Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 40686 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #90 Gepost op: di, 27 jun 2006, 16:57:36 »
Gewoon lekker zelf doen!

Is niet zo moeilijk, kost wel wat tijd (vandaar ook de hoge kosten).
Leiding zelf kost niet veel.

Mar kan je op dit moment niet echt helpen helaas.




Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #91 Gepost op: di, 27 jun 2006, 17:02:07 »
Gewoon lekker zelf doen!

Is niet zo moeilijk, kost wel wat tijd (vandaar ook de hoge kosten).
Leiding zelf kost niet veel.

Mar kan je op dit moment niet echt helpen helaas.

tja, flenzen maken kan ik niet en leidingen buigen ook niet, ook heb ik geen brug, dus zelf doen lijkt mij geen optie jammer genoeg, het zou me wel een heleboel geld uitsparen, maar ik denk dat ik maar wat onderdelen die ik heb liggen moet verkopen om dit alles te bekostigen. Eigenlijk had ik die onderdelen willen verkopen om andere onderdelen te kopen
 -boehoe-



Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #92 Gepost op: di, 27 jun 2006, 17:35:04 »
Volgend jaar maar eerder een APK afspraak maken  :(

Dat zeg ik ook elk jaar weer tegen mezelf..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #93 Gepost op: di, 27 jun 2006, 17:37:07 »
Gewoon lekker zelf doen!

Is niet zo moeilijk, kost wel wat tijd (vandaar ook de hoge kosten).
Leiding zelf kost niet veel.

Mar kan je op dit moment niet echt helpen helaas.


zelf doen lijkt mij geen optie jammer genoeg, het zou me wel een heleboel geld uitsparen,  -boehoe-

Nou, dat valt nog vies tegen hoor.


Zojuist 5 meter leiding gekocht, 10 nippels, 1 liter Dot4, en 1 remslang.

56 euro nog wat MET korting..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #94 Gepost op: di, 27 jun 2006, 17:47:19 »
Gewoon lekker zelf doen!

Is niet zo moeilijk, kost wel wat tijd (vandaar ook de hoge kosten).
Leiding zelf kost niet veel.

Mar kan je op dit moment niet echt helpen helaas.


zelf doen lijkt mij geen optie jammer genoeg, het zou me wel een heleboel geld uitsparen,  -boehoe-

Nou, dat valt nog vies tegen hoor.


Zojuist 5 meter leiding gekocht, 10 nippels, 1 liter Dot4, en 1 remslang.

56 euro nog wat MET korting..

ja, er zijn altijd dingen die erbij komen, gelukkig is de polo voor de rest een goedkoop autotje, onderhoud zal er altijd zijn.

Nu maar eens een inventaris maken van de onderdelen die ik ga verkopen en een onderdelen te koop topic maken  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #95 Gepost op: wo, 28 jun 2006, 16:41:58 »
enkele dagen geleden heb ik een setje van binnenuit verstelbare buitenspiegels gekocht op de sloop.  -love-

Jammer genoeg was de polo in kwestie een Jeton uitvoering, en vind ik dat interieur alles behalve smaakvol, dus heb ik de deurpanelen enzo niet meegenomen. Dus dat word of gaten boren in mijn orginele deurpanelen, of een ander (mooier) setje zoeken met gaten er al in, of eventueel daar gaten in boren  -dunno-

Binnen afzienbare tijd komen deze spiegels er dus in en is mijn polo weer een klein beetje luxer  :D
Pimp my Polo

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #96 Gepost op: wo, 28 jun 2006, 17:15:54 »
Zitten er al niet van die afdrukken achter? Voor de kaartbakken hebben ze wel al merkjes gemaakt waar de schroefjes moeten komen!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #97 Gepost op: wo, 28 jun 2006, 17:25:36 »
Zitten er al niet van die afdrukken achter? Voor de kaartbakken hebben ze wel al merkjes gemaakt waar de schroefjes moeten komen!

hmm, dat heb ik nog helemaal niet bekeken, dat zou de plek van de gaten opzoeken een stuk makkelijker maken, dat moet ik nog even bekijken, gelukkig is deurplaten eraf halen vrij simpel. Kaartenbakken had ik er al inzitten toen ik hem kocht, dus dat heb ik niet zelf hoeven doen.

Eigenlijk hoopte ik ooit nog een keer iets mooiers dan mijn grijze interieurpanelen te vinden, ik heb wel zwarte leerlook panelen in een polo pointer gezien op de sloop, maar daar waren gaten voor boxen in gezaagd  -boehoe-
Pimp my Polo

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #98 Gepost op: wo, 28 jun 2006, 18:05:41 »
Zelf bekleden werkt ook goed! Dat heb ik bij mijn eerste polo's gedaan! Zag er goed uit!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #99 Gepost op: wo, 28 jun 2006, 18:09:37 »
Zelf bekleden werkt ook goed! Dat heb ik bij mijn eerste polo's gedaan! Zag er goed uit!

dat idee had ik eigenlijk bij voorbaat al vergeten, omdat ik dacht dat dit nooit mooi zou worden vanwege de vorm van de panelen, ze zijn niet recht, dus ik dacht dat ik daar nooit iets moois om kon vormen. Maar als dit toch niet zo moeilijk is moet ik het misschien toch maar doen, dan kan ik het ook zo doen als ik het zelf wil.  -naughty-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #100 Gepost op: wo, 28 jun 2006, 22:04:22 »
geen afdrukken/indrukken/opdrukken achterin de deurpanelen waar de gaten voor de buitenspiegelafstelling zouden moeten komen, dat word dus iets lastiger dan ik had gehoopt, maar nog steeds niet onmogelijk
Pimp my Polo

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #101 Gepost op: do, 29 jun 2006, 01:11:50 »
Heb wel panelen liggen waar je de juiste plek voor het gat kan afkijken.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #102 Gepost op: do, 29 jun 2006, 10:34:21 »
Heb wel panelen liggen waar je de juiste plek voor het gat kan afkijken.

dat klinkt als een goed idee, dat zou ik graag een keer doen
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #103 Gepost op: do, 06 jul 2006, 12:19:05 »
Morgen (vrijdag de 7e juli 2006) is het opnieuw APK-dag. De auto is nu een week over de APK datum heen, en ik hoop dat er niet nog meer dingen bij komen dan alleen de remleiding, die is al duur genoeg.

Ik heb een beetje rondgevraagd bij verschillende bandenboeren en autobedrijven, maar nieuwe banden op mijn lichtmetalen velgen gaat me minstens 200 euro kosten, dit moet dus nog maar even wachten, maar de velgen worden wel steeds schoner elke keer als ik ze was.

Ik heb 2 middeltjes gebruikt om alle vuil eraf te krijgen, Valma Velgenreiniger en Turtle Wax Extreme wheel cleaner (of zoiets) en de Turtle Wax werkt een stuk beter en gaat een stuk langer mee, een echte aanrader voor echt vieze velgen, nog 1 keer wassen en ik denk dat alle vuil die zich in de afgelopen 25 jaar heeft opgehoopt op de velgen er wel af zal zijn. Het enige wat dan over zal zijn zijn de stoeprandschades.  -boehoe-

De directe plannen voor mijn auto zijn dus eerst de APK en dan de van binnenuit verstelbare buitenspiegels monteren.

De toekomstige plannen moet ik nog de juiste onderdelen voor zoeken, maar met mijn beperkte budget zal ik maar moeten wachten of ik tegen goedkope onderdelen aanloop.

De plannen zijn om het chassis wat stijver te maken met een veerpootbrug voor en een carterbeschermer en eventueel een veerpootbrug achter.

Ook wil ik hem iets verlagen (25mm) door er (versterkte) G40 veren onder te zetten eventueel met hulpveren achter.

De rijeigenschappen wil ik nog meer verbeteren door een Polo 2f GT/G40 achteras te plaatsen met remkrachtverdeler en de draagarmen voor door G40 draagarmen met uniballs. De voorremmen moeten vervangen worden door geventileerde remschijven en eventueel op de lange termijn de achterremmen door remschijven.

Het koelsysteem zal op termijn aangepakt worden door een grotere radiator te plaatsen (diesel, of een grotere immitatie) eventueel in combinatie met een sterkere ventilator, koudere thermostaat en een vroeger schakelende ventilatorschakelaar. Ook het toevoegen van een oliekoeler is nog mogelijk.

Het interieur is niet veel meer mee te doen, behalve een votex middenconsole (zo heet die toch?) met een voltmeter, oliedrukmeter en olietemperatuurmeter. Als ik ooit een in delen neerklapbare achterbank tegenkom, wil ik ook die erin zetten.

Als al deze dingen gedaan zijn word het misschien tijd om motorisch iets te gaan doen  -naughty-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #104 Gepost op: za, 23 sep 2006, 20:44:47 »
Even een korte update
 
Sinds de APK is er niet veel gebeurt, de van binnenuit verstelbare buitenspiegels zijn erin gekomen, door gaten voor de knoppen te boren en te zagen (Dennis bedankt voor het helpen met de maten opnemen -thumbsup- )

Nadien is er niet veel gebeurt, maar de afgelopen week ben ik na op de sloop een golf 1 cabrio tellerbak met MFA en econometer (en de temperatuurmeter en benzinemeter onder de toerenteller) gevonden te hebben heb ik mijn oude idee van MFA te installeren weer eens opgegraven. Ik heb de cockpit gerepareerd (MFA schermpje kapot, vervangen door eentje uit een golf 2 cockpit) en een handremledje toegevoegd, die met wat draden aan de juiste plaatsen zijn bevestigd.

Het handremledje ging niet zonder slag of stoot, het een en ander moest aangepast worden, aangezien aansluiting nummer 8 op de multistekker bij de polo "bremskr." is, en voor de Golf1 "fortsch.". Wat dat bij de golf zou moeten zijn weet ik niet, maar de aansluiting gaat naar 1 van de pinnen aan de printplaat achter de toerentellerplaat.

Die aansluiting heb ik dus wat tape over gedaan, en daar weer een beetje koper voor een nieuwe aansluiting en die via een weerstandje en een draadje met het ledje, dat op de standaard plek zit.

Ook het plaatje met het symbooltje is overgezet. Ook is in plaats van de Golf kilometerteller een Polo kilometerteller gekomen, waar de snelheidsensor weer op geplaatst is.

Nu moet er nog getest worden, en de mfa hendel aangesloten, op een later moment moet (na de juiste onderdelen verzamelt te hebben) de olietemeratuursensor, de buitentemperatuursensor en de vacuumleiding toegevoegd worden.

Aangezien de MFA niet voor de polo bedoelt is geweest ga ik ervan uit dat de kilometer, kilometer/uur en verbruiks-aanduidingen toch wel aardig zullen afwijken van de werkelijke cijfers, wat het nut van de hele ombouw toch beperkt, maar het leek me toch leuk om te proberen. Foto's volgen eventueel nog.
Pimp my Polo