Vanmiddag Restauratieman op bezoek gehad. Uitleg gekregen bij de reeds toegestuurde foto's en nieuwe foto's (krijg ik nog toegestuurd).
A-stijlen
Zijn hersteld en "nu sterker dan ooit". In mijn eigen woorden: die stijlen bestaan uit een soort metalen triplex, wat ie met TIG-lassen tot een solide, sterke constructie heeft gemaakt.
Dorpel
Links onder de A-stijl is een nieuw (door Reparatieman zelf precies nagemaakt) stuk ingelast.
Binnenschermen
Lasnaden zijn afgeslepen en voorbehandeld met anti roest spul (epoxy?) dat tot in de kleinste haarvaatjes doordringt en 'voor eeuwig' beschermt.
Front
Het oude front is er * gedeeltelijk * uitgehaald. Het nieuw gekochte (imitatie) front is deels uit elkaar gehaald. Want het onderste deel van het front bestaat uit twee delen:
* buitenste deel (waar je van voren tegen aan kijkt) ;
* binnenste deel (dwarsverbinding tussen chassisbalken), hij noemt dat de 'traverse'.
Bij het oude front bleek alleen het buitenste deel (van 1mm dik metaal) deels doorgeroest; het binnenste deel (1,8 mm dik) had slechts oppervlakte-roest. Bij het imitatie-front is het binnenste deel slechts 1 mm dik. Het oude front EXclusief het dikke achterste deel is verwijderd. Het nieuwe front EXclusief dezelves dunne achterste deel wordt er nu ingelast.
Portieren
Zijn gedemonteerd en er zijn her en der (waar het was weg geroest) nieuwe randjes en hoekjes in gelast.
Accubak
Besloten is om NIET een nieuwe accubak plaatsen, maar de reeds aanwezige noodreparatie (gepuntlaste en afgekitte horizontale plaat) onder een iets naar buiten aflopende hoek te plaatsen en volledig door te lassen.
Dakrand achter
De te veel aan-, door- en weggeroeste rand boven achter de achterklep wordt verwijderd en vervangen door een nieuwe nagemaakte rand.
Achterklep en schot
Diverse roestplekjes en -gaten bij raamrand, achterlichten en slot zijn met klein laswerk hersteld.
Hemel
De achterrand van de hemel is verpulverd/vergaan en kan niet meer vastgezet worden. Idem de bekleding op de C-stijlen. Restauratieman gaat dat fixen met een super dun én super sterk bekledingsmateriaal dat óver de bestaande bekleding wordt geplakt. Hij garandeert een mooi en duurzaam resultaat.
Voorschermen
Komen van weer een andere (rode) Polo. Worden ook kaal en strak gemaakt. En bij één van de schermen wordt er een onderhoek uitgeslepen en een nieuw door Restauratieman zelf nagemaakt stuk ingelast.
Grondverf
Dit weekend wordt laswerk afgemaakt. Volgende week gaat alles is de grondverf.
Spuiten
Omwille van de snelheid overweegt hij om het spuitwerk niet deel na deel in eigen (kleine) spuitcabine te doen. Misschien zet ie de geprepareerde koets op een transporter en gaat ie alles in 1x bij een relatie met een grote spuitcabine doen.
Tectyl, kitten en coaten
Ergens tijdens of tussen de hierboven beschreven stappen wordt er ook nog van alles tegen roest behandeld. Heeft ie me wel verteld en uitgelegd maar de details ben ik ff kwijt.
Tot zover.