 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 13:30:12 »
 -thumbsup-

Kolomboor is niet persé nodig, maar wel handig. Een goede boor is het belangrijkste (scherpe/ net geslepen boor)!

Succes.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #200 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 13:33:29 »
Hoe hebben jullie trouwens allemaal dat gasmechanisme opgelost? Heb alleen die met zo'n arm gezien. Een wieltje lijkt me ook wel handy. Ik heb em nu direct op het gaspedaal en dat functioneert klote en blijft vaak ook licht hangen. (beun tuning rules :P )

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #201 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 13:53:22 »
gewoon op de originele aansluiting van de carbs gemaakt. De gaskabel heb ik op een extra plaats gesteund (buitenkabel gefixeerd), en aan het originele wieltje vastgemaakt.  Daarvoor moest ik de gaskabel iets verlengen, omdat ik anders te weinig lengte had.

Bij mij bleef de gaskabel ook lichtjes hangen, dat kwam doordat ik de buitenkabel te strak naar de motorruimte had getrokken (in de watervangbak naast de kachel zit een doorvoerrubber), daardoor bleef de binnenkabel hangen op het eerder genoemde rubber(tje).

Afsteunen van de buitenkabel is belangrijk om er voor te zorgen dat er zo weinig mogelijk beweging in de buitenkabel zit.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #202 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 14:10:25 »
Heb je misschien een fotootje van dat steuntje? De direct gasreactie vind ik nog niet eens zo erg maar het moet wel soepel lopen.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #203 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 14:19:22 »
Aan de(lange) bout, waarmee de carbs aan elkaar vast zitten, heb ik een klein lipje gemaakt. Met dit lipje wordt de gaskabel daar vastgezet (buitenkabel gefixeerd).

Heb er helaas geen foto van.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #204 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 15:19:50 »
Ok dank voor de heldere uitleg.

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #205 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 16:30:23 »
hallo hallo
ik rij ondertussen al weer een hel tijd met mijn cabrateurtjes maar ik heb een hardnekkig probleemje

als ik lange stukken op de snel weg rijd wil hij vaak na een half uur a drie kwatier bijvoorbeel 120 km per uut te rijden
al zijn vemogen veliezen en voeld net of je m dan verzuipt. ik heb al een paar keer gezocht onsteking vervangen alles gekontroleerd alles goed enige wat ik kan bedenken is dat hij niet meer genoeg beziene krijgt.

ik rij met al benzien pomp een orinele pomp in de tank van een injektie g40 motor gebruik mijn retoer al aanvoer bij de caburateur zit er een t stuk hij gaat recht door naar zijn oude aanvoer lijding en dan terug naar de tank de aftaking gaat naar de caburateurs door het vacum van de cabruteurs zuigt de beniene  als ik het t suk omdraai of de aanvoer en retoer leiding omdraai lopen de caberateurs over ik dank zelf dat als ik lang eentonig rij dus lang 120 er te weinig vacuim is en daardoor geen benzie meer krijgt

ik heb ook een tijdje een orinele cbr 900 branstof pomp gehad maar die was vrij snel stuk
mijn vraag wat voor pomp rijden jullie of hoe hebben jullie het gemaakt

dus voor dat ik geld ga uitgeven graag jullie ervaringen tips!
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #206 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 16:33:47 »
Ik rijdt nu zeer kort met een benzinepomp van een yamaha thundercat. Doet het tot nu toe prima. Ik wilde eerst ook aan de slag met een systeem dat jij nu gebruikt maar ik ben blij dat ik hiervoor heb gekozen. ALs de vlotterkamers vol zijn voelt hij de tegendruk en houdt hij simpelweg op met pompen. De pomp was niet meer dan 3 tientjes 2e hand's.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #207 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 16:40:33 »
hallo hallo
ik rij ondertussen al weer een hel tijd met mijn cabrateurtjes maar ik heb een hardnekkig probleemje

als ik lange stukken op de snel weg rijd wil hij vaak na een half uur a drie kwatier bijvoorbeel 120 km per uut te rijden
al zijn vemogen veliezen en voeld net of je m dan verzuipt. ik heb al een paar keer gezocht onsteking vervangen alles gekontroleerd alles goed enige wat ik kan bedenken is dat hij niet meer genoeg beziene krijgt.

ik rij met al benzien pomp een orinele pomp in de tank van een injektie g40 motor gebruik mijn retoer al aanvoer bij de caburateur zit er een t stuk hij gaat recht door naar zijn oude aanvoer lijding en dan terug naar de tank de aftaking gaat naar de caburateurs door het vacum van de cabruteurs zuigt de beniene  als ik het t suk omdraai of de aanvoer en retoer leiding omdraai lopen de caberateurs over ik dank zelf dat als ik lang eentonig rij dus lang 120 er te weinig vacuim is en daardoor geen benzie meer krijgt

ik heb ook een tijdje een orinele cbr 900 branstof pomp gehad maar die was vrij snel stuk
mijn vraag wat voor pomp rijden jullie of hoe hebben jullie het gemaakt

dus voor dat ik geld ga uitgeven graag jullie ervaringen tips!

Tering... Via de telefoon een post gedaan? Spelling/zinsbouw is nogal  -wanker-

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij korte stukken is alles OK, bij lange stukken begon de motor na een half uur/45min. rijden te stotteren en in te houden.
Bij mij was het juist dat de benzinepomp de carbs verzoop. Er kwam gewoonweg teveel benzine in de carbs. Na 5 min. stilstaan deed de auto het weer een tijd goed.

Dus, koop maar gewoon weer een motorfietspompje, dan weet je zeker dat het goed gaat.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #208 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 18:09:03 »
Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij korte stukken is alles OK, bij lange stukken begon de motor na een half uur/45min. rijden te stotteren en in te houden.
Bij mij was het juist dat de benzinepomp de carbs verzoop. Er kwam gewoonweg teveel benzine in de carbs. Na 5 min. stilstaan deed de auto het weer een tijd goed.

je had dus de toevoer met T stuk aan retour zitten? en geen reductie in de retour?
als het mee zit kan ik dit weekend beginnen het spul om te bouwen, ben van plan om eerst orginele pomp te gebruiken met T stuk, later misch motor pomp, ipv. als de vlotters niet goed afdichten, heb ik geen retour meer en loopt/brand de brandstof langs de hete motor.. en dan kan ik weer onderaan beginnen :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #209 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 18:23:56 »
Gaskabel:
ik heb een motorfietsgaskabel op lengte gemaakt.
(2x polo met motorfietscarb's)
Aan carb-zijde op origineel steuntje met bijbehorend bochtje.
Aan parafan-zijde buitenkabel in plastic polo-doorvoer.
Aan voetpedaal met origineel polo-haakje en kroonsteentjes.

Verzuipen of te arm:
Op de 1 of manier krijg ik steeds meer de indruk dat 't bij mijn 16v
meer geluk dan wijsheid is dat m'n originele polo-injectie
pompen nog steeds dienst doen (vlak voor carb's retour met restrictie)
Pompje met de juiste druk (lees: geen) is toch wel handig/belangrijk.
In me classic heb ik motorfietsbrandstofpompje: werkt erg fijn.
En Serge gebruikt een pompje waarmee ie wel happy is: Hazet ofzo?
(type staat wel tig op dit forum inmiddels)
« Laatst bewerkt op: wo, 10 sep 2008, 18:35:42 door Sjon »