Auteur Topic: Polo & LPG  (gelezen 3437 keer)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Polo & LPG
« Reactie #30 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 07:36:39 »
1100 is echt best veel. En practisch alles kun je zelf.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Polo & LPG
« Reactie #31 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 08:28:18 »
Maak een offerte Jelle, heb je een paar weekenden wat te doen....
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Polo & LPG
« Reactie #32 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 11:54:13 »
hoezo paar weekenden. Of zijn er meer gegadigden?
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #33 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 11:57:03 »
Yep!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Polo & LPG
« Reactie #34 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 12:11:19 »
Op het moment ik niet, maar afhankelijk van de prijs heeft Layla interesse.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Polo & LPG
« Reactie #35 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 13:04:58 »
ik ga is even kijken wat voor een prijs ik kan maken

Moet ik alleen even weten om welke auto het gaat en welke motor.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Polo & LPG
« Reactie #36 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 13:10:42 »
Die van Layla is een 2G (MH) met 2e3 maar als het makkelijker is kan er ook zo een andere carb op.  topic
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #37 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 13:43:46 »
In mijn geval om een Derby 1(F) met gekietelde en bewerkte HK met Schrick 296 nokkenstok en dubbele solexen... -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Polo & LPG
« Reactie #38 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 14:02:34 »
In mijn geval om een Derby 1(F) met gekietelde en bewerkte HK met Schrick 296 nokkenstok en dubbele solexen... -naughty-

En dan in combinatie met zulke mengstukken?:


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #39 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 14:11:37 »
Oh, als je die even voor me zou willen frezen houd ik me aanbovolen?! (zegt me even niets? -dunno-)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Polo & LPG
« Reactie #40 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 15:02:37 »
Heb ze een tijdje terug verkocht. Ik heb er toch vanaf gezien om een LPG installatie op de carburateurs te zetten. De prijs voor inbouwen (+afstellen) viel mij tegen; 600,- ex materiaal, terwijl ik zelf de mengstukken, de juiste verdamper en een goede tank aan zou leveren. Daarnaast moet je rekening houden met het vermogensverlies dat je hebt door de overbodig geworden venturi's in de carburateurs.

Had jij andere opties voor een LPG installatie op dubbele carburateurs in gedachten dan?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #41 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 15:13:53 »
Gewoon een los mengstuk per carb? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Polo & LPG
« Reactie #42 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 15:28:17 »
Dat zijn die op de foto ook, of bedoel je wat anders  -dunno-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Polo & LPG
« Reactie #43 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 15:30:39 »
Dat verandert de zaak niet, dan maak je de vertakking niet in het mengstuk, maar voor de mengstukken.
Tenminste, als ik je opmerking goed begrijp, wil je per 'kanaal' 1 mengstuk maken (zoals het bij bijv. dubbele HS2/4 carbs in een oudere volvo gaat?)

De venturi in de carb blijft evenwel overbodig. De carb is in dat geval niet meer dan een 'luchtklep' die de luchttoevoer voor het gasmengstuk regelt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #44 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 15:31:39 »
Dit is een mengstuk met binnenin een vertakking, zodat er twee uitgangen zijn, zoals ik het zie. Maar je kunt ook gewoon 2 enkele nemen, en vervolgens in het slanggedeelte laten samen komen (via een T-stuk).
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het veel te veel moeite is om deze motor op LPG te gaan zetten. Dan zal de Derby toch meer een speeltje worden/blijven, denk ik... Dan maar de Audi 50 als daily en op LPG?  :)

EDIT: Ondertussen heeft Martijn ook gereageerd... Klopt wat je zegt, volgens mij.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!