Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: wobster op zo, 31 jan 2010, 20:51:39
-
ik had de polo aan het rijden maar onderweg naar de keuring begon de onsteking te haperen.auto begon te bokken en knallen.door de keuring geraakt maar afgekeurd voor stuurhuis rubber dus moet terug.
dingen die ik gecontroleerd heb
-distrubutie op tijd 1 cilinder hoogste punt nokken op tuimelen onstekinghuis staat streepje goed check
-bobine was niet zo denderend een van de bmw gepakt had ik nog liggen check
-contacpunten ok bougies vonken allemaal goed check
-carbs lopen mooi vol check
wel had ik gezien dat de nokken redelijk vlak waren gesleten van de inlaat 1ste en 4 de cilinder maar toch maar gesteld
maar de motor wil moeilijk aan de praat moet gas erop houden en knalt en bokt.en zou beetje nrm moeten lopen voor keuring en kan dan de mh erin leggen.
mss iemand nog een idee?
-
En wij moeten vanaf 't beeldscherm maar raden om welk blok 't gaat -dunno-
Puntjes, dus sleeptuimelaar.
Carbs is meervoud, dus iets wat niet standaard is
-
oei nee is gewoon standaard 1.0 hz zeker? is een 2 van 84
carb moest het zijn lettertje te veel
greetz wobster
-
doe maar gl
ruikt zich naar paddestoel op je ontstekingshuis die lek is
-
Koelvloeistof in de olie? ontsteking van tijd af? blijft ie zonder luchtfilter wel goed lopen?
Zomaar wat hersenspinsels, misschien zit er iets tussen dat een lampje doet branden.
groeten Sebas
-
koppaking is niet lek.
onsteking staat op basis afstelling vroeger of later zetten geen verbetering
distrubutie ook op tijd gezet volgens zuigerstand en nokken op tuimelen en stond goed
@serge paddestoel nog niet gecontroleerd hoe te checken? en eventueel te overbruggen?
blokje moet gewoon beetje rijdbaar zijn wil er geen geld induwen want staat een mh te waxhten met cbr carbs,maar moet beetje rijdend zijn voor de keuring.
wel is de is de nokkenas op 2 nokken zo goed als vlak nog nooit zo erg gezien
zoiets,maar dit merkte ik op weg naar keuring dat motor niet hoger in toeren wou.maar heeft volgens mij weinig te maken met het bokken en niet mooi willen lopen.
(http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/nok.jpg)
-
Nokkenassen doen wel eens vreemd, maar zelfs met bijna geheel afgesleten nokken moet een GL nog wel lopen: zoveel nok zit daar standaard niet op.
Ik tip om toch eens naar zoiets lulligs standaards te kijken als je benzinefilter. Klinkt stom, maar ik had t toen ik met mijn Polo 1 naar de keuring wilde. draaide eerst goed, en dan ineens dood: leidingen verstopt met roest en uit eindelijk bleek tank van binnen compleet verrot (trok lucht onder het rijden, bokte en sloeg af).
't is simpel te controleren, dus waarom niet?
vacuumpotje op ontsteking: Slangetje erop en aan zuigen: als je oneindig kunt blijven doorzuigen: membraam lek. Als je kunt zuigen, maar je voelt al vrij snel weerstand: in orde. Overbruggen: afkoppelen en slangen afdoppen. Dat de verstelling op de ontsteking niet werkt is niet het hele probleem; De valse lucht die de motor trekt, en het niet goed verstellen van de ontsteking geeft meer problemen.. afgedopte slangetjes moet ie in ieder geval mee kunnen lopen en rijden en zelfs door de keuring. Maar vermoed dat t dat niet alleen kan zijn.
Afgesleten nokkenas: krijgt ie wel genoeg olie, of is de nokkenas smering op een vastloper na dood?
-
benzinefilter is vervangen had ik direct gedaan omdat tank leeg was.
ga het eens proberen het testen van paddo en eventueel het afdoppen want het slecht lopen is echt onstekingskwestie alleen vind ik niet goed waar het zit,
want ben nu echt bijna alles afgegaan alles er af gehaald en terug van de basis begonnen op tijd zetten,onsteking basispositie en bougiekabels op volgorde gestoken.
polo slaat direct aan als je nergens aankomt loopt die ff mooi stationair 2 seconden en begint te bokken en valt uit.
choke erop blijft die 10s bokkend lopen valt uit
gas erop bokkend lopen maar blijft dan wel lopen
mijn zin gaat ook over omdat dit blok er toch uit moet.
maar toch al fijn dat iedereen beetje meedenkt en al veel info gevonden
-
Zit er niet toevallig een rubberen voet onder de carburateur? Weet niet precies hoe die blokken eruit zien, maar als die geschuurd is kan `t zijn dat ie valse lucht aanzuigt.
-
voetpakking zou idd goed kunnen
-
Controleer ook ff je 'sigaar' (als je niet weet wat dat is => zoekfunctie)
Btw: heb toevallig nog een splinternieuwe GL-nokkenas liggen:
heeft mij niks gekost => opbrengst mag naar de clubkas.
-
hij is gekeurd -sturen-
loopt nog steeds niet mooi maarja had de vacuum afgedopt en dop 10 in carterventilatie geduwd en was net genoeg om hem draaiende te houden.
bedankt voor de hulp