Vanmorgen RDW Nieuwegein 10:25 melden en 10:40 keuren.
Kentekencard van de donor-G40 in m'n broekzak: overhandigd toen ie vroeg naar de herkomst van de motor.
Wederom (2 jaar terug bij m'n coupe net zo) ging de keurmeester driftig op zoek naar de motorcode+nummer:
zaklamp + spiegeltje en dan nog eerst de getallen+cijfers van de versnellingbak opboeren
Voor de rest meer soort van apk-keuring: wielophanging controle, verlichting (voornamelijk koplamphoogte),
co-meting, remmenrollenbank en daarna omgereden om op de weegschaal te gaan staan met de sedan.
Halfvolle tank (heeft ie volgens onderin de put dmv kloppen min of meer gecontroleerd), ik moest uitstappen,
geen overbodige spullen aan boord, wel gewoon nog een reservewiel + krik => 821 kg ipv originele 785 kg.
Och ja, zolang 't binnen dezelfde mrb-schaal blijft, vind ik 't prima.
55 euro afgetikt, kreeg de oude papieren kentekenbewijzen weer terug, want zodra de nieuwe kentekencard
is uitgegeven zijn die papiertjes ongeldig.