Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138572 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #210 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 19:43:56 »
Verzuipen of te arm:
Op de 1 of manier krijg ik steeds meer de indruk dat 't bij mijn 16v
meer geluk dan wijsheid is dat m'n originele polo-injectie
pompen nog steeds dienst doen (vlak voor carb's retour met restrictie)
Pompje met de juiste druk (lees: geen) is toch wel handig/belangrijk.

ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat je juist geen restrictie moest hebben?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #211 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 20:41:56 »
je had dus de toevoer met T stuk aan retour zitten? en geen reductie in de retour?
als het mee zit kan ik dit weekend beginnen het spul om te bouwen, ben van plan om eerst orginele pomp te gebruiken met T stuk, later misch motor pomp, ipv. als de vlotters niet goed afdichten, heb ik geen retour meer en loopt/brand de brandstof langs de hete motor.. en dan kan ik weer onderaan beginnen :)

ik had de originele pomp; sleeptuimelaarpomp zonder retouraansluiting.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #212 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 20:56:34 »
heh, geen retour? das mij onbekend :)
sleeptuimelaar zal wel een carb geweest zijn denk ik dan?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #213 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 21:01:41 »
ja, met een plunjerpomp. Origineel zit er op dat systeem wel een retour, maar deze had/heb ik niet in gebruik gehad.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #214 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 21:04:22 »
ik wil eigelijk ook weer terug naar een banstof pomp die op druk afslaat alleen een orinelen honda kost dik 120euro ex mij iets te gek

heb ergens gelezen dat hij bij 0,15 bar af moet slaan
met welke rijd serge presies dan kan zo nergens vinden met welke pomp hij rijd
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #215 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 21:08:33 »
vind ik niet duur voor een nette nieuwe pomp.

Serge heeft Quinton Hazell pompje, voor max 0,15 bar?? (dacht ik)

http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.asp?SID=0014594532213762031009&ROOT=1
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #216 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 21:17:28 »
vind ik niet duur voor een nette nieuwe pomp.

Serge heeft Quinton Hazell pompje, voor max 0,15 bar?? (dacht ik)

http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.asp?SID=0014594532213762031009&ROOT=1


ik heb die pomp ook en bevald me tot dusver ook wel
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #217 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 21:49:44 »
als ik naar die link ga krijg ik een moet ik eerst een automerk en zo aan klikken
hebben je een type nummer en naam van die pomp en wat kosten hij??
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #219 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 22:07:56 »
 -thumbsup-

alleen is hij niet meer leverbaar dus ga ik nog maar even informeren hier in de buurt!! -klus-
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #220 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 22:10:09 »
hgooooooooooooooooooooooooooooooooooo

QFP171Edas het goede nummmer
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #221 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 22:25:59 »
 
QUINTON HAZELL
Brandstofpomp
 QFP173E
Eigenschappen
electrisch, Druk 0,15 bar, Aantal 110 l/h, Inlaat ø 8 mm, Uitgang ø 8 mm 
 Artikelstatus:  niet meer leverbaar
Adviesprijs:  72,30 EUR / stuk
 
 
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #222 Gepost op: do, 11 sep 2008, 07:14:22 »
LEZEN, dat er nou al 1 eigenwijze rondloopt hiero die niet belt is daar aan toe  -prut-
« Laatst bewerkt op: do, 11 sep 2008, 07:17:59 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #223 Gepost op: do, 11 sep 2008, 07:15:42 »
wie heeft voor dat nummer gezorgd denk je  -nana- wie rijdt er met zo'n pomp rond -nana-

 en gehaald bij de brezan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #224 Gepost op: do, 11 sep 2008, 20:22:06 »
of een benzinepomp halen bij de lokale motor zaak, werk ook prima  :)
Polo II coupé GK-CBR