Auteur Topic: Project [ FR-18-TN ] Derby 1f CLS  (gelezen 24012 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #105 Gepost op: zo, 24 dec 2006, 14:06:54 »
Motorfietscarb's hebben alleen peut nodig (+ gaskabel en eventuele chokekabel)
 -uitlachen- fuck elektronica

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #106 Gepost op: ma, 25 dec 2006, 10:44:21 »
draadjes lekker afdoppen dus... yihaa!
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #107 Gepost op: ma, 25 dec 2006, 12:33:44 »
wat voor pomp heb je gekocht een nieuwen?? een orinelen kost rond de 150 euro vond ik wat zuur mijne draait via g40 tank en retoer  -sturen-
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #108 Gepost op: di, 26 dec 2006, 09:34:36 »
draadjes lekker afdoppen dus... yihaa!

Slangetjes van de carb's niet teveel afdoppen: ontluchting enzo

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #109 Gepost op: di, 26 dec 2006, 12:48:48 »
nog geen pomp gekocht, maar zit een motorzaak hier in de buurt die veel 2e hands spul heeft liggen..
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #110 Gepost op: za, 20 jan 2007, 23:38:38 »
sfeerimpressietje, ook in eindhoven is het grijs...

gelukkig zonder geluid erbij... uitlaatgasterugvoerdopje lag open..



dus bak en braad




helaas braken de tapeindjes lekker af zodat de pijp nog niet 100% goed zit... van de week het spruitstuk er eens af proberen te halen en bij de revisie boer nieuwe tapeindjes halen.

uitlaatgasterugvoerpijpje van een reserve pijp ook dicht gebakken zodat de polo ook een nieuwe kan krijgen (die heeft de hele voorpijp lek)



algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #111 Gepost op: wo, 31 jan 2007, 20:59:20 »
zo.. vandaag een vrije middag dus de uitlaat maar eerst even in orde gezet. nieuwe pakkingen had ik nog liggen dus dat kwam goed uit.

klepsteeltje is nogal wit, normaal? of maakt dat geen bal uit?


nieuw tapeindje achteraan en de anderen ff met de staalborstel bewerkt.

koperen moertjes erop, volgens de onderdelenzaak voor een Fiat maar het past wel precies, is ook standaard m8 dus zal wel goed zijn.


precieziewerk met de momentsleutel aangedraaid op 25Nm

aan de onderkant past het ook mooi..




algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #112 Gepost op: wo, 31 jan 2007, 22:16:27 »
kijk stabie stang hangt er al onder  -thumbsup-
bij jou meer ruimten over als bij mij ik had nog 3 cm  -boehoe-
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #113 Gepost op: wo, 31 jan 2007, 23:39:56 »
Spruitstukje past!  -thumbsup-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #114 Gepost op: do, 01 feb 2007, 00:05:05 »
Stabi zat er al onder btw.... die ik van jou had overgenomen is voor de polo, deze is ook net ff anders (wiechers).
Die voor de achterzijde heb ik er al wel op zitten.

spruitstukje past perfect.. nu ben ik ook van dat pijpje af volgende plan is die van de polo demonteren en eens kijken of alles eraan nog heel is, en blijft. anders ff bij de revisieboer langs om een nieuw tapeindje te draaien.



algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #115 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 18:58:16 »
vandaag en gisteren weer lekker bezig geweest, mark zijn oude interieurtje zit er nu in en het ziet er goed uit ook icm de groene matten enzo.

dat was gisteren, vandaag de carb gewisseld met een die ik van Jos had. Ik kwam er ook achter dat de benzineslang het probleem was, deze was nl losgekomen.

hij start dus wel weer, echter er is nog van alles loos. ten eerste lekt er koelvloeistof, waarschijnlijk radiator lek aangezien het tegen de uitlaat piest, maar dat moet ik eens met 2en bekijken.

verder knort de uitlaat nog, dus die is nog niet 100% dicht.

verder blijft hij hangen, raar effect. als je een keer gas geeft en dan weer los laat zakt hij langzamer dan normaal in toeren. net of je je voet langzaam van het pedaal zou halen.

ook de distri staat te strak, maar hoe krijg je in godsnaam dat onderste boutje van de waterpomp los????? kan er met niets bij komen.


verhaaltje kosste weer een can:




algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #116 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 19:15:39 »
Waterpomp: dop 10 is te kort,. lange dop 10 is te lang.


Maar met de motorsteun links en rechts los, een bandenijzer, en doorzettingsvermogen lukt t met een lange dop 10 alsnog.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #117 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 19:18:41 »
tis echt een bitch dus....

en what about het langzaam "aftoeren" kan dat met een te strakke riem te maken hebben?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #118 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 19:46:29 »
ontstekinstijdstip?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #119 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 19:48:34 »
is een goeie.. heb m wel wat verdraait richting tijdstip waarop ie het beter deed, maar hij wilde niet verder dan redelijk draaien..

lamp er nog niet bij gehad, maar van de week maar eens met het boek op schoot en de lamp in de hand afstellen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl