Misschien komt het wel via de voorruit, wat de technische bladen ook aangeeft..
Daar heeft mijn polo volgens mij ook last van gehad.. Ik had ook telkens water binnen en met demonteren ben ik nergens andere gaten tegen gekomen..
Die teer matten zou ik idd eruit halen en nooit meer erin doen.. Het dempt wel, maar je krijgt ze nooit helemaal naar de contouren van de bodem gevouwen.. FF met de föhn/ verfbrander erop en je trekt ze zo van de bodem af!
Yep. Voorruit had ik ook al gevonden. Zat nog wat aanslag van vet dat bij het plaatsen was gebruikt en nu met het water mee was gekomen.
Zo ver ik nu kan nagaan:
- voorruit lekt
- deurrubber lijkt te lekken (en behoorlijk)
- achterruit lekt.
Het meeste zal zich snel oplossen als alle ruiten er uit gaan en alles schoon wordt gemaakt.
Ga me er in ieder geval niet druk om maken.
Auto gaat toch kaal.
Ik heb in het weekeinde een soort van besluit genomen om em helemaal over te laten spuiten om kleurverschillen te voorkomen.
Ben namelijk er achter gekomen dat de auto nu al een kleurverschil heeft. Er is dus al aan gespoten.
Verklaart een aantal dingen:
De bijna roestvrije spatbordrandjes achter (met uitzonder van het stuk onder de plastic kapjes
De motorkap en het dak zonder een putje van steenslag (nee, echt helemaal niks, nog geen krasje)
De sinasappelhuid (slechts lichtjes) op het achterscherm aan de bestuurderskant.
Ga geen risico lopen en laat dan maar meteen de hele auto spuiten. Aangezien hij verder strak is zal dit qua meerkosten wel meevallen.
O ja, was ik nog vergeten te melden.
Onder het plastic kapje bij het achterscherm bladert het metaal vrolijk.
Daar moet dus een nieuw stukje in worden gelast als ik het goed zie (kapje er maar even op laten zitten, houdt het waarschijnlijk bij mekaar
)
Ook in de bodem zit een plekje. teer komt daar binnen mooi omhoog. Had het eerst niet gezien.
Valt allemaal wel mee en maak me er niet druk om, maar betekend dat, in combinatie met de eerder gevonden roest, in ieder geval het volgende gespoten moest worden.
1. Deuren
2. rechter voorscherm
3. rechter achterscherm
4. dak
5. achterklep.
Tja.... euh....doe dan maar helemaal (verklaart mijn keuze voor het compleet spuiten van de auto lijkt me)