Auteur Topic: Polo & LPG  (gelezen 3435 keer)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Polo & LPG
« Reactie #45 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 16:13:11 »
heb je op de carbs een filterbak ala sorg? Dus 1 bak rondom afgesloten voor alles carbs? Dan kan je eventueel kiezen voor een voeding van lpg direct op de bak. Zou in principe moeten werken. Maar of het goed loopt.  -dunno-
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Polo & LPG
« Reactie #46 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 16:46:40 »
heb je op de carbs een filterbak ala sorg? Dus 1 bak rondom afgesloten voor alles carbs? Dan kan je eventueel kiezen voor een voeding van lpg direct op de bak. Zou in principe moeten werken. Maar of het goed loopt.  -dunno-

Dat is moeilijk af te stellen voor 4 carbs. Plaatsing van 1 centrale aanvoer zorgt ervoor dat er altijd carbs zijn die meer gas 'trekken' dan andere carbs, omdat de afstand naar alle 4 carbs niet gelijk is. Dit principe zou volgens mij alleen werken bij 1 centrale carb of gasklephuis, dan is lijkt het me al heel slecht af te stellen. Heb hier zelf ook al wel eens naar gekeken.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Polo & LPG
« Reactie #47 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 18:18:29 »
splits de slang, moet te doen zijn maar zal veel vermogen schelen t.o.v. Benzine.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #48 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 19:47:49 »
inmiddels een offerte hier om de hoek
(ken het bedrijf, goede kwaliteit materialen en goede garantie)
1200,-

denk dat het dat wordt.
Simpel rekensommetje: hoef er niet 2 x voor op en neer naar brabant dus geen reiskosten (en kan dan ook werken)
Gewoon polo'tje brengen en dag erna halen is natuurlijk lekker. En bij problemen gewoon even langsgaan......

denk er nog even over na (nu de belasting heeft overgemaakt)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo & LPG
« Reactie #49 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 19:57:59 »
lpg op sleeptuimelaar multicarb motoren , wil je kleppen verslijten jonguh  :)
zowieso op een sleeptuimelaar  -uitlachen-




vervang de sleeptuimelaar door een hydrokopje en het gaat een stuk beter
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #50 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 20:35:48 »
vervang de sleeptuimelaar door een hydrokopje en het gaat een stuk beter

 -thumbsup-

first things first

vergeten te melden.

9 juli zit ik in limburg
daar ligt klaar:
- MH kop
- onsteking en computer
- pakkingen
- rekbouten
- riem en pomp
Daarmee heb ik volgens mij een HK wel naar MH.
Daarna gaat hij pas om naar LPG  :)

Wordt trouwens wel een draak van een combi:
HK body met MH kop (nu ja, gewoon MH dus, behalve motorcode op het blok)
ABU 5-bak
en bovenop een 34pict7



« Laatst bewerkt op: wo, 22 jun 2011, 20:37:34 door RoelG »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo & LPG
« Reactie #51 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 22:01:39 »
alle carbs zijn beter dan een 2e3  -thumbsup-

 de hydro kopjes hebben geharde zetels en hardere kleppen , het lood vroeger en nu de vervanger daarvan smeren de kleppen .lpg is zo schraal dat er zowat geen residu achterblijft en de kleppen ook niet smeert op het inslagpunt ,hierdoor slijten de zetels en kleppen dermate dat ze op den duur als je niet oppast open blijven staan en gaan verbranden omdat ze geen warmte afvoeren via de schotel naar de zetel.

de zetels en kleppen van de hydro kopjes zijn lekker hard en kunnen deze gasmarteling beter aan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #52 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 22:36:50 »
precies

had je al een keer verteld en was het niet vergeten.
de spulletjes liggen al klaar dus dat gaat er sowieso eerst op  -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo & LPG
« Reactie #53 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 23:12:48 »
may the force be with you  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #54 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 23:17:17 »
bwahaha  :)

The 'force' in de vorm van een Haynes manual?  -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo & LPG
« Reactie #55 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 23:41:14 »
nee de sterke bovenarmen van richard als het vast zit  , de helm van martijn als je uitschiet , de eigenwijsheid van rutger om toch je zin door te zetten als het niet lukt ,mijn schunnige humor om de zin er in te houden  :) -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #56 Gepost op: do, 23 jun 2011, 00:05:36 »
bwahaha

 -hug-


 

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo & LPG
« Reactie #57 Gepost op: do, 23 jun 2011, 09:08:27 »
 :)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Polo & LPG
« Reactie #58 Gepost op: do, 23 jun 2011, 19:17:05 »
 -uitlachen- Serge!

G40 kleppen gebruiken Roel?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo & LPG
« Reactie #59 Gepost op: do, 23 jun 2011, 20:00:21 »
-uitlachen- Serge!

G40 kleppen gebruiken Roel?

het voordeel voor mij is?  -dunno-

neuh. een standaard mh kopje voldoet prima.
ga er toch verder niet aan sleutelen qua vermogen