Auteur Topic: Project [ FR-18-TN ] Derby 1f CLS  (gelezen 24041 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #150 Gepost op: zo, 20 mei 2007, 23:52:47 »
en die past ook???

g40 en gewone 2/2f gelijk aan mekaar???

thx alvast Dennis, 2f is wel op de sloop te krijgen...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #151 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 22:56:42 »
na 2 maandjes radiostilte...en het benzinepompafdichtplaatje is nog steeds niet binnen (heb ook niet gebeld oid, toch eens doen) anders maar zelf maken uit een stukje alu..

stabi welke in de vorige post nog genoemd word ligt al een tijdje voor de voorwielen, echter het geld voor g-laderseite draagarmen en toplagers is nog niet gevonden (300 eurootjes...)

zo kreeg van de week een berichtje van serge dat mijn carbs klaarlagen en het spruitstukje afgebakken was.. dus meteen even wezen halen



op aanwijzen van de expert die mijn inlaatje heeft gebakken vervolgens de sproeiers uitgeboord tot 1,5mm (was 1,35 mm op 1 en 4 en 1,38 op 2 en 3, dit aangezien de middelste cylinders bij een motorfiets aanzienlijk warmer worden door de compacte bouwwijze en de hoge toeren)

eerst vlotterkamer openschroeven:


de hoofdsproeiers eruit schroeven:


sproeier:


uitboren:


en de 150 micrometer sproeier is geboren:


alles in omgekeerde volgorde weer terug, piece of cake...
van de week even langs een motorzaak om de CO schroeven eruit te laten draaien, deze zijn vlak van boven met een hoekje eruit en met een schroevendraaier niet los te krijgen. deze laat ik er uit draaien en dan maak ik er met een ijzerzaagje gleufjes in. deze draai ik helemaal in en dan gooi ik ze allemaal 2 halve slagen los (ja 1 hele dus) en dan zou de CO goed moeten staan. wel handig dit van tevoren te doen aangezien ze in ingebouwde toestand lastig te bereiken zijn.

de carbs waren voorzien van een gaskleppositiesensor, deze gaf een signaal aan de computer  :roll: van de motorfiets. aangezien ik alleen thuis een laptopje heb en niet in de auto kan deze er dus af:


zonet even langs de praxis gereden en een rolletje montageband gekocht, dit om de carbs niet alleen aan de inlaat te laten hangen, dit rammelt vast los namelijk, maar ze ook aan de kop te fixeren.


Helaas is de originele gaskabel niet te gebruiken omdat deze een verkeerd busje aan het einde heeft zitten maar ook omdat deze geknikt is (anders was er nog een ander busje op te maken. deze ook bij de motorzaak na laten maken met de juiste busjes.


de chokekabel zou wel moeten passen, echter deze was al in een eerder stadium gesneuveld. wellicht is deze van een motorfiets over te zetten maar ik vrees dat die te kort zijn. Ik moet er 1 hebben met hendel er aan vast, welke je door een rond gat in het dash steekt en dan met een moer vast zet en aan het andere uiteinde moet de kabel gewoon uitsteken.





algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #152 Gepost op: di, 24 jul 2007, 04:44:51 »
vergeet je rembekrachtiger gaatje niet . -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #153 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 22:50:29 »
is reeds uitgeboord, 3mm was het toch?

morgenmiddag even langs een motorzaak rijden voor een nieuwe buitenkabel voor de chokekabel en een ander gaskabeltje met een tonnetje dat aan de carbs past..

binnenzijde kan evt wel een kroonsteentje op

gelijk bij die zaak ook ff vragen of ze de CO schroefjes los kunnen draaien. Is wel gespecialiseerd in crossmotoren maar zal vast wel zoon doppie hebben of is dat honda specifiek?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #154 Gepost op: do, 26 jul 2007, 04:22:20 »
honda maakt ook crosmotoren  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #155 Gepost op: do, 26 jul 2007, 17:28:39 »
moest uiteindelijk toch even langs de honda specialist, groeneveld motoren oid.. gaskabeltje met t goede tonnetje eraan gehaald voor 5E

de chokeschroefjes wisten ze me te vertellen zaten kapjes overheen en eronder zaten de chokeschroeven, kennelijk amerikaans model..

