Auteur Topic: Polo & LPG  (gelezen 3438 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Polo & LPG
« Gepost op: zo, 13 mei 2007, 11:09:02 »
Iemand zijn polo op LPG? Omdat de onze bijna belasting vrij zijn zit ik er aan te denken om omtebouwen naar LPG.

Maar omdat ik 1.0's heb, kom ik dan nog voor uit ivm vermogens verlies?

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Polo & LPG
« Reactie #1 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 18:10:17 »
heb er ooit 1 gehad .en de vraagbaak staat een beschrijving in
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Cccasss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
  • Caz Has
Polo & LPG
« Reactie #2 Gepost op: zo, 13 mei 2007, 21:42:00 »
heb er thuis een, is echter wel een 1.3
geen enkel probleem, en lekker goedkoop tanken.
Ben er vorig jaar zelfs nog 3 weken mee op vakantie
geweest naar zuid frankrijk! geen enkel probleem,
behalve dat ie wel wat warmer werd (lees: af en toe
kokend heet). Neem aan dat dat enigszins te maken
heeft met de hogere ontbrandingstemperatuur van gas.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #3 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 16:55:35 »
Vanuit het Audi 50-register:
Geen LPG vulnippel gezien trouwens, mooi weggewerkt dan.

De typ86's lenen zich bij uitstek voor een zogeheten klapbaar kenteken, waarachter je de vulnippel dus onzichtbaar weg kunt werken.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Polo & LPG
« Reactie #4 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 19:25:41 »
Oja kan ook, ik heb mijn golf 2 voorzien van ABU motor met G1 versie van gas. Helemaal prima, ik rijd normaal 1:11 Wordt idd iets warmer.

G1 is nog redelijk goedkoop en makkelijk in te laten bouwen. Ooit een offerte aangevraagd van een G3 installatie in een passat 1.8T dat ging me 1800 kosten.. Geloof me, je haalt het er echt uit.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #5 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 19:34:34 »
zit er ook tegenaan te hikken.
Heb ooit wel gehoord dat je beter een latere motor kunt pakken.
Iets met geharde kleppen...  -dunno-

Een polo 1 ombouwen (pict en 1.3) kwam trouwens uit op 1.000,-

De koppeling voor de tank zit dan achter de nummerplaat met een klapmechanisme voor de nummerplaat.
En met een normale tank breed en lang zodat hij zo ver mogelijk tussen de wielen zit met een goede verdeling van gewicht.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Polo & LPG
« Reactie #6 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 20:54:37 »
Oja kan ook, ik heb mijn golf 2 voorzien van ABU motor met G1 versie van gas. Helemaal prima, ik rijd normaal 1:11 Wordt idd iets warmer.

G1 is nog redelijk goedkoop en makkelijk in te laten bouwen. Ooit een offerte aangevraagd van een G3 installatie in een passat 1.8T dat ging me 1800 kosten.. Geloof me, je haalt het er echt uit.

Heb je dit met een nieuwe set gedaan?
Is het zo dat je met een tweedehands tank de auto niet goedgekeurd krijgt?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #7 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 20:55:27 »
Nee, dat klopt niet. Check de info op de RDW-site. Tank mag max 10 jaar oud zijn, dus kan wel tweedehands...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #8 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 20:57:53 »
tja.. zou het graag zelf doen.
maar das mij toch een brug te ver.

mocht iemand het hier wel kunnen en zin hebben om wat bij te verdienen: let me know  :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #9 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 21:00:57 »
Sluit je thuis je gasfornuis e.d. ook niet zelf aan? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #10 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 21:17:35 »
Sluit je thuis je gasfornuis e.d. ook niet zelf aan? -dunno-

haha...

jawel. maar het is niet dat ik niet met gas durf te werken.
maar ik moet het wel werkend krijgen.  :)
Heb er gewoon geen verstand van en het moet wel goed werken....


Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Polo & LPG
« Reactie #11 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 21:52:11 »
let op dat je het zoizo altijd moet laten keuren door een inbouwstation
anders strafbaar

gr maikel

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #12 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 22:18:08 »
 withstupid

een naheffing van de gemiste wegenbelasting lijkt me cool  :)

das idd ook zo iets

een bouwpakket kost circa 600,-
dan nog keuren en afstellen.
en geen garantie op goed zijn....

ineens klinkt 1000 dan niet eens verkeerd  :)

Of je moet nog een set hebben liggen.
Maar ja. wie heeft dat (incl aansluiting voor een pict carb)?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #13 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 22:21:36 »
Je kunt ook laten keuren bij de RDW, bij een pakket krijg je de benodigde documenten. Ik zeg niet dat iedereen het kan, of dat je de € 400 voor laten inbouwen niet beter kunt besteden (hangt van persoonlijke afwegingen af), maar als je een andere motor durft te installeren (incl omkeuren voor kenteken), dan kan dit ook een overweging zijn.
Besparen op een pakket kan ook door sommige delen tweedehands te kopen, zoals de tank, zolang die maar voldoet aan de eisen?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #14 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 22:23:42 »
Je kunt ook laten keuren bij de RDW, bij een pakket krijg je de benodigde documenten. Ik zeg niet dat iedereen het kan, of dat je de € 400 voor laten inbouwen niet beter kunt besteden (hangt van persoonlijke afwegingen af), maar als je een andere motor durft te installeren (incl omkeuren voor kenteken), dan kan dit ook een overweging zijn.
Besparen op een pakket kan ook door sommige delen tweedehands te kopen, zoals de tank, zolang die maar voldoet aan de eisen?!

yep. kan allemaal.

persoonlijke overweging die ook meetelt: ik rijd behoorlijk wat kilometers en het moet het wel goed doen en blijven doen.
En nog een: wil binnenkort een week vrij nemen. En die wil ik in de GT stoppen en niet in de LX