Algemeen forum > Algemeen

Zekeringen

<< < (2/3) > >>

Renzepro:

--- Citaat van: patrick86c op vr, 07 jun 2019, 14:05:59 ---Leg eens 1 draad van sensor aan massa.

--- Einde van citaat ---

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Wat ik wel heb geprobeerd is de kabel van de sensor los, geen resultaat, en aan de massa (blok), ook geen resultaat.

Als ik je goed begrijp, moet dit hetzelfde effect hebben als wat jij bedoelt.

Gekke Gerrit:
Als-ie massa maakt gaat-ie juist piepen.


--- Citaat van: Renzepro op vr, 07 jun 2019, 13:20:01 ---3a) Ik heb wel de oliedruk sensor bovenop het blok, rechts als je voor de auto staat, vervangen.
Ik heb getest of dit kanaal verstopt was door de bobine los te koppelen, sensor te verwijderen en de auto 10 seconden rond te laten gaan. Olie kwam er keurig uit. Ik weet zeker dat dit een oliedruk sensor is.
--- Einde van citaat ---

Wat ik bedoelde bij 3a is of het de oliedruksensor is die het probleem oplevert (of dat de andere oliedruksensor misschien de oorzaak is), en of je leverancier je de juiste sensor voor die plek heeft verschaft.
Ik geloof best dat jij weet wat een oliedruksensor is, hoor, probeer slechts mee te denken. ;)


--- Citaat van: Renzepro op vr, 07 jun 2019, 13:31:12 ---P.s.: De tellerunit die er in zit is niet degene die in deze polo kwam.
Ik herinnerde mij dat ik de tellerbak verwisseld had. Kabelboom/folie zal wel niet op elkaar afgestemd zijn. LEGO dat niet past  :)"
--- Einde van citaat ---

Ah, ja dat kan ook nog, dat je stekkerverbinding niet helemaal overheen komt met de pinbezetting van de folie. Óf dat de nieuwe cockpit al een probleem met de zoemer had?

Renzepro:

--- Citaat van: Gekke Gerrit op vr, 07 jun 2019, 15:00:25 ---Als-ie massa maakt gaat-ie juist piepen.

Wat ik bedoelde bij 3a is of het de oliedruksensor is die het probleem oplevert (of dat de andere oliedruksensor misschien de oorzaak is), en of je leverancier je de juiste sensor voor die plek heeft verschaft.
Ik geloof best dat jij weet wat een oliedruksensor is, hoor, probeer slechts mee te denken. ;)

Ah, ja dat kan ook nog, dat je stekkerverbinding niet helemaal overheen komt met de pinbezetting van de folie. Óf dat de nieuwe cockpit al een probleem met de zoemer had?

--- Einde van citaat ---

Vooropgesteld dat ik je hulp erg waardeer! Uit tekst is de toonzetting soms moeilijk te halen, maar alles was positief bedoelt!
De oliedruk sensor is dezelfde als die eruit kwam, die overigens ook erg nieuw leek. Kan natuurlijk ook zo zijn dat deze beiden verkeerd zijn.

Wat betreft de nieuwe cockpit, ja werkend uit de auto gehaald. Zeg het maar...
Hoe weet ik welke cockpit er origineel in de auto hoorde? Ik rijdt nu met km teller maar zonder overige functies... Dat gezoem komt me de neus uit inmiddels, dus ik heb hem afgekoppeld...

Als ik de sensor stekker massa laat maken piept hij nog steeds. Als hij geen massa heeft piept hij nog steeds...

patrick86c:
Heb jij al eens geprobeerd de sensors om te wisselen?
Als het goed is zitten er 2 naast elkaar.

Renzepro:

--- Citaat van: patrick86c op vr, 07 jun 2019, 20:23:35 ---Heb jij al eens geprobeerd de sensors om te wisselen?
Als het goed is zitten er 2 naast elkaar.

--- Einde van citaat ---

Ik heb dus proberen uit te vogelen waar die zogenaamde 2e sensor zit, maar ik zie hem simpelweg NIET zitten. Heeft mijn polo die wel? Bouwjaar is 1982.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie