Ik ben ook met een CBR project bezig en ben op een paar dingen gestuit.
1-Hoelang moeten de rubberen slangen zijn tussen carbs en spr stuk?
2-Welke gas kabel is t gemakelijkst om te gebruiken
3-Welke chokekabel en hoe bouw ik deze in mijn NZ polo in, welke hendel. En heb ik eigelijk wel choke nodig?
4- Ik heb ergens gelezen dat je de sproeiers uit moet boren tot 1.5mm. Klopt dit?
5- Hoe regel ik de benzine toevoer. Extra pompje of juist een ander pompje (origineel NZ)
6- Reviseren jullie de carbs altijd voor het opbouwen? En is er bij de honda dealer een pakking setje te koop?
7-En de laatste voor nu:
Er zit 1 of ander pikkie vast in de carb. 3 zitten er los maar 1tje zit heel vreemd vast. Hoort dit en heb ik t wel nodig?
[IMG]http://img69.imageshack.us/img69....MG]
Alvast bedankt
Gr Henri
1. Afhankelijk of je meer koppel of meer pk wil: schutbord is je limiet
2. Prettigste ervaring heb ik met de gaskabel die van de motorfiets zelf afkomt:
vooral dat mooie bochtje bovenop de carb's is een pre
3. Chokekabel van een oudere polo met choke pakken:
vormpje voor in je dashbord zit er gewoon.
Zonder choke krijg ik me 16v niet aan de praat als ie koud is,
maar anderen lukt 't schijnbaar wel......geen idee
4. Per motorblok verschillend.....kwestie van afstellen.....
steeds verder opboren tot ie genoeg peut krijgt
5. NZ was injectie: dus brandstofpompen zijn al aanwezig:
vlak voor de carb's een restrictie-t-stukkie met retour.
Als de vlotterkamers maar genoeg gevuld worden, ook bij hoog toerental dan is 't goed
(bij teveel druk stromen de carb's over)
6. Tot nu toe heb ik redelijk nette schone carb's aangeschaft:
geen reden tot schoonmaken of reviseren.
Revisie-setjes zullen vast knetterduur zijn, net zoals andere sproeiers en naalden.
(in tegenstelling tot bijv webers: das nog wel betaalbaar)
7. Die zijn voor de choke: op de foto mis ik de rail die alle 4
de 'pikjes' met mekaar verbind.
Hoop voor je dat die ene wel weer dicht kan....op de 1 of andere manier ff gangbaar maken