Auteur Topic: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980  (gelezen 260430 keer)

Offline Da_tezz

  • L86C-0186
  • Non-Register lid
  • Berichten: 155
  • Geslacht: Man
  • Matthijs Aries
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #660 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 10:37:44 »
Balen man, maar ja joh, achter de wolken schijnt de zon! Moet goedkomen!
VW Polo II Steilheck 40kW (MH) '88 - R.I.P.  *  VW Polo IIF Coupe 40kW (AAV) '94

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #661 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 11:51:17 »
ik zeg wielen eraf.

ik ook. maar de ophanging moet ook anders. dat vereist laswerk en (weer) nieuw materiaal.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #662 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 12:57:40 »
Pff daar wordt je niet vrolijk van  :(

Succes met het herstel  -hug-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #663 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 14:02:48 »
ik ook. maar de ophanging moet ook anders. dat vereist laswerk en (weer) nieuw materiaal.

Ben wel benieuwd wat er anders moet aan de ophanging? -dunno-
De wielen eraf lijkt me dan weer niet handig, zou dan eerder opteren voor een bevestiging/fixatie tussen de 2 ophangers... Dan kunnen ze tov elkaar niet meer bewegen, maar kun je het geheel nog wel verplaatsen.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #664 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 15:39:51 »
een polo loopt achter schuin naar buiten
Dat betekent dat als de houder tegen de polo aan zit de boutgaten nog bijna 10 cm van de polo af staan.
Daar moet dus een extra stuk op die verder naar voren komt.

Daarbij moet je al veel opvangen want de auto moet vrij ver van de bok hangen aangezien de schuine delen in de bokken anders tegen de auto aankomen.
Alles samen zorgt voor veel spanning op het gehele systeem.

Inderdaad. een verbinding tussen beide ligt het meest voor de hand.
Enig idee wat twee verbindingen tussen beide bokken incl bevestigings materialen (en bij voorkeur de balken zelf ook demontabel ivm vervoer) over een lengte van enkele meters kost?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #665 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 15:56:24 »
Ik weet niet helemaal zeker of ik je snap. Als ik het zo lees denk ik te begrijpen dat er afstandsbussen tussen moeten, maar dat wisten we al en hebben we hier ter plaatste ook al besproken, dus denk ik dat ik het nu verkeerd begrijp... -dunno-

Als er afstandsbussen zitten tussen de bumperbevestiging(en) en de bok, waardoor het binnenste punt van de bok op zeg maar 1 mm afstand van de carosserie zit, dan kan er verder imo niets van de bok de auto nog raken, toch? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #666 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 16:37:45 »
klopt. maar een afsptandsbus kan wel iets opvangen. maar 10cm? dat moet volgens mij gewoon gelast worden watn ook een bus gaat doorhangen....

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #667 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 16:45:18 »
noeste arbied:

Deel van het interieur ontdoen van teer

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #668 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 16:46:26 »
deel 2

wielkast

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #669 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 16:47:15 »
en nog een plaatje van de verbinding scherm / a-stijl
bekend roestplekje volgens mij....

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #670 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 16:49:11 »
waarom op twee plekken bezig?

mijn rug verklaart me voor gek. heb tenslotte normaal een kantoorbaan.
Hiermee kan ik dus af en toe van houding wisselen  :)

Ook even de owatrol CIP weggehaald.

--> linkerhand / rechterschouder.
Er onder zat gewoon wat 'actieve' vliegroest.
En dat terwijl de polo sinds het behandelen geen vocht meer heeft gezien  -gert-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #671 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 16:58:26 »
wieltjes van die bokken vervangen voor wieltjes met remmen, zal al een boel schelen. Rolt echt niet zo 123 meer weg dan. en een spanband van de voorste naar de achterste. Zodat ze ook niet zomaar uit elkaar kunnen schuiven. Klinkt misschien allemaal simpel, maar dit lijkt me de meest handige goedkope oplossing. Plus er is weinig aanpassing voor aan de bokken nodig, Kunnen daarna makkelijk nog hergebruikt worden voor andere autos en het werkt.

Ik kom denk ik vrijdag even langs met de pookknope ;)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #672 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 17:02:22 »
klinkt misschien lullig....

maar na het voorval moet ik mijn vertrouwen in het systeem nog even terugvinden.
(ben bang dat een spanbandje niet volstaat. en 8 nieuwe wielen kopen kost ook meteen een flinke slok geld)
Daarbij hoef ik de polo gedurende de hele periode niet te verplaatsen.....

morgen of overmorgen komt Ramon langs.
kijken we samen verder.

Zoals je ziet verveel ik me in de tussentijd verder niet  :)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #673 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 17:03:35 »
snap dat je na zoiets toch wel ff terugdeinst, maar houd de moed erin. Tis niet het eind van de wereld!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #674 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 18:01:39 »
net de binnenkant afgemaakt (dat ene vlak op de vorige foto dan hè) . zo even wat andere dingen doen en morgen verder  :)