ze hadden het er over dat ie dan standaard te arm zou staan dus dichtdraaien en 2 slagen open zou goed zijn, voor de polo ook? of waren het nou halve slagen serge?

daarna nog even langs de halfords gereden en een universele buitenkabel gehaald om mijn originele chokekabel mee te fixen.

kabels:


dit dopje van de kabel af schroeven


het kunststof kapje uitboren en het stalen eindstukje van de kabel erin timmeren


dan de kabel erin steken


gaatje boren in de chokehendel van de carbs zelf


de chokekabel komt door het gaatje en word op het klemmetje erachter vast gezet, door aan de hendel te trekken duwt de buitenkabel de chokehendel aan, werkt prima!
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #156 Gepost op: do, 26 jul 2007, 17:44:22 »
Ziet er allemaal goed uit, kun je mij mooi helpen als ik ze erin wil... :P

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #157 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 15:06:03 »
hehe bijvoorbeeld..

het verhaal van de kapjes over de chokeschroeven bleek broodje aap.. heb ze er nu wel uitgekregen en sleufjes in gemaakt, niet bepaald netjes, maar als het maar werkt..

2 hele slagen los klopt wel???

ga ik ze er zo eens op schroeven denk ik...

heb alleen nog geen oplossing voor het gat van de benzinepomp denk dat ik de pomp gewoon ff terug zet tot ik iets gevonden heb,,
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #158 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 20:33:03 »
2 halve slagen of 1 hele
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #159 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 20:34:03 »
benzine pomp gat is met plaatje op te lossden (tip maak van papier een mal )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #160 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 22:43:27 »
thx serge  -thumbsup-

toch voor de zekerheid ff langs de dealer gereden waar ik een paar maanden terug het plaatje had besteld (gisteren bij een andere vestiging gevraagd maar die konden niks vinden in het systeem) na een tijd rommelen in het magazijn kwam het volgende naar boven:



voor die E5,10  :D



fits like a glove...

tapeinden er niet uit gehaald onder het motto zet ik het spruitstuk daar wel op vast, maar helaas paste de moer er niet echt op, boutjes al gebruikt voor de benzinepompplaat dus laat ik die 2 maar los, echt bewegen kan het niet spruitstukje zit muurvast



even een mock up gedaan om te kijken waar ik de benzinepomp kwijt kon. en er bleek al een gat te zitten waar een boutje doorkon vlakbij de accu op het scutbord dus daar de pomp aan vast gemaakt.

chokekabel erin gelegd, precies goed..

morgen kijken of ik een oplossing voor de waterslangen kan vinden en de rest kan aansluiten.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #161 Gepost op: vr, 27 jul 2007, 23:12:10 »
tapeinden er niet uit gehaald onder het motto zet ik het spruitstuk daar wel op vast, maar helaas paste de moer er niet echt op, boutjes al gebruikt voor de benzinepompplaat dus laat ik die 2 maar los, echt bewegen kan het niet spruitstukje zit muurvast

Zou het spruitstuk toch rondom vastzetten, gaat geheid valse lucht trekken.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #162 Gepost op: za, 28 jul 2007, 18:10:39 »
inmiddels alles aangesloten, wat kvs bijgevuld, een nieuwe accu gekocht en eens gestart..

http://www.youtube.com/watch?v=7BHJ3s1PZSU


gaskabel moet nog wat korter want het pedaal zit onderin en reageert een beetje langzaam en is moeilijk te doseren.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #163 Gepost op: za, 28 jul 2007, 18:28:11 »
Oh, wat klinkt dat toch lekker -love-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #164 Gepost op: za, 28 jul 2007, 18:29:30 »
tapeinden er niet uit gehaald onder het motto zet ik het spruitstuk daar wel op vast, maar helaas paste de moer er niet echt op, boutjes al gebruikt voor de benzinepompplaat dus laat ik die 2 maar los, echt bewegen kan het niet spruitstukje zit muurvast

Zou het spruitstuk toch rondom vastzetten, gaat geheid valse lucht trekken.

withstupid
je hebt laagvliegers en modelvliegers .