Auteur Topic: Elektra probleem  (gelezen 1436 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Elektra probleem
« Reactie #15 Gepost op: zo, 17 jan 2010, 02:43:45 »
Dat kan evt ook met het welbekende maar o zo vervelende probleem met een (af en toe) defect contactblokje... Zeer frustrerende storing, maar o zo eenvoudig (en goedkoop) te verhelpen.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Elektra probleem
« Reactie #16 Gepost op: zo, 17 jan 2010, 14:06:59 »
contactblokje heb ik nog niet geprobeert....die zit gewoon bij het contactslot neem ik aan?

accu is goed en goed opgeladen, alleen wel 10aH minder als voorgeschreven staat, denk niet dat dat veel uit mag maken
startmotor draait hard genoeg.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Elektra probleem
« Reactie #17 Gepost op: zo, 17 jan 2010, 20:27:16 »
en zet dan eens een draadje van +accu naar 15 bobine , dan starten (ja het klopt dat dan al alle lampjes op je dash branden )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Elektra probleem
« Reactie #18 Gepost op: ma, 18 jan 2010, 15:36:44 »
ah, dat ga ik nog eens ff proberen wanneer mijn carburateur weer in elkaar zit.  -thumbsup-
stel dat hij dan wel start met kabel van + --> 15(bobine) waar ligt het dan aan? breukje kabel?

ff nog wat dingen,
als de voetpakking van carb. niet 100% meer is start hij gelijk dan niet meer?
en als onsteking niet 100% goed staat start hij dan eveneens niet meer

lijkt mij bij beiden dat hij beroert gaat lopen maar hij moet toch aanslaan?
« Laatst bewerkt op: ma, 18 jan 2010, 15:38:38 door FoZ »

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Elektra probleem
« Reactie #19 Gepost op: ma, 18 jan 2010, 15:52:02 »
Hij zou dan gewoon aan moeten slaan...grote kans dat ie wel beroert loop
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Elektra probleem
« Reactie #20 Gepost op: di, 19 jan 2010, 19:35:55 »
pfff

rechtstreeks een kabel getrokken van + naar 15(bobine)---> geen succes, niet starten.

ook na het lange doorstarten hoor ik de carburateur ploffen/puffen en zie ik een rookachtige pluim in de carb hangen.
bougies blijven nog droog en houd ik schroefdraad van bougie op het blok en start dan zie ik helemaal geen vonk meer  -boehoe-


lijkt wel of het van kwaad tot erger gaat -gert-

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Elektra probleem
« Reactie #21 Gepost op: vr, 22 jan 2010, 10:39:45 »
Nou, vandaag toch nog ff gekeken met iemand.

vonken zijn wel aanwezig! ik zeg ook voor 98% dat het niet de onsteking is.

carb losgehaald en de vlotterkamers zitten vol peut.
het probleem zit hem dus bij inlaat.

nu mijn vraag.....kan het liggen aan een niet werkende spruitstukverwarming?
aangezien bougies droog blijven.

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Elektra probleem
« Reactie #22 Gepost op: zo, 31 jan 2010, 12:26:49 »
iemand die weet waar het aan kan liggen als ik een straaltje benzine in de carburateur en bougies blijven droog?

met dit weer kan het natuurlijk bevriezen maar een spruitstukverwarming (Egel) regelt dat toch?
hier meet ik geen stroom op wanneer de auto op contact staat  -dunno-

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Elektra probleem
« Reactie #23 Gepost op: zo, 31 jan 2010, 13:10:48 »
d`r zou eigenlijk wel benzine in de cilinders moeten komen. Staat de Db riem nog op tijd?
Oo=o=oO

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Elektra probleem
« Reactie #24 Gepost op: zo, 31 jan 2010, 18:21:50 »
Daar dacht ik ook an:

Je ontsteking heb je vanalles aan gedaan ondertussen, en waarschijnlijk weet je al niet meer waar en wanneer het probleem precies ontstond of door ontstaan kan zijn. Als het tijdens regulier onderhoud is geweest, kan het van alles zijn.

Begin vooraan:
Compressie, Brandstof, Onsteking

- Timing distributie (belangrijkste) -> staat de distributie verkeerd, is er geen of onvoldoende compressie, en houdt het verhaal op

- Controleer de brandstof toevoer. Als de distributie goed staat, moet het blokje dus lucht aanzuigen. Krijgt de motor echter geen brandstof, zal er nooit wat gaan lopen.
Door alleen een scheut brandstof door de carb naar beneden te gooien, moet de motor hier op reageren bij starten: Een klein beetje benzine ( eierdopje vol ) moet minimaal een paar seconden een lopende motor geven.

- Controleer de onsteking: Je hebt 't al geprobeerd met een bougie eruit draaien, deze tegen het blok houden en kijken of ie vonkt. Als ie dat doet, controleer dan de ontstekingsvolgorde. Dubbel check dat. of nog beter: Trek alles los en begin van voren af aan. Controleer of het middelste pinnetje in de verdelerkap er nog wel in zit ( heel vervelende storing :) )

Ik heb het vermoeden dat je iets heel simpels over het hoofd ziet. Echt heel simpel.

Dus: Distributie, Carb, Onsteking!
Als je de Distributie gecontroleerd hebt; Carb: als je pompt met het gaspedaal, zie je dan een straaltje benzine ingespoten worden (acceleratiesproeier) in de carb? Zo ja, dan kun je eens proberen met pompend pedaal te starten: geen effect? Zoek het in de ontsteking ! Als je benzine krijgt, en de bougies vonken, dan is het de volgorde van de kabels of de basis afstelling van de onsteking.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Elektra probleem
« Reactie #25 Gepost op: ma, 01 feb 2010, 08:13:29 »
 -thumbsup-
ik ga de distributie nog ff dubbel checken -klus-

Bougies vonken : Check!
in carb. zie ik een straaltje benzine bij gasgeven : Check!