Daar dacht ik ook an:
Je ontsteking heb je vanalles aan gedaan ondertussen, en waarschijnlijk weet je al niet meer waar en wanneer het probleem precies ontstond of door ontstaan kan zijn. Als het tijdens regulier onderhoud is geweest, kan het van alles zijn.
Begin vooraan:
Compressie, Brandstof, Onsteking
- Timing distributie (belangrijkste) -> staat de distributie verkeerd, is er geen of onvoldoende compressie, en houdt het verhaal op
- Controleer de brandstof toevoer. Als de distributie goed staat, moet het blokje dus lucht aanzuigen. Krijgt de motor echter geen brandstof, zal er nooit wat gaan lopen.
Door alleen een scheut brandstof door de carb naar beneden te gooien, moet de motor hier op reageren bij starten: Een klein beetje benzine ( eierdopje vol ) moet minimaal een paar seconden een lopende motor geven.
- Controleer de onsteking: Je hebt 't al geprobeerd met een bougie eruit draaien, deze tegen het blok houden en kijken of ie vonkt. Als ie dat doet, controleer dan de ontstekingsvolgorde. Dubbel check dat. of nog beter: Trek alles los en begin van voren af aan. Controleer of het middelste pinnetje in de verdelerkap er nog wel in zit ( heel vervelende storing
)
Ik heb het vermoeden dat je iets heel simpels over het hoofd ziet. Echt heel simpel.
Dus: Distributie, Carb, Onsteking!
Als je de Distributie gecontroleerd hebt; Carb: als je pompt met het gaspedaal, zie je dan een straaltje benzine ingespoten worden (acceleratiesproeier) in de carb? Zo ja, dan kun je eens proberen met pompend pedaal te starten: geen effect? Zoek het in de ontsteking ! Als je benzine krijgt, en de bougies vonken, dan is het de volgorde van de kabels of de basis afstelling van de onsteking